Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
even voorstellen
#1
hallo allemaal,

ben nieuw op het forum en dacht ik stel me eerst eens voor.
ik ben floor en ben sinds kort aan een volvo motor aan het sleutelen.
heb ook al veel gehad aan posts op dit forum.
ben nieuw in de volvo wereld/automotoren dus ik zal vast nog wel eens stomme vragen stellen Wink

Op het moment ben ik alleen een trotse eigenaar van een volvo motor, die zit in mijn boot.
ik vind sleutelen heerlijk, maar heb geen ruimte om aan een auto te knutselen. boot lukt gelukkig wel.
later als ik groot ben hoop ik een p1800 te kunnen opknappen Smile

nu dus alleen een marinised b18 blok in. maar ik ben stiekum al aan het kijken wat er nog meer zou passen (met meer peekaas Wink)

groeten

floor
Antwoord
#2
turbootje erop :-)
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
#3
haha, ja dat zou kunnen.
alleen ik wil de boot gebruiken voor wakeboarden dus kan me geen turbogat veroorloven Confused
vooral power onderin is dus belangrijk.
zat zelf aan een b21 of b23 te denken, schijnt dezelfde bellhousing te hebben.
Antwoord
#4
welkom! Is weer eens wat anders, een boot op het forum ;D

volvo heeft wel wat leuke 16 klepper penta motoren gemaakt (op basis van de redblocks, de B21-B23-B230 achtige motoren), die zijn al 160-170 pk uit de fabriek, met injectie moet er nog meer uit te halen zijn.... geen turbogat enzo Smile

240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#5
Een AQ110 dus, dubbele carb, staat voor 110 pk. Het motorblok is toch het pièce de rÃsistance van Volvo. Het wachten is op iemand die een redblock gebruikt om zijn cirkelzaag te laten draaien.

De B18 is een prima motor, loopt ook erg mooi, en reageert goed bij elk willekeurig toerental.
Net als de B20. In mijn 144 kan ik de auto in de derde versnelling bijna stil laten staan, vol gas geven en zonder noemenswaardig gebonk tot 100 km/h doorgaan.

Oh, er zijn een paar andere maritieme B18's. Hier kan je alle Penta motoren sinds 1907 vinden: http://www.volvo.com/volvopenta/global/e...ngines.htm
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#6
hoi allemaal, even van de radar verdwenen, was ziek Sad

@cvt240turbo
foto's


@Jw240
maak me gek! Wink
momenteel problemen met de motor, dus of opknappen of uitwisselen. zo even een serieus topic over starten. eerste wat ik moet weten is welke blokken de gemariniseerde delen van deze motor ook aankunnen. zoals bijv op deze foto. onder de carburateurs zit een penta onderdeel dat met de koeling te maken heeft. zo is er ook nog de waterpomp voor op het blok ed.
ik weet dat de bellhousing m40 of m41 moet aankunnen (staartstuk aq270), maar de b23a van bijvoorbeeld edwin moeten weer andere motorsteunen onder?

@Marc1970
haha ja, of een staafmixer Tongue
mijn b18 is op dit moment niet zó. loopt alleen onbelast. zodra ik ga varen "stikt" de motor.
dank voor de link, zo ff snuffelen



Antwoord
#7
Ben jij de gene die mij gemaild heeft over een motor?
Antwoord
#8
Citaat:Ben jij de gene die mij gemaild heeft over een motor?
dat was ik inderdaad, maar er komt een hoop bij kijken bij dat mariniseren. en niet alle onderdelen zijn uitwisselbaar. blijft een prachtig blok wat je hebt. maar ik ben er nog niet klaar voor.

Citaat:Dit lijkt me de oplossing voor je power te kort:
mijn zweeds is niet zó, maar een b23 met dubbele inspuiting ofzo?
wel gaaf. maar liever geen turbo, is minder met wakeboarden.
ÃÃrst mijn b18 goed lopend en dan pas verder kijken.
en dan het liefst een blok waar alle gemariniseerde onderdelen zo op over kunnen.
Antwoord
#9
Een sleutelende meid die later nog een P1800 wil gaan opknappen..
Klinkt als my kind a woman.. Wink
Antwoord
#10
leuke boot, leuk project! ;D
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)