Berichten: 1.846
Topics: 49
Lid sinds: Apr 2005
Heeft een van jullie ervaringen met Dinitrol behandeling van een auto?
En een idee van de prijzen?
Aangezien ik van plan ben ook de hele winter met m'n 264 door te rijden, is alle bescherming welkom.
Heb al even op
http://www.gosliga.com gekeken. Ziet er wel indrukwekkend uit.
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
Berichten: 575
Topics: 55
Lid sinds: Aug 2005
Sander,
Twee jaar terug heb ik een andere hobby-auto van mij daar laten behandelen (een Ford Taunus 2.3 V6 van '81, ook zo'n lekker vierkant ding, maar inmiddels verkocht; je kunt niet alles houden...). Ze maken de auto helemaal schoon d.m.v. druk en stomen/weken en bekijken vervolgens of en waar eventueel roest aanwezig is. Echt roestige delen behandelen ze niet; de roest zou onder de tectyllaag gewoon doorvreten. Wanneer de auto dus gaaf genoeg is krijgt hij een aantal behandelingen.; hoe en wat precies kun je op hun site zien.
Je krijgt er een certificaat bij dat recht geeft op twee gratis inspecties een jaar, respectievelijk twee jaar na de behandeling; ze kijken dan of de beschermlaag er nog goed opzit en werken het waar nodig bij.
Het effect op lange termijn weet ik eerlijk gezegd niet; ik heb de Taunus 2 jaar na de behandeling verkocht (afgelopen zomer; hij moest plaats maken voor een "nieuwe" 240) en toen was-ie nog behoorlijk strak.
De kosten bedragen 600,- euro voor een 240 (en 260 neem ik aan) en je bent de auto een weekje kwijt.
Ik ben van plan het ook te laten doen bij m'n pas verworven 240 (maar eerst gas er in; trouwens, Gosliga zit heel dicht bij NovaClassica, het bedrijf waar ik LPG laat inbouwen, dus als je in de buurt bent kun je bij beide een kijkje nemen).
Voor meer info kun je ook bellen; het zijn alleraardigste lieden (Frysk, dus dat sit wol goed !).
Groetnis,
Gerben
ps. ik dacht dat jouw auto in Polen al lekker verwend was met allerlei roestonvriendelijk vet/olie/twijfelachtige substantie ?
Volvo 240 GL sedan 1992 (en een DAF 55 variomatic 1970)
Berichten: 1.846
Topics: 49
Lid sinds: Apr 2005
Over die PS: dat heb je goed begrepen.......de auto zit vol met een niet nader te omschrijven substantie. :wink: Ben dan ook niet echt bang voor roest. Waar ik wel een beetje mee zit, is dat ik bang ben dat de afwateringsgaten verstopt zitten/raken door die rommel. En dat was nou weer niet de bedoeling.....
Bedankt trouwens voor je uitgebreide antwoord!
Enneh: ook ik ben een liefhebber van groot en vierkant, dus een Taunus is (ook) gaaf. Ook mooi: een goudkleurige Granada station met bruine bekleding, een houten dashboard en een verchroomd roofrack!
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
Berichten: 1.404
Topics: 41
Lid sinds: Mar 2005
orte Bochtenridder
& Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Berichten: 1.846
Topics: 49
Lid sinds: Apr 2005
Uiteraard! 8)
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
Berichten: 575
Topics: 55
Lid sinds: Aug 2005
Fijn te horen dat meer mensen de Taunus/Granada een warm hart toedragen ! Ik dacht altijd dat ik een van de weinigen was die die Turkenbakken (pardon...) mooi vond.
