Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
B20f
#1
Zoals sommige misschien al weten ben ik "gezegend" met een b20f.
Alleen deze loopt nu niet zo lekker.
Ik heb wel een wphb, maar daarin staat de b20f niet beschreven.
Wel staat er iets over de b20a, b21a, b20e en de b21e geschreven.
Kan ik de gegevens van een van deze motoren aanhouden (zoals ontsteking ed??)

Antwoord
#2
De B20F is de lage compressieversie van de B20E. Ik zou alles van de B20A overnemen, is dezelfde lage compressie(1:8,7). Maar goed, het nut van exacte cijfers is beperkt bij zo'n oud bakkie. Daarom stel ik het ontstekingstijdstip af op het gehoor. Eigenlijk zo vroeg mogelijk.
Klepspeling en contactpunten zou ik wel vlgs. boekje doen (vooral die laatste zijn erg belangrijk voor de B20).

Hmm, de B20F is een aparte. Er zit vacuumverlating op, bij 700 rpm is de ontsteking slechts 5 graden BTDC. Die slang kan je eraf halen en afdoppen bij het spruitstuk, is alleen voor US emissie-eisen.
Dan bij 1500 rpm afstellen als een B20A, da's met een stroboscoop.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#3
Hoi,

Ik heb wel een Chilton's waar de B20F netjes in beschreven staat.
Volvo Coupes/Sedans/Wagons 1970/1989. De B20F wordt soms aangeduid als optional motor.

ignition timing (deg) MT = 10B AT = 10B
Intake valve opens (deg) 5.5B
Fuel pump pressure 71 psi
idle speed MT = 900 AT = 800
valve clearence in 0.016-0.018 ex 0.016-0.018
Distrubitor point dwell (deg) 59-65 point gap (in.) 0.014 min. electronic v.a. bj 1975
Sparkplugs is afhankelijk van bouwjaar. Bosch W 200T35, de 1972 de Bosch W225T35

Ik hoop dat je hier verder mee kunt.
Succes

Ruud
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Antwoord
#4
Kijk, hier heb ik wat aan. Als ik de stroboscoop van Dirk terug heb gekregen, dan stel ik hem meteen af.
Antwoord
#5
Ik had je van de week gebeld, want wilde hem even terugbrengen.
Morgen ben ik weer in Eindhoven. Geef wel een belletje als ik van school naar huis rijd.
Antwoord
#6
Specs staan ook op Vlvworld.com

[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
#7
Nou ja zeg!

Zit ik dat hybreeuws over te typen en staat het al gewoon op het net,

nou ja zeg Wink Wink Wink ;D
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Antwoord
#8
B20F wordt ook genoemd in het volgende greenbook: TP30432-2 Ignition Systems

(Directe link naar pdf 11Mb)

Staat op K-jet.org Greenbooks 200-series
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
#9
Nou ja zeg!
Hoeweetdedat?

Je bent gewoon een gespecialiseerde Volvo Data Bank Google.

Nu nog zo'n makkelijk invulscherm en we zijn er helemaal! ;D
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Antwoord
#10
Dirk242 schreef:Ik had je van de week gebeld, want wilde hem even terugbrengen.
Morgen ben ik weer in Eindhoven. Geef wel een belletje als ik van school naar huis rijd.

Das waar, het is ook niet erg Big Grin
Heb er zelf ook nog geen tijd voor gehad.
En gisteren was ik pas om 2300 weer in Eindhoven, dus ik heb het niet gemist.
Vanavond ben ik rond half 6 thuis (maar niet voor heel lang)

@rob: ziet er goed uit, ik zal vanavond eens kijken (en deze opslaan in mijn favorieten!!)
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  V140 (1974) motorswap, van B20F maar B20a fvz144 5 6.034 30 April 2015, 09:13
Laatste bericht: Marc1970
  B20f KJet naar B20 met carburateur markfranken 5 3.910 28 September 2009, 21:00
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)