Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
T E M P E R A T U U R
Jaja, het is verrekte koud, dat weten we wel.
Maar hoe gaat het met de motortemperatuur van jullie Volvo's

Bij mij komt de wijzer net van zijn plek, alleen maandag ging ie halverwege, maar goed toen ben ik ook niet boven de veertig geweest en heb ik meer stilgestaan en heb ik meer gesukkeld als wat anders.

Is het zinvol om een plaat voor de radiator te hangen en hebben er al andere forumgangers deze actie ondernomen of is dit niet nodig/af te raden?

Wat zijn jullie ervaringen

(btw, onze koninklijke hoogheid Principessa komt haar stalling niet uit met dit weer, ik heb het nu over Olaf, mijn S70 Wink )
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Antwoord
ruuds70 schreef:Jaja, het is verrekte koud, dat weten we wel.
Maar hoe gaat het met de motortemperatuur van jullie Volvo's

Bij mij komt de wijzer net van zijn plek, alleen maandag ging ie halverwege, maar goed toen ben ik ook niet boven de veertig geweest en heb ik meer stilgestaan en heb ik meer gesukkeld als wat anders.

Is het zinvol om een plaat voor de radiator te hangen en hebben er al andere forumgangers deze actie ondernomen of is dit niet nodig/af te raden?

Wat zijn jullie ervaringen

(btw, onze koninklijke hoogheid Principessa komt haar stalling niet uit met dit weer, ik heb het nu over Olaf, mijn S70 Wink )

Even een andere thermostaat scoren, en alvast de twee boutjes een paar maal inspuiten met penetrant,
Koud blok en dan wisselen, niet op boutjes / huis slaan , dan heb je ineens meer onderdelen nodig ..

ps een lange torxbit 40 is handig.

Karton als noodoplossing scheelt ook behoorlijk, maar een frisse thermostaat is t beste Wink
Volvofanaat met vroeger zweefvliegneigingen, tegenwoordig vlieg ik op (of van) de MTB. :-)

Huidige vloot: V70n T5 '01 >430K  / 240 2.0 Polar xx-01-93 399K
Antwoord
Ik zou voorlopig even niks doen.
Deze temperaturen zijn voor de Lage Landen vrij zeldzaam en volgende week dooit het alweer. Wink
Antwoord
Sinds de thermostaat in mijn wagen vervangen is, komt hij ook lager dan normaal. Vroeger: iets boven de helft, nu: iets onder de helft. Met deze koude: ongeveer een kwart. Zit blijkbaar een koudere thermostaat in, maar weet niet welke precies. Ik zou ook gewoon wachten tot het buiten weer enigszins 'normale' temperaturen zijn, hoor..
[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]
Antwoord
Hier staat mijn tempwijzer precies in het midden, net als in de zomer.
Ik had er graag zo'n grille dekentje voor gehangen, maar is blijkbaar niet nodig ;D ;D ;D
Antwoord
Ik zie ook geen verschil tegen de zomer buiten het feit dat het iets langer duurt eer hij op temp is.
Antwoord
Belg schreef:Ik zie ook geen verschil tegen de zomer buiten het feit dat het iets langer duurt eer hij op temp is.

Same here
huidige auto's:
Volvo 245 GL 1979 (oude van Hein)

Voorheen:
Amazon '68, 245 combi fabrieks-VAN '86, 245 combi homebrew-VAN '88, 245 B21ET '83, 245 B21A '76, 245 B21A ‘78, 740 combi '88, 850 combi '96, 2x 940 B230F ‘97, V70 II 170pk ‘01 en V70 III D5 ‘08
Antwoord
hugo schreef:
Belg schreef:Ik zie ook geen verschil tegen de zomer buiten het feit dat het iets langer duurt eer hij op temp is.

Same here
bij mij ook geen verschillen
Volvo 240 1993 b200f 275.000km
Lomp maar lekker.
Antwoord
Nou begin IK mij zorgen te maken! ;D
[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]
Antwoord
Eerlijk gezegd zou ik mij geen zorgen maken. Voor het dagelijks vervoer rij ik met een ford fiesta, toen de thermostaat kapot was heb ik hem er gewoon uitgekieperd en nu komt de temp-meter nauwelijks nog omhoog. het kan weinig kwaad voor de motor, misschien een beetje meer verbruik.
Moest je meter tehoog komen zou ik me pas zorgen maken.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: