Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Koplampen afplakken in GB
Wie kan mij vertellen - liefst met een plaatje erbij - welk deel van de koplampen ik moet afplakken om de tegenliggers in Groot-Brittannië niet te verblinden?

Alvast bedankt!
Antwoord
hiero! Wink
Antwoord
Dank je, Jan. Deze info vond ik ook al in mijn ANWB-boekje, maar het is me wat vaag. Zo'n vorm kan ik in mijn koplampglas niet terugvinden, ik ga niet in het wilde weg een taartpunt opplakken. Maar misschien heb ik niet goed gekeken. Had ik maar een blinde muur!
Antwoord
als je toch naar schotland gaat, rij dan even via China.

ik zou zeggen: google even op 'koplampen afplakken' en vind net
als ik voornamelijk mensen die zich nergens druk over maken,
die al jaren in GB rondrijden zonder stickers en die nog nooit
iets overkomen is.
Antwoord
Helaas ben ik zelf geen mens die zich nergens druk over maakt.
Antwoord
En gelijk heb je.

http://www.innovam.nl/apktroubleshooter/...aspx?id=26 Bij de keuring zijn je koplampen afgesteld zoals in bovenstaande link. Wat je wilt is dat het omhoogzwaaiende deel verdwijnt.

Ik zou beginnen met ÃÃn kant af te plakken zoals op de ANWB plaatjes, en dan een stuk hardboard of wat dan ook voor de koplamp houden, en vergelijken met de andere onafgeplakte. Als het goed is verdwijnt het omhoogzwaaiende deel wat bij ons de borden in de berm verlicht (en in GB je tegenliggers).
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Nou,ik zou me daar echt geen zorgen meer over maken hoor.Volgens mij hoeft dat helemaal niet meer.Sterker nog,bij een hele bende moderne auto's(die met die projector lampen bijv.) gaat het helemaal niet meer!

Die wat van over de plas hier naar toe komen zie ik ook al in geen jaren meer iets afplakken.

Dus...

Zonder zorgen genieten van een onbezorgde vakantie.Veel plezier!
Antwoord
Bart Manders schreef:Sterker nog,bij een hele bende moderne auto's(die met die projector lampen bijv.) gaat het helemaal niet meer!

nou bij volvo gaat dat nog steeds hoor in de koplamp zit een hendeltje die je kunt overhalen
waardoor je schuine hoek zich naar de andere kant verplaatst
met andere woorden als je een nieuwe koplamp besteld moet je alleen het hendeltje even aan passen
voor de kant dat je op de weg rijdt
Volvo S70R B5234T4 M59 
Antwoord
Bart Manders schreef:Die wat van over de plas hier naar toe komen zie ik ook al in geen jaren meer iets afplakken.

Dus als hunnie het niet doen, hoef ik het ook niet te doen... heb ik nooit zo'n sterk argument gevonden. Het is niet verplicht om de lampen af te plakken, maar wel verboden om de tegenligger te verblinden. En zelfs als het niet verboden is, dan nog is het vervelend voor die tegenligger.

Marc, ik ga vandaag even jouw methode proberen, bedankt!
Antwoord
De truc werkt niet echt, overdag. Ik zie het althans niet. Maar als ik goed naar het koplampglas kijk, kom ik op dit stuk uit:

[Afbeelding: methh7.jpg]

Wat denken jullie?
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Nieuwe ruitenwisserbladen voor, achter en voor de koplampen. Depechetoi 1 4.283 31 March 2014, 07:22
Laatste bericht: henqui
  240 frontjes koplampen enz. Ziko 13 10.053 26 September 2011, 21:35
Laatste bericht: Dopski

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)