Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
V90?
#1
Binnenkort ga ik even klijken bij een V90 op G3 met 420k ervaring. Wat mag zoiets (bij een goede staat) kosten?

En zijn er veel verschillen met bijvoorbeeld een 940 hpt uit 97/ 98?
[Afbeelding: 50230371_6_BZi3-1.jpg]
Antwoord
#2
Ja,er zijn zeker veel verschillen!

Allereerst heeft een V90 en totaal ander karakter dan een 940.
Persoonlijk vindt ik een 940 stoerder terwijl een V90 geheel en al chique en stijl uitstraalt.

Als de auto in goede staat van onderhoud is dan rijden ze geweldig,geen twijfel over.

Bram en ik hebben al diverse keren aan een 960/S90/V90 gesleuteld en ik heb 4 jaar lang een 960 3.0 Prestige van 1991 gehad.
Onze ervaring is dat het onderhoud tov een 940 met een redblock toch echt intensiever is en vooral duurder!

Voorbeeldje:
rubberbussen van een multilink achteras vervangen is gewoon een dag werk waarbij een hydraulische pers onontbeerlijk is.
De Niveaumaten moeten goed functioneren om de koets recht en goed geveerd te houden(vervanging kost €700,00 :o

De laatste serie die uit de Udevella fabriek komen zijn absoluut roestgevoeliger,schrikbarend soms :'( Inspecteer met name de chassisbalken en het plaatwerk rondom de transmissie!
Elektronisch wil er ook wel eens wat kapot gaan......

Mijn idee is:

Koop een late 940 LPT ;D

Absoluut betrouwbaarder en het onderhoud is vergelijkbaar met de 200 serie.
De laatste bouwjaren '97 en '98 zijn geweldig qua isolatie en vaak zit er een leuk optiepakket op.
Een B230FK motor is de beste die er is,heerlijk smeuiig en genoeg koppel om lekker op te schieten,ook een stuk zuiniger als een 6 cilinder.......

Maar ja,dat is mijn oordeel Wink
Antwoord
#3
Nog niet zolang geleden heeft de vriend van mijn moeder een 960 gekocht (http://volvolvo.nl/index.php?option=com_...pic=5144.0 ) voor 1750€, voor deze prijs kan je natuurlijk geen perfecte auto verwachten maar er is nu een 600 euro ingestopt en is bijna in orde, technisch dan.
Op optisch vlak is alleen de stoelzitting vervangen à 89€.
Persoonlijk vind ik dit heel goed meevallen als je kijkt hoeveel auto je ervoor terug hebt. Specifieke onderdelen zijn natuurlijk duurder maar je zit dan ook in een ex-topmodel.
De 6cilinder vind ik persoonlijk qua loopcultuur echt super, doet netjes op de achtergrond zijn werk en toch behoorlijk wat vermogen als je het nodig hebt. Het blok is hetzelfde als de 5cilinders, alleen met een cilindertje meer dan, dus met een beetje goed onderhoud zijn er ook heel veel km's mee te maken.
Ten opzichte van de red-blocks is de 6cilinder geavanceerder en moderner, wat de red-blocks dus makkelijker te onderhouden maakt.

Verbruik van de 6 cilinder heb ik nog niet echt een zicht op, 4 cilinder zal ongetwijfeld zuiniger zijn.

De 960 rijdt verder zelfs comfortabeler dan mijn V70 classic en is ook beter geisoleerd en afgewerkt. Het dashboard is natuurlijk wel iets gedateerder maar straalt wel degelijkheid uit.

De prijzen van V90 liggen nog vaak relatief hoog als je op internet kijkt. In topconditie met respectabele km-stand (<200000) brengt vaak nog een 8000 of meer op. Hoe meer km hoe lager de prijs natuurlijk, en de vraag is natuurlijk hoelang gaat het blok nog mee met nu al 420k erop.
Als ik over de auto zou gaan onderhandelen zou ik zeker rekening houden met een 'toekomstige' revisering, en als he blok verder goed is en de overige dingen ook heb je wel een auto voor de rest van je leven.

245 GL => B230F  aka De Rooie

Antwoord
#4
Volgende week zaterdag zal ik even kijken bij de beste man. Maar nu ik wat meer info heb betwijfel ik ten zeerste om tot aankoop over te gaan gezien de lpg in combinatie met de km stand.

Maar zoals gezegd, kijken kan nooit kwaad Wink
[Afbeelding: 50230371_6_BZi3-1.jpg]
Antwoord
#5
Kijken,kijken en niet kopen ;D

Maar het is altijd leuk om autootjes te gaan kijken :Smile
Antwoord
#6
Als ik qua prijs door de bocht kan komen (wat ik betwijfel) is aankoop nog steeds een optie.
Big Grin
[Afbeelding: 50230371_6_BZi3-1.jpg]
Antwoord
#7
Gezien het tijdsbestek waarneer jij de auto nodig hebt zou ik voorlopig wachten met aankoop......
De financiële malaise zal voor dit soort "dure" auto's betekenen dat ze goedkoper gaan worden,oftewel heb geduld.
Kijk ook eens over de grens in Duitsland waar de prijzen vaak op een veel aangenamer niveau liggen,en import is echt niet zo'n klus en kostenpost.
Antwoord
#8
Wat is dit Postma?

Toch niet die mooie groene weg?
Nou al uitgekeken op dat stukje onvervalste Kramer kwaliteit 8)

Volgens mij heeft toendertijd Bert ook de overstap gemaakt van 245 naar V90.
( Topic: Bert N heeft eindelijk zijn V90 !!!!! )

Misschien hem eens vragen naar zijn bevindingen

Hmmm, krijg je misschien spijt van ? (mag ik die groene? ;D ).


Yessss! ik heb je ingehaald!
(1041 om 1040 Big Grin )




[Afbeelding: rob.jpg]


[Afbeelding: postma.jpg]








[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
#9
Rob schreef:Wat is dit Postma?

Toch niet die mooie groene weg?
Nou al uitgekeken op dat stukje onvervalste Kramer kwaliteit 8)

Volgens mij heeft toendertijd Bert ook de overstap gemaakt van 245 naar V90.
( Topic: Bert N heeft eindelijk zijn V90 !!!!! )

Misschien hem eens vragen naar zijn bevindingen

Hmmm, krijg je misschien spijt van ? (mag ik die groene? ;D ).

Nee nee nee niet in plaats van! Erbij! ;D Als vervanger voor de daily auto (wel die moet nog een tijdje mee nog zo'n 50k). Heb geen zin om daarna weer lease te gaan rijden (als zij er tenminste ook zo over denkt Wink). De groene blijft eerst nog wel ff dus! 8)

Deze V90 kwam toevallig op mijn pad, vandaar. ;D

edit: Oja en die Kramer,...? Daar laat ik mij hier op het forum maar niet over uit.
[Afbeelding: 50230371_6_BZi3-1.jpg]
Antwoord
#10
Staat een mooie in Zweden: 8)

VolvoV90 -98

[Afbeelding: 8636579712.jpg]

Is dat niet iets?
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)