Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
wegliching 142
na zondag het hele circuit in lelystad hebben aangedweild ;D,is het tijd voor verbetering.
zelf dacht ik aan een stabilisatiestang op de achteras en een dikkere aan de voorkant.

wie weet of er een stang van een 240 op de achteras past,en een wijs advies over de stang voor 22 mm of 19mm of is misschien een dubbele as mogelijk.

Antwoord
185 banden scheelt al behoorlijk vind ik.

Deze meneer weet alles van stangen e.d.: http://members.lycos.nl/volvofiel/fourphotogalery4.html
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
de brede banden heb ik al en dat is inderdaad goed te merken.
dat er stabilisatiestang setjes tekoop zijn wist ik ,maar ik vroeg me af of ik het kon overzetten van een 240 om de kosten zo een beetje te drukken. :Smile
DSC-V1 at 2009[Afbeelding: elandrun2009052.th.jpg]
-04-08
zo als je ziet hel ik behoorlijk over.
[Afbeelding: elandrun2009053.th.jpg]
Antwoord
Dat is toch niet extreem?

Setje veren met goede schokbrekers ook geen optie?
Antwoord
bart36 schreef:wie weet of er een stang van een 240 op de achteras past,en een wijs advies over de stang voor 22 mm of 19mm of is misschien een dubbele as mogelijk.
er veel hetzelfde bij de 142 en de 240 maar de stabilisatorstag gaat echt niet passen, voor zeker niet, dat is een mcpherson systeem en bij de 140 een double wishbone. achter klopt de breedte en hoogte niet.
je bent aangewezen op IPD-USA, die set kost wat maar dan heb je ook wat, lagere veren ne strakkere shocks erbij en dan kan je racen.
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
Antwoord
Dag, ik heb ooit ("87) mijn 144 verlaagd en aan de voorzijde een dikke IPD stabi geplaatst. In combinatie met de juiste banden en shocks een erg neutrale auto geworden. Een satbi achter is een optie om daarna te proberen maar voor op de weg niet nodig, in principe werkt ie de voorzijde zelfs iets tegen.

Ook opletten met een dikke stabi en standaard veren, bij maximaal inveren links en uitveren rechts, stoeprand bv, is het mogelijk dat de aanhechting op de wishbones afscheurt. Gebeurde bij mij ook. Deze heb ik versterkt en na het plaatsen van verlagingsveren nooit meer last van gehad.

Waar ik 1x wel "last van had" , je rijdt voor het eerst niets vermoedend een oprit op, zijdelings benaderd, en de auto waggelt niet meer, vervolgens sla je genadeloos met je hoofd tegen de middenstijl, heel apart...
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Klopt het dat de standaard stabi 17mm (aan de voorzijde) is?

(Ben ook benieuwd of iemand een dikkere heeft liggen.)
Antwoord
ik zal morgen de IPD ff meten, de originele hangt inmiddels als dubbelganger bij, uhm, wie heeft um ook alweer..? IPD heeft overigens 2 diktes..
Antwoord
oh bij Bart geloof ik...
Antwoord
Ja dat zag ik; leek me wel een leuk idee.
Ik wil de dikte van andere "standaard" weten omdat er pu bussen omheen komen, maar die staan pas in de lijst vanaf 19mm. Als er 19mm stangen eenvoudig verkrijgbaar zijn is dat alvast een goede upgrade.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)