Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
240 in een deuk
#1
2 weken geleden de 240 in een andere wagen gereden. Nou is dit natuurlijk niet de bedoeling, maar zoals er ook asociale nederlanders zijn, zijn er ook eikels van belgen. Enfin, het verhaal zal ik jullie besparen, uiteindelijk zat ik technisch in de fout, met dit als resultaat. Remmen voor een C3 met de hele familie achterin op een semi-nat wegdek kost toch veel tijd en meters met dit 1300kg wegende beestje. C3 had niets dan een schrammetje en scheurtje op de bumper op het eerste gezicht ...

[Afbeelding: 2692106703]

[Afbeelding: 2692106405_a2ed1f7371_m.jpg]

[Afbeelding: 2692106215_8b8476bd5a_m.jpg]

[Afbeelding: 2692920200_850bc021d7.jpg?v=0]

[Afbeelding: 2692105877_4257b1ef60.jpg?v=0]

Radiator lekte, maar kon hem nog net naar een garage in Brugge rijden onder politie-escorte, alwaar hij zo'n week heeft gestaan.
Eindelijk is de wagen thuis aangekomen in Rotterdam en nu is het tijd om eens de balans op te maken.

Radiator lekt en moet vervangen worden. Koplampen moeten ook vervangen worden. Bumpersteun zeer waarschijnlijk ook, alsmede een nieuwe gril. De motorkap in kleur 0812-2 kan wel uitgedeukt worden, maar mooi is het niet. Een nieuwe motorkap lijkt me lastig te vinden. Verder waarschijnlijk wat koetswerk terugslaan en laten controleren. All-in-All een duur geintje lijkt me.

Heeft iemand hier tips en ideeen voor? Of althans meer ervaring.
Ik dacht veel zelf te doen om kosten te drukken.



foto's op flickr: http://www.flickr.com/photos/63589601@N00/
Antwoord
#2
Motorkap moet je gewoon gebruikt in de juiste kleur kopen.Als er niks krom is aan het chassis kun je de auto voor weinig geld weer opmaken.

Trouwens wel vreemd dat je auto voor in de prak zit en aan die C3 weinig te zien is. Meestal is het andersom Wink
Of ja, eigenlijk is het niet vreemd: jouw auto duikt bij het remmen en je komt dus met het gedeelte boven de bumper tegen de bumper van die andere auto.
Antwoord
#3
volgens mij heeft die C3 redelijk veel schade:
rechterdeur sluit niet meer aan, en denk dat de achterkant aantal cm's is ingekort ;D ;D
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Antwoord
#4
Waar woon je in rotterdam ??
Antwoord
#5
Jelmar weet er wel raad mee :-)

Zo'n moterkap is vast wel te krijgen....goed de marktplaats in de gaten houden!

Succes!
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
#6
Die rechterdeur was gewoon open Smile Daar geen schade...Alhoewel de bumper op de foto wel iets meer schade lijkt te hebben dan initieel geschat.

Ik woon in West, in een zijstraat van de middelandstraat (BAS) op de Joost v Geelstr. 27b

Iemand tips over uitdeuken/framewerk?
Antwoord
#7
Ik heb ook een keer zo'n denkfout gemaakt.... bij mij reden ze met 80 vanaf rechts mijn bumper eraf. Neus stond scheef.

Auto tussen boom en huis gezet, krik ertussen en persen maar. Neus heb ik deels bij Scandcar van een sloper gehaald en opnieuw erin gelast.
Nieuwe radiator geplaatst.
Spuiten van de nieuwe delen moet ik nog steeds doen, kost ongeveer 400 a 500 euries.

Al met al ben ik een paar dagen bezig geweest met demonteren, lassen en monteren. Aan onderdelen was ik zo'n 350 euries kwijt, maar mijn lampen waren dan ook nog intact.

Succes ermee, en trouwens, de eerste keer je slijptol in je chassis zetten is eng en daarna vind het nog leuk ook!

Volvo 245 GLE 1979
Antwoord
#8
nou vlgs mij is het bijna allemaal schroefschade en hoef je niks te richten / lassen / slijpen. Misschien een paar puntlassen losslijpen als die al niet zijn losgescheurd Wink

Maar ik zou inderdaad alles demonteren en vervangen met sloopdelen. In een weekend kom je een heel eind.

Succes.
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Antwoord
#9
Citaat:C3 had niets dan een schrammetje en scheurtje op de bumper op het eerste gezicht ...

Hoe erg leek het op het 2e gezicht?

Ik had laatst bijna een soortgelijk ongeluk, iemand voor me ging zwaar in de ankers voor een oranje stoplicht terwijl ik net gas bijgaf...
De hele boel blokkeerde toen ik remde en ik dacht dat het misschien te laat was, maar m'n 244 stond gelukkig op tijd stil. Smile
Op zo'n moment mis ik wel de ABS van m'n vorige jongere en lichtere auto's

Succes met de reparatie!
Helaas geen Volvo meer..
Antwoord
#10
Tja...het was inderdaad op een provinciale weg en genoeg ruimte voor me (C3). Maar toen voegde iemand (volkswagen rijder) vrij laat van links in en de fout die ik maakte was door te denken, dat hij wel snel zou optrekken, omdat hij overduidelijk de vrouw voor me hinderde door zo laat in te voegen. Vervolgens deed hij dat niet en remde af omdat hij links af wilde en moest wachten op tegenliggers. dus gaat meneer na 40m (heb het nog even nagerekend op google earth) op de provinciale weg stilstaan. De C3 is niet zo zwaar en kon nog net stoppen...240 heeft daar wat meer moeite mee. zuur

In ieder geval bedankt voor de tips en de steun...
Ik heb alleen nog nooit gelast en altijd geleerd, dat je daar gecertifceerd voor moet zijn voor je TIG en MIG lassen enz...
Toch maar eens een keertje een slijptol aanschaffen...is ook wel handig om sloten door te slijpen Smile
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)