24 September 2008, 11:36
Hallo,
Door allerlei redenen die jullie vast in het geheel niet interesseren, lang niet op forum geweest.
Zal me beperken tot hoe het mij het afgelopen jaar op autogebied is vergaan.
Het verhaal van mijn 264 is bij de oudgedienden wel bekend en voor anderen hier wel op te zoeken. Auto is er nog steeds, mijn vader rijdt er dagelijks in. Zoals het hoort af en toe wel wat kleine dingetjes maar rijdt altijd! Gaat ook niet meer weg, daarvoor is het inmiddels teveel mijn auto met mijn gevoel en mijn verhaal.
De zoektocht naar 'mijn' droom 264 (een originele ijsblauwe 264 met zwart leer en alle opties van de tweede serie) is ook afgerond.
Nadat ik lang heb gedacht dat ie niet eens bestond, zag ik m op het parkeerterrein van de VKB 2006. Toen via RDW geprobeerd eigenaar op te sporen. Die reageerde niet, naar later bleek omdat hij al met Carlo Schmidt aan het dealen was. Hij ruilde de 264 na 20(!!) jaar samen met een 780 in op een V90. Ieder zijn ding, maar deze move snap ik persoonlijk niet...... :
Maar goed, toen moest ik dus met Schmidt aan de praat. Dat had ik al een aantal keer eerder gedaan en beviel elke keer weer slecht. Het is absoluut niet mijn bedoeling iemand af te zeiken ofzo, het gaat hier enkel om mijn gevoel. Heb die 264 toen dus laten schieten en heb daar inmiddels geen spijt meer van. OOIT moet mijn eigen 264 dan nog maar eens helemaal onder het mes/uit elkaar. Waag me niet aan een planning....
Overigens heb ik de blauwe inmiddels gespot op het register, dus hij lijkt goed terecht te zijn gekomen. Misschien ook wel iemand van hier?
Gaat om de HD-74-VY.
En dan was er nog de ijsblauwe S60 met zwart leer en mooie opties (de kleinzoon van de 264, so to speak).
Mooie, goede auto waar ik 2 jaar lang helemaal nul problemen mee heb gehad. Toch wilde de echte liefde niet komen. Te netjes, te clean.
Toen door nieuwe baan (op de fiets) en aanwezigheid van een lief vriendinnetje met een lease 407 (BRRR, maar dat is weer een ander verhaal) de functionaliteitseis kwam te vervallen, was er ruimte voor een nieuwe hobby-auto. Aangezien ik de, in mijn ogen, en ik weet het: niets zo persoonlijk als smaak, mooiste Volvo al heb, moest het maar eens iets anders worden.........
Nu had ik al wel eens verlekkerd naar een mooie Jaguar XJ series I gekeken, maar met alle horrorverhalen en mijn legendarische handigheid leek me dat toch maar niet zo'n goed idee.... :-\
Na mijn vaste wasbox-ritueel met de S60, gevolgd door mijn rondje autobedrijven op zelfde industrieterrein stond ie er opeens:
Een Jaguar XJ6 Executive uit '97. British Racing Green, biscuit leer, veel hout, veel leer, veel chroom (inclusief leaper!). Auto zag er bijna nieuw uit.
Volgende dag wezen kijken. Auto nieuw geleverd en onderhouden door 1 dealer (Caspers). Twee eigenaren, laatste zeven jaar 20.000km gereden, altijd binnen geslapen en meer gepoetst dan gereden. Na proefrit natuurlijk helemaal verkocht en na korte onderhandelingen (MET goed gevoel): gekocht! Heb m nu drie weken en is vandaag nog even terug voor wat kleinigheden. Heb er 6 maanden volledige garantie bij bedongen. Einde garantiekeuring laat ik ook nog wel doen. NB: probeer zsm foto's te plaatsen. Toen ik dat eerder probeerde was mijn hele bericht weg... >
Nu is er zaterdag natuurlijk een goede smoes om een flink stuk te rijden, dus wie weet zie ik een aantal van jullie op de beurs!
Groeten,
Sander van Buiten
Door allerlei redenen die jullie vast in het geheel niet interesseren, lang niet op forum geweest.

