Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wie heeft er zin en tijd om mij te helpen afstellen?(carbs, verdmpr, ontst tijd)
Eerst het goede nieuws; vandaag de 164 door de keuring! Enige punt was een remklauw die iets aanliep. Gefixt en nu staat er netjes december 2010 op het apk-bewijs ;D

De Volvo is verder klaar en rijdt goed, op deze puntjes na, die volgens mij allemaal met hetzelfde te maken hebben;
- Start redelijk, maar niet geweldig op benzine
- Start tamelijk slecht op lpg, koud, maar ook warm (soms 3-4 x opnieuw)
- Ruikt sterk naar benzine tijdens benzine-rijden (staat dus veel te rijk)
- Bokt iets bij gas loslaten (op benzine meer dan op lpg)
- Ik heb de indruk dat hij met koude motor meer power heeft dan met warme

Ik heb vervangen: bougies, condensator, verdeelkap, rotor, contactpuntjes, luchtfilter, benzinefilter.
Ik heb afstand contactpuntjes, afstand bougiepuntjes gesteld, maar meer ook niet, omdat ik er het fijne niet van weet, of de apparatuur mis (stroboscoop bv). Het gaat me vooral om de carberateurs, de verdamper en het op tijd zetten van de ontsteking.
Dus de vraag; is er iemand die me hiermee wilt helpen? Ik woon in de buurt van Amsterdam, maar wil er best een stukje voor rijden, geen punt. Ik doe ook graag een bijdrage aan de lokale drankvoorraad als dank Wink

Laat maar horen! Zou er erg mee geholpen zijn.
Volvo 164 '70, handgeschakeld, Benz + LPG
Volvo 340 '86, handgeschakeld
Volvo 240 '92 Super Polar, handgeschakeld
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Welke temperatuursensor heeft een 164 ? pwassink 0 2.341 16 September 2007, 13:01
Laatste bericht: pwassink

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)