Topics: 42
potverdorie, m'n 245 Tic moest gekeurt worden, en ik heb er in het jaar dat ik haar heb ( sinds 5 feb. 2008 op NL. kenteken, al heb ik haar al een half jaar langer, even gestald ;D)maar ongeveer 7000 km mee gereden, daar ik nog 7-9 andere voitures heb :-\ :-\.
nu blijkt dat de remslangen voor ( verleden jaar venieuwd!) de achterschijven, rechterachterhandrem en de banden ( wist ik al) niet voldoen aan de eisen.
maar daar ik er niet veel km's mee heb gereden, alles qua remmerij zo ongeveer is vernieuwd, verbaasd het mij dat het niet door de keuring heen komt.
meer mensen deze ervaring??
en is alles achter qua maat/merk ( Girling /ATE) hetzelfde of zijn deze verschillen alleen voor gemonteerd?
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Topics: 82
Andere keurmeester zoeken. Ik stond eergisteren naast mijn Volvo "Double Six" terwijl die LA bijna niet remde, oeps dacht ik, toch beter ontluchten, maar nee hoor gaf niks. De keurder ging gewoon net zo lang met de rempedaal aan de slag tot beide wijzers even ver uitsloegen (rollenbank) en klaar.
"Moest even op elkaar inlopen", was de conclusie.
Het merk remmen is niet belangrijk zolang li en re maar hetzelfde is. Wat erg goed werkt om achterremmen versneld "op elkaar te doen inlopen" is een paar kilometer achteruit rijdend remmen (hand en/of voet) en optrekken, remmen en optrekken. Of een stukje (hand)remmen en gas geven tegelijk.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Topics: 107
PP! schreef:nu blijkt dat de remslangen voor ( verleden jaar venieuwd!) de achterschijven, rechterachterhandrem en de banden ( wist ik al) niet voldoen aan de eisen.
maar daar ik er niet veel km's mee heb gereden, alles qua remmerij zo ongeveer is vernieuwd, verbaasd het mij dat het niet door de keuring heen komt.
meer mensen deze ervaring??
en is alles achter qua maat/merk ( Girling /ATE) hetzelfde of zijn deze verschillen alleen voor gemonteerd?
Waarom is ie op de remmen afgekeurd dan als je alles al vernieuwd hebt? Te weinig remvertraging op de remmenbank ?
Dat is toch op te lossen door de zuigers in de remklauwen te controleren op evt. vastzitten. Als je vorig jaar alle remdelen vernieuwd hebt kan ik weinig anders verzinnen.
Het verschil in grootte tussen ATE of Girling blokken voor achter (mocht je verkeerde gemonteerd hebben)is zo klein dat het nauwelijks invloed zal hebben op de remvertraging.
Marc1970 schreef:Andere keurmeester zoeken.
Je schijnt je APK te kunnen kopen bij een niet nader te noemen handelaar in Rotterdam

;D. Lijkt me alleen niet echt de bedoeling, je moet natuurlijk wel een beetje kunnen stoppen onderweg.
kan hier in A'dam ook, maar zit ik uiteraard niet op te wachten, wil er gewoon veilig en legaal in & mee rijden, zeker met een zooi kids in the back 8) 8)
is afgekeurd op verdraaide/uitgedroogde remslangen voor ( dus 1 jaar oud!) te veel verschil links/rechts, groeven in achterremschijf(??) schoen handrem links niet ok,remcupje rechtsvoor blijft hangen, flens downpipe/turbo niet goed vast en er zat ook nog vocht in een achterlicht
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Topics: 256
tsss, mijn 244 T(bijnaIC) werd gisteren gewoon goed gekeurd, terwijl de remslangen vorig jaar al aandachtspunt waren (niet uitgedroogd maar verrottingsverschijnselen bij de matalen uiteinden van de slangen). Ik ga ze wel vervangen hoor, daar niet van.
Ik kan me niet voorstellen dat de nieuwe remslangen van jou al uitgedroogd zijn!
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Topics: 17
Als je de remslangen niet hebt gemonteerd, dan kunnen ze natuurlijk wel snel verslechteren: je schrijft verdraaid/uitgedroogd: je kunt ze verkeerd monteren door ze enorm te verdraaien bij het vastzetten. dan staan ze constant onder spanning en dat vinden ze niet ok.
Handrem waarschijnlijk alleen even opstellen (met de bout onder je middenconsole), nu ingelopen als je er nwe voeringen in had gezet
Achterschijven: als je remklauwen niet helemaal lekker zijn, dan kan het zijn dat je blokjes niet het volledige staal raken vd schijf en krijg je roestige rand - zuigertje dat blijft hangen, of veel rotzooi in je klauwen
Dus niet heel raar vlgs mij.
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Topics: 1
Zeg Jonks..
Mijn bolide moet volgende week of de week erop APK-gekeurd worden, weet iemand misschien een goed adres (omg. GLD.)?
Liefst iemand die 'm wel veilig houdt, maar die niet te zeikerig is?
En buiten dat, ik verwacht er eigenlijk wel het 1 en 't ander aan.. heeft er iemand tijd en kennis om 'm keuringsklaar te maken voor me?
Het lijkt mij namelijk beter om er iemand aan te laten sleutelen die verstand heeft van de 'Zweedse gang van zaken', en het zou helemaal
fijn zijn om mee te kunnen kijken zodat mijn sleutelkennis weer een beetje wordt opgehaald
Ik hoor het graag.
Topics: 1
volvo240glt schreef:even volvo 200 liefhebber mailen en wellicht kan hij je helpen 
Goh dankje.. maar daarvoor hebben we toch forums?