Zal me beperken tot hoe het mij het afgelopen jaar op autogebied is vergaan.
Het verhaal van mijn 264 is bij de oudgedienden wel bekend en voor anderen hier wel op te zoeken. Auto is er nog steeds, mijn vader rijdt er dagelijks in. Zoals het hoort af en toe wel wat kleine dingetjes maar rijdt altijd! Gaat ook niet meer weg, daarvoor is het inmiddels teveel mijn auto met mijn gevoel en mijn verhaal.
De zoektocht naar 'mijn' droom 264 (een originele ijsblauwe 264 met zwart leer en alle opties van de tweede serie) is ook afgerond.
Nadat ik lang heb gedacht dat ie niet eens bestond, zag ik m op het parkeerterrein van de VKB 2006. Toen via RDW geprobeerd eigenaar op te sporen. Die reageerde niet, naar later bleek omdat hij al met Carlo Schmidt aan het dealen was. Hij ruilde de 264 na 20(!!) jaar samen met een 780 in op een V90. Ieder zijn ding, maar deze move snap ik persoonlijk niet...... :

Maar goed, toen moest ik dus met Schmidt aan de praat. Dat had ik al een aantal keer eerder gedaan en beviel elke keer weer slecht. Het is absoluut niet mijn bedoeling iemand af te zeiken ofzo, het gaat hier enkel om mijn gevoel. Heb die 264 toen dus laten schieten en heb daar inmiddels geen spijt meer van. OOIT moet mijn eigen 264 dan nog maar eens helemaal onder het mes/uit elkaar. Waag me niet aan een planning....
Overigens heb ik de blauwe inmiddels gespot op het register, dus hij lijkt goed terecht te zijn gekomen. Misschien ook wel iemand van hier?
Gaat om de HD-74-VY.
En dan was er nog de ijsblauwe S60 met zwart leer en mooie opties (de kleinzoon van de 264, so to speak).
Mooie, goede auto waar ik 2 jaar lang helemaal nul problemen mee heb gehad. Toch wilde de echte liefde niet komen. Te netjes, te clean.
Toen door nieuwe baan (op de fiets) en aanwezigheid van een lief vriendinnetje met een lease 407 (BRRR, maar dat is weer een ander verhaal) de functionaliteitseis kwam te vervallen, was er ruimte voor een nieuwe hobby-auto. Aangezien ik de, in mijn ogen, en ik weet het: niets zo persoonlijk als smaak, mooiste Volvo al heb, moest het maar eens iets anders worden.........
Nu had ik al wel eens verlekkerd naar een mooie Jaguar XJ series I gekeken, maar met alle horrorverhalen en mijn legendarische handigheid leek me dat toch maar niet zo'n goed idee.... :-\
Na mijn vaste wasbox-ritueel met de S60, gevolgd door mijn rondje autobedrijven op zelfde industrieterrein stond ie er opeens:
Een Jaguar XJ6 Executive uit '97. British Racing Green, biscuit leer, veel hout, veel leer, veel chroom (inclusief leaper!). Auto zag er bijna nieuw uit.
Volgende dag wezen kijken. Auto nieuw geleverd en onderhouden door 1 dealer (Caspers). Twee eigenaren, laatste zeven jaar 20.000km gereden, altijd binnen geslapen en meer gepoetst dan gereden. Na proefrit natuurlijk helemaal verkocht en na korte onderhandelingen (MET goed gevoel): gekocht! Heb m nu drie weken en is vandaag nog even terug voor wat kleinigheden. Heb er 6 maanden volledige garantie bij bedongen. Einde garantiekeuring laat ik ook nog wel doen. NB: probeer zsm foto's te plaatsen. Toen ik dat eerder probeerde was mijn hele bericht weg... >

Nu is er zaterdag natuurlijk een goede smoes om een flink stuk te rijden, dus wie weet zie ik een aantal van jullie op de beurs!
Groeten,
Sander van Buiten
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km

