Deze 264 TE is mij wel bekend
Het is een originele Nederlandse auto die in een vloot is besteld voor de Rotterdamse uitvaartonderneming Van der Spek.
Ze bestelden in ÃÂ
ÃÂ
n keer 5 of 6 van deze 264 TE's en een tweetal 245 Transfers die ongebouwd werden tot begrafenisauto,ÃÂ
ÃÂ
n van deze 245's hebben Bram en ik in bezit gehad voor een tijdje,die had het kenteken FS-21-XN de andere 245 had FS-22-XN.
Dat waren beide Transfers waarbij alleen beide achterbanken waren verwijderd en een bak voor de kist was ingebouwd,ook was er een vol afscheidingschot tussen de voorstoelen en het "passagiersaccommodatie" verder was hij gewoon standaard.
De onze was donkergrijs metallic gespoten(zilver metallic was de originele kleur eronder),er zat een B21A met BW55 automaat in en een combined unit en airco die het natuurlijk niet deed.
Wij kochten de 245 bij een uitvaartondernemer in Winschoten die ook Volvoliefhebber was(had ook een erg leuke Ama voor de lol) en deze 245 was vervangen door een verlengde 940 Station begrafenisauto.
De eerste rit in de auto naar Woudenberg staat mij nog bij,hij wou simpelweg volgas niet sneller als 80 km/h...... pas voorbij Zwolle kreeg ik hem over de 100 met als top 110 bij Hoevelaken :-\
De staat was heel niet slecht behalve een verrotte rechter achterwielboog en een paar oppervlakkige plekken rondom. Er zat zelfs LPG in maar die was al jaren buiten gebruik en afgekoppeld.
Tijd maar vooral ruimtegebrek deed ons toen de 245 moeten verkopen :'(
Leuk om te zien dat deze nog altijd vrolijk rondrijdt