Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
brandstofprijzen
#1
http://www.kwartjevankokterug.nu/
Volvo 240 GL estate B230f&nbsp;&nbsp; '91<br />BMW 2002 '73<br />Deutz D4005 '67
Antwoord
#2
Zolang Bos op de centen past, kun je dat natuurlijk vergeten.
Ten eerste was de Shell zijn vorige werkgever en ten tweede is Kok een partijgenoot.
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Antwoord
#3
Alles is relatief. De Amerikanen staan op hun achterste benen want de benzine kost 0.60 euro per liter! Wat ik vooral zo jammer vind is dat er nu nog meer mensen LPG gaan rijden zodat dat ook nog eens duurder wordt.

Vroegah was alles beter. Zelfs het kwartje van Kok is nog maar 11 cent tegenwoordig.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#4
Marc1970 schreef:De Amerikanen staan op hun achterste benen want de benzine kost 0.60 euro per liter!

Benzine kost hier ook maar 60 cent per liter. De rest is belasting.

Maar ach, Bos moet zijn geld toch ergens weghalen en op deze manier heeft hij een hele mooie meevaller. Het wordt hem in de schoot geworpen en dan kan hij straks mooi zeggen dat hij het goed gedaan heeft.
Volvo 240 GL estate B230f&nbsp;&nbsp; '91<br />BMW 2002 '73<br />Deutz D4005 '67
Antwoord
#5
Wat ik bij LPG vooral zo irritant is zijn de grote prijsverschillen. Vorige week betaalde ik in lelystad bij de snelweg 55 ct. en vandaag moest ik bij woerden 68,.. cent afrekenen. Er zijn nog duurdere pompen overigens.
Antwoord
#6
Als je er inderdaad over nadenkt is het niet meer bij te benen hoe snel de ontwikkelingen gaan. Er rijden auto's in Nederland rond waarbij de inhoud van de benzinetank meer waard is dan de auto zelf. Mijn 740 is ongeveer net zoveel waard als 4x de tank volgooien!

Onderstaande bericht las ik op het forum van de volvo700vereniging. Misschien wat ongenuanceerd, maar zet je wel aan het denken.

Citaat:In het jaar 2000 na Christus, dus acht jaar geleden.... ,
kregen we 1 US Dollar voor 1,2 Euro en 1 vat ruwe olie koste toen 60 Dollar.
dus 1 vat koste 72 Euro.
aan de pomp betaalde we 0,82 Euro voor 1 liter Diesel.

In het jaar 2008 na Christus ,ergens midden Maart, nu dus....,
krijgen we 1 US Dollar voor 0,65 Euro en 1 vat ruwe olie kost nu 110 Dollar.
Dus 1 vat kost 70,1 Euro (Oeps ??!!...)
aan de pomp betalen we 1,25 Euro voor 1 liter Diesel.......

En nu, mijn beste melkkoeien stel ik me de volgende vraag :
Als een 1 vat ruwe olie nu goedkoper is (in Euro) als in 2000,
waarom betalen wij dan 50% meer voor 1 liter Diesel ?????!!!!

Iemand moet hier serieus zijn zakken aan het vullen zijn, dat kan niet anders!

Dus mijn beste 'melkkoeien' blijf braaf verder werken en hou jullie ogen
gesloten, maar de dag komt dat de Dollar terug omhoog gaat en hier wil ik
zelfs niet over spreken wat de gevolgen zullen zijn .....

We zijn misschien 'melkkoeien' maar we zijn niet stom !!!!

Het is inmiddels al iets wat achterhaalt aangezien een vat olie al over de 130 dollar is gegaan, en ik begin van de week bij een gunstig geprijsde Shell voor een liter diesel €1.36 betaalde. Dus eigenlijk is de vergelijking nog ernstiger.


Het meest frustrerende vind ik dat de gasprijs is gekoppeld aan de olieprijs. Los van de economische redenen...waarom?!?
Volvo 740 tic '84.
Antwoord
#7
Harry schreef:Het meest frustrerende vind ik dat de gasprijs is gekoppeld aan de olieprijs. Los van de economische redenen...waarom?!?

Er is alleen maar een economische reden. Als die koppeling er niet zou zijn zou het nu heeeeel erg druk zijn bij de gasinbouwstations en zou Wouter al die accijns mislopen.
Volvo 240 GL estate B230f&nbsp;&nbsp; '91<br />BMW 2002 '73<br />Deutz D4005 '67
Antwoord
#8
Net terug uit van de algemene ledenvergadering van de V44 vereniging.
Op de terugweg voor 20 euro getankt.

Ik kreeg daarvoor 11 liter....

Dat is 44 gulden voor 11 liter benzine......

En we zijn er nog lang niet ....
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
#9
Gisteren getankt voor 80 euro

Dat is me nog nooit eerder gebeurd.

En laten we dat maar niet omrekenen naar guldens.
Volvo 240 GL estate B230f&nbsp;&nbsp; '91<br />BMW 2002 '73<br />Deutz D4005 '67
Antwoord
#10
In mijn 960 gaat regelmatig meer dan 75 liter in, dus reken maar uit....
Wel een beetje onzinnige tellers op die site.....
http://www.everyoneweb.com/volvorider
Volvo 240 estate, classic limited edition 1046/1600 MY'93, amerikaanse uitvoering
Volvo 240 sedan, Super MY'91 G3
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)