Mijn Taunus was een 4-deurs van het laatste model (80-82), goudkleurig, met bruin velours, een houten dashboard en (echt !) hout op de deurpanelen. Onder de kap een 2300 V6 4-bak op LPG (liep 1 op 7). Best fijne auto, maar er was toch wel regelmatig wat mee en op een zeker moment heb ik de keuze gemaakt om het wagenpark rigoreus te vernieuwen:
eruit:
Ford Taunus 2.3 V6, 1981: verkocht in juli '05 (gelukkig aan een echte liefhebber)
Daf 55 '70: m'n eerste auto, is te verrot, wordt binnenkort gesloopt
Citroen ZX diesel: gebruiksauto, na 4 ton was het genoeg, verkocht aug. '05
Volvo 244 GLE automaat '83: behoorlijk rot en met 4 ton op de klok wordt het allemaal wat minder.... Moet nog een maandje mee, daarna sloop en dondor voor andere 240.
nieuw:
Daf 55 '70: heeft 25 jaar in schuur gestaan, ziet er prima uit. Gaat binnenkort weer rijden;
Ford Escort Mk1 1300 '72. Vorig jaar gekocht; nostalgie-autootje in goede staat;
Volvo 244 GLE overdrive '83: onlangs gekocht bij Carlo Schmidt, in de herfstvakantie haal ik 'm op. Daarna LPG erin.
Zo, u bent weer op de hoogte !
Gerben
Volvo 240 GL sedan 1992 (en een DAF 55 variomatic 1970)
Berichten: 1.846
Topics: 49
Lid sinds: Apr 2005
Gerben, dank voor de update..... :lol:
Heb je toevallig die zilvergrijze GLE bij Schmidt gekocht? Mooi ding. Die stond er geloof ik al een tijdje. Stevige prijs maar wel erg weinig km's.
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
Berichten: 575
Topics: 55
Lid sinds: Aug 2005
Sander van Buiten schreef:Heb je toevallig die zilvergrijze GLE bij Schmidt gekocht? Mooi ding. Die stond er geloof ik al een tijdje. Stevige prijs maar wel erg weinig km's.
Ja, die is het geworden. Prijs is inclusief op NL-kenteken zetten (het is Duitse import, jammer, maar helaas...), grote beurt, 3 maand garantie en het bijwerken van enkele plekjes (1 portier en onder de achterruit). Blijft een boel geld, maar inderdaad weinig km's en precies wat ik zocht (handgeschakelde GLE van 83/84, dus met grote neus !) en een goed adres om je Volvo te kopen, volgens mij.
Er zit leer in en dat gaat er misschien wel uit......... Ik ben niet zo gek op leer en mijn huidige GLE (een blauwe) heeft blauw pluche, met 4 hoofdsteunen en hoofdsteunkussens in uitstekende staat. Wie weet ga ik dat overbouwen; eerst nog even aanzien. Een goed leren interieur raak ik vast wel kwijt !
Ook nog een twijfelpuntje t.a.v. de velgen. Mijn huidige GLE heeft (verweerde) corona's en die zilvergrijze gewoon de stalen velgen met chroomrand. Is ook wel stoer. Misschien nog een chromen dop erop.... Eerst maar eens kijken hoe dat lijkt.
Heb jij trouwens ook leer in je 264 ? hoe zit het met jouw LPG-plannen ?
Volvo 240 GL sedan 1992 (en een DAF 55 variomatic 1970)
Berichten: 1.846
Topics: 49
Lid sinds: Apr 2005
He Gerben,
Als dat leren interieur idd weg gaat dan houd ik me aanbevolen. Ik heb mijn 244 GLE uit '82 (dus nog met de kleine neus) aan mijn vader verkocht. Carrosserie is perfect. Interieur (grijs Pullman) wordt minder. En mijn vader vindt leer wel leuk. Laat dus alsjeblieft weten als je er vanaf wilt.
Mooi ding die zilvergrijze. Heb er naar staan kijken toen ik bij Schmidt een 264 bekeek. Die vond ik uiteindelijk (veel) te duur. Maar je krijgt volgens mij idd wel wat voor je geld.
Mijn 264 heeft geen leer. Op zich vind ik dat ook niet zo erg. Toen ik echter de 265 van Carlos (sinds kort ook hier) zag met leer vond ik dat toch wel erg mooi.
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km