Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
differentieel-revisie
#1
Mijn achteras is aan revisie toe en ik heb eigenlijk ook liever een andere overbrengingsverhouding om de motortoeren wat terug te brengen op de autobahn........

Nu loop ik met de gedachte de as evt. zelf te reviseren en er direkt een ande kroonwiel en pignon in te zetten met bijv. 3.15:1 i.p.v. de 3.54 die ik nu heb.
In de USA wordt je doodgegooid met deze delen (DANA 30 ring and pignon) maar ze zijn veelal voor de jeep waar ook DANA 30 in zit en daarin heb je dan weer verschillen van draairichting(vooras/achteras bij die 4x4 mannen.....)
Je kunt er ook prachtige sets bestellen waarin alle benodigde lagers shims en keerringen al zitten voor relatief weinig geld.
Maar je weet pas zeker of de spullen passen als je ze op je werkbank hebt liggen.

DUS WIE HEEFT ERVARING MET SPULLEN UIT DE USA??? en dan bedoel ik specifiek achterasdelen.

Alle reacties worden op prijs gesteld. (zo lang het over het onderwwerp gaat dan he 8)
Antwoord
#2
interessant, maar is het niet verstandiger een hele andere achteras eronder te zetten?
Hoeveel heeft de auto gelopen als ik vragen mag?

Want de mijne ('82) heeft ook die ellende van een gierend en roffelend differentieel, en daarvan weet ik geen kilometerstand (enkel bij grove benadering...). Heeft wel veel met aanhanger gereden, dat wel. Denk dat ik er een keer een andere goeie achteras onder laat zetten.
Vincent244
Volvo 244L, 06-1975 B20A, M40 (4-bak), Benzine, 105.900km (Geschorst, Project!)
Volvo 244GL, 08-1980 B21A, M46 (4-bak+OD), LPG, 86.000km (Geschorst)
Volvo 855GLT USA, 08-1995, 2.5 20V, M56 (5-bak), LPG G3, 110.000mls/175.000km (Dagelijkse auto)
Antwoord
#3
mijn 245 was vroeger een 265 en heeft alleen in duitsland al 8 eigenaren gehad sinds 1978!!!!!!!!

de kilometerstand weet ik niet want de klokken hoorden duidelijk niet bij de auto.
maar gezien de km. standen van m'n vorige volvo 200's zal deze zeker 4 ton gelopen hebben als ik de achterasgeluiden zo beluister.....

het eventueel vervangen van de hele achteras hoort zeker tot de mogelijkheden zeker gezien het enorme werk wat het afstellen van een nieuw dif met zich meebrengt.

wat er bij jou inhoort zou je eens na moeten kijken in een gebruikersboekje of werkplaatshandboek.
het is ondermeer afhankelijk van carrosserievorm,type versnellingsbak,type motor.
als je onder de auto ligt kan je links van het dif. deksel op de asbuis misschien wel een stickertje ontdekken (desnoods wat tectyl verwijderen met een beetje benziene)
op dat stickertje staat de verhouding.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Differentieel verhouding korre 5 5.550 3 December 2019, 23:26
Laatste bericht: skidje
  Apart differentieel geluid!? BramvanBlokland 1 4.147 7 August 2016, 21:35
Laatste bericht: BramvanBlokland
  Lekkage differentieel? 244GL1978 4 5.900 25 October 2015, 19:01
Laatste bericht: 244GL1978
  revisie 5 versnellingsbak JohanPM 4 7.035 21 July 2015, 13:35
Laatste bericht: Marc1970
  contact differentieel Gerard 240 1 2.847 8 July 2015, 21:10
Laatste bericht: Marc1970
  Revisie automaatbak v70 '01 Jed 2 4.759 13 April 2015, 07:41
Laatste bericht: edwin
  Dana 30 achteras/ differentieel? 13301 20 21.506 20 November 2014, 23:52
Laatste bericht: Volvo 142 B23
  Differentieel verhoudingen op de Polars/ superpolars Stevves 7 6.905 12 May 2014, 11:47
Laatste bericht: jos245
  bak revisie Dirk86 8 9.532 1 May 2014, 23:25
Laatste bericht: Jambon
  Revisie achteras Coenraad 1 3.215 8 May 2012, 20:12
Laatste bericht: Coenraad

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)