Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hebbes
Daar staat ie dan, voor de deur: Onze brandweerrode 240 dl diesel estate uit 1991. Na lang zoeken, wikken en wegen, (het blijft een auto van 18 jaar oud), de knoop doorgehakt en de eerste 500 km's zijn met een dikke grijns op mijn gezicht voorbij gegleden. De 6 cilinder diesel knort en pruttelt tevreden onder de enorme motorkap. Filters en riemen zijn binnenkort aan de beurt, evenals de kleppen, waarvan er enkele denk ik niet meer zo hun best doen. Verder heb ik wat werk met de zwarte folie rondom de portieren en de flank, die laat overal vrolijk los.(tips hierover, GRAAG!).
Wat kwiekheid en wegligging betreft ben ik wel wat achteruit gegaan, na 5 probleemloze maar ook zielloze jaren in een mondeo.
Wat kosten betreft waarschijnlijk ook. MAAR....
Wat een geluid komt er uit die 6 cilinder.
Hoe heerlijk deint het landschap aan je voorbij.
Hoe heerlijk zitten de honden in een stationcar.
Met de aerodinamica van een sporthal en een ouderwetse diesel die ook in zware bestelauto's draait moet je geen wonderen verwachten.
Links staan bij een stoplicht moet een vergissing zijn. Wink
Maar kijk om je heen en lach, je zit lekker over de ruitewissers heen te turen en haast heb je niet.
ik ben heel blij!
Kortom, ik was al lang gek van 240's en nu staat er eindelijk een voor mijn deur.
Foto's volgen.
Volvo 240. De reis wordt onderdeel van de bestemming.
Antwoord
Die grijns momenten herken ik volop! ;D
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Antwoord
Geweldig! Onthaasten is het woord! Er is op dit forum wel's iets getypt over die folie rondom.
Even de zoekfunctie gebruiken.
Ben wel benieuwd waarom je een diesel gekocht hebt. Mischien maak je enorm veel kilometers?
De prijs van benzine en diesel verschilt niet heel veel meer, maar de belasting nog wel. Bovendien
hebben Volvo's 6 cylinder diesel minder vermogen dan de 4 met benzine.
Heel veel plezier met je mooie rooie. Laat je nog's wat foto's zien? Smile
Antwoord
Hey

Proficiat met je aankoop.

Ik rijd ook een diesel en begrijp volkomen wat je bedoelt. Een snelheidswonder is het misschien niet maar de uitstraling en het geluid zijn fantastisch.

Die folie rondom is inderdaad een veel voorkomend probleem. Bij http://www.scandcar.nl kan je ze nieuw bestellen en dan vervangen.

http://volvoklassiekeronderdelen.nl/shop...=1a&page=5

Veel succes met het dieselen

Groeten uit Belgie.

142DL B20A 1974, 760GLE B28E 1986, 780 Bertone B280E 1988, 740Turbo B230FT 1989, 760GLE D24TIC 1990, 480ES 1995

Mijn Volvo's
Antwoord
Ondertussen wordt mijn grijns steeds groter, de volvo doet het fantastisch en ik kan niet wachten tot de lange zomeravonden om een en ander te gaan repareren, verbeteren en poetsen.
Wat verbruik betreft valt het nog alleszins mee, zo'n 1 op 12 gemiddeld. Ik was al een "rustige" rijder, nu helemaal.
Wat betreft mijn keuze voor een diesel, het volgende.
Ik was op zoek naar een Volvo 240 estate in een goede staat met een redelijk aantal km's.
Een erg groot budget had ik niet.....
Na enkele lpg en benzinebroeders gereden te hebben toch maar even naar dat dieseltje gaan kijken, en verhip.
Nergens rot, stuurt en remt als een trein, en klinkt ook nog zo. Verder een prachtstaat interieur, een (vind ik) mooie kleur.
En ja, wat peekaas betreft wel wat aan de krappe kant, maar heerlijk op koppel te rijden. Dieselaars weten wat ik bedoel Wink. en die zescilinder brul uit het vooronder klinkt als muziek in de oren!
Hoewel ook de 240's benzine bekend staan om hun souplesse, en zeker hun betrouwbaarheid, vind ik deze motor goed bij de auto en de daarbij behorende rijstijl passen.
Kortom, het kost mij bij 15.000 km per jaar een paar tientjes meer in de maand,
maar als je op zoek bent naar een 240 moet je het doen met wat aangeboden wordt, en deze gaf mij het fijnste gevoel.
Foto's volgen, ga 'm eerst wassen....

Volvo 240. De reis wordt onderdeel van de bestemming.
Antwoord
Mijn eerste Volvo was ook een zescilinder diesel, een 1983 met NEUS en ondanks de mankementen...veel gegrijnsd.

http://www.geocities.com/r_schols/MV240D6

In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)