Topics: 15
Goede morgen,
Ik wil de sierlijst rond mijn geplakte voorruit verwijderen, want bij de hoeken aan de onderkant van mijn voorruit lekt het water op de vloermatten. Ik wil eerst proberen de ruit rondom opnieuw af te kitten met een laag kit. Mocht dit niet lukken haal ik de ruit er uit en plak hem er opnieuw in. Heeft iemand een idee hoe deze lijst vast zit?
Alvast bedankt, Jan.
Topics: 82
Met plastic klemmetjes om de ca. 20 cm waarvan meer dan de helft afbreekt als je de lijst loshaalt en die Nordicar in de webshop heeft.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Soms krijg je de klemmetjes gratis van Carglass (dat was in mijn geval).
Wat een verschrikkelijke ondingen zijn dat. Die klemmetjes zitten over je ruit geschoven en worden vervolgens met het plaatsen van de ruit vastgekit. Ik vind het persoonlijk geen fijn systeem, aangezien de voorruitstrip van de bruine alweer half loshangt.
Topics: 17
Die klemmetjes worden in de ruitenkit vastgezet, dus als je alleen je strip loshaalt en de helft vd klemmetjes breekt af, dan heb je wel een probleem....
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Bij de bruine zijn alle klemmetjes nog heel. Ze zijn alleen uit de kit gegaan (misschien niet goed gehecht ofzo?)
Topics: 15
Agfelopen zaterdag de lijst verwijderd, er braken maar 2 klemmetjes. Op de hoeken links en rechts onder had de kit inderdaad losgelaten, met perslucht en zeepsop kon je de bellen zo onder de ruit door naar binnen blazen. Het gootje rondom de ruit goed schoongemaakt en gevuld met sikaflex plakruitenkit.
Ik hoop dat de lekkage nu verholpen is.
Lijst weer terug geplaatst en op de plaats van de gebroken klemmetjes met dot "Kleef en Dicht" van Wurth vastgezet.
Jan