21 February 2009, 16:07
Mijn achteras is aan revisie toe en ik heb eigenlijk ook liever een andere overbrengingsverhouding om de motortoeren wat terug te brengen op de autobahn........
Nu loop ik met de gedachte de as evt. zelf te reviseren en er direkt een ande kroonwiel en pignon in te zetten met bijv. 3.15:1 i.p.v. de 3.54 die ik nu heb.
In de USA wordt je doodgegooid met deze delen (DANA 30 ring and pignon) maar ze zijn veelal voor de jeep waar ook DANA 30 in zit en daarin heb je dan weer verschillen van draairichting(vooras/achteras bij die 4x4 mannen.....)
Je kunt er ook prachtige sets bestellen waarin alle benodigde lagers shims en keerringen al zitten voor relatief weinig geld.
Maar je weet pas zeker of de spullen passen als je ze op je werkbank hebt liggen.
DUS WIE HEEFT ERVARING MET SPULLEN UIT DE USA??? en dan bedoel ik specifiek achterasdelen.
Alle reacties worden op prijs gesteld. (zo lang het over het onderwwerp gaat dan he 8)
Nu loop ik met de gedachte de as evt. zelf te reviseren en er direkt een ande kroonwiel en pignon in te zetten met bijv. 3.15:1 i.p.v. de 3.54 die ik nu heb.
In de USA wordt je doodgegooid met deze delen (DANA 30 ring and pignon) maar ze zijn veelal voor de jeep waar ook DANA 30 in zit en daarin heb je dan weer verschillen van draairichting(vooras/achteras bij die 4x4 mannen.....)
Je kunt er ook prachtige sets bestellen waarin alle benodigde lagers shims en keerringen al zitten voor relatief weinig geld.
Maar je weet pas zeker of de spullen passen als je ze op je werkbank hebt liggen.
DUS WIE HEEFT ERVARING MET SPULLEN UIT DE USA??? en dan bedoel ik specifiek achterasdelen.
Alle reacties worden op prijs gesteld. (zo lang het over het onderwwerp gaat dan he 8)