Berichten: 3
Topics: 2
Lid sinds: Mar 2009
Goedemorgen beste mensen. Ik heb toch weer een irritant probleem met het systeem. Ik dacht dat ik het al verholpen had maar niets is minder waar. Gisteren avond zaten we (ik en mijn gezinnetje)heerlijk te touren met een gangetje van +/- 80 km/u, valt de motor met een harde knal uit. Eenmaal langs de kant startte hij wel weer met een beetje tegen sputteren maar toch, we konden weer verder. Nog een keer een uitval bij een stoplicht,minder paniek, en daarna gewoon weer starten. Ik heb pas de ontsteking gecheckt was inorde. Heb va het systeem de hoofdrelais en de benzinepomprelais vervangen en het contactje op het luchtmengseleenheid. Alle contacten schoon gemaakt. Stationair loopt hij prima, accelereren ook, starten meestal ook. Mijn vraag is wie zou mij kunnen vertellen of helpen waar ik het bij mij ,in de buurt van Dordrecht, door een garagist kan laten meten met verstand van de Kjetronic. Die zijn vinger kan leggen op de storing en mij zo uit deze ellende kan helpen.
Hoor het graag van jullie, alvast bedankt voor je reactie.
Groeten Jim
Berichten: 2.453
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
??? rij je op lpg of benzine?
Ontsteking is in orde maar betekent dit dat je recent nog puntjes, rotor, verdelerkap, bougie-(kabels) etc heb vervangen?
bovenstaande info zal anderen helpen goed advies te geven..
Mijn 144 liep ook altijd goed. Recent de verdelerkap een keer vervangen en toen liep de b20a helemaal niet meer. Bleek toch een slechte verbinding te zijn van de kabel op de verdeler naar de bobine. Klemmen een beetje toegeknepen en voila... probleem opgelost.
succes,
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 9.871
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Jan Ooms in Monster (Westland) is gespecialiseerd in de B20E, ik weet niet of dat de D-jet ÃÂ
n K-jet versies omvat maar ik denk dat hij er in elk geval wel wat aan kan verbeteren.
http://home.tiscali.nl/volvoomsclassics/
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 3
Topics: 2
Lid sinds: Mar 2009
Hallo Skidje en Marc,bedankt voor jullie reactie. Ik rij nog gewoon op benzine. De puntjes,rotor,verdelerkap en kabels heb ik inderdaad nog niet zo lang geleden vervangen, vlak voor de zomer vakantie, maar het kan natuurlijk dat het weer nodig is na +/-6000km.De puntjes gaan wat langer mee omdat ik een transistor ontsteking gebruik. Kan dat allemaal nog even nalopen en als dat het nog niet is dan kan ik inieder geval naar Jan Ooms.
Groeten Jim