3 February 2009, 14:11
Daar staat ie dan, voor de deur: Onze brandweerrode 240 dl diesel estate uit 1991. Na lang zoeken, wikken en wegen, (het blijft een auto van 18 jaar oud), de knoop doorgehakt en de eerste 500 km's zijn met een dikke grijns op mijn gezicht voorbij gegleden. De 6 cilinder diesel knort en pruttelt tevreden onder de enorme motorkap. Filters en riemen zijn binnenkort aan de beurt, evenals de kleppen, waarvan er enkele denk ik niet meer zo hun best doen. Verder heb ik wat werk met de zwarte folie rondom de portieren en de flank, die laat overal vrolijk los.(tips hierover, GRAAG!).
Wat kwiekheid en wegligging betreft ben ik wel wat achteruit gegaan, na 5 probleemloze maar ook zielloze jaren in een mondeo.
Wat kosten betreft waarschijnlijk ook. MAAR....
Wat een geluid komt er uit die 6 cilinder.
Hoe heerlijk deint het landschap aan je voorbij.
Hoe heerlijk zitten de honden in een stationcar.
Met de aerodinamica van een sporthal en een ouderwetse diesel die ook in zware bestelauto's draait moet je geen wonderen verwachten.
Links staan bij een stoplicht moet een vergissing zijn.
Maar kijk om je heen en lach, je zit lekker over de ruitewissers heen te turen en haast heb je niet.
ik ben heel blij!
Kortom, ik was al lang gek van 240's en nu staat er eindelijk een voor mijn deur.
Foto's volgen.
Wat kwiekheid en wegligging betreft ben ik wel wat achteruit gegaan, na 5 probleemloze maar ook zielloze jaren in een mondeo.
Wat kosten betreft waarschijnlijk ook. MAAR....
Wat een geluid komt er uit die 6 cilinder.
Hoe heerlijk deint het landschap aan je voorbij.
Hoe heerlijk zitten de honden in een stationcar.
Met de aerodinamica van een sporthal en een ouderwetse diesel die ook in zware bestelauto's draait moet je geen wonderen verwachten.
Links staan bij een stoplicht moet een vergissing zijn.

Maar kijk om je heen en lach, je zit lekker over de ruitewissers heen te turen en haast heb je niet.
ik ben heel blij!
Kortom, ik was al lang gek van 240's en nu staat er eindelijk een voor mijn deur.
Foto's volgen.
Volvo 240. De reis wordt onderdeel van de bestemming.

![[Afbeelding: sig3x.jpg]](http://janthea.nl/Volvo/sig3x.jpg)