Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
Ok even dezelfde post als op TB ook hier, misschien wel leuk om even te zien. Samen met Ruben en mn broertje gekocht, afgelopen zaterdag opgehaald in België.
Motor+bak enzo gaan naar mn broertjes zn 1982 760 (flip_21 hier). de V6 (B28E) gaat er uit, met handbak (iemand interesse? lopend te zien en test rijden mogelijk)
op de trailer.....
zeker total loss, maarja dan is het ook makkelijker om te slopen.
Even de kabels erop, accu was leeg. Helaas startte ie nog niet, starmotor doet het niet meer. Gelukkig nog wel een reserve beschikbaar. Na even duwen liep ie meteen. Met 8.2:1 compressie gaat duwen heel goed
interior:
Leren interieur, mooie tellerkast enzo, volvo guard alarm. leuke goodies dus.
Acheras:
IRS
En dan de motor:
nog mooi schoon
En slechts 30.000 km oud na de revisie. (weet iemand wat OD2 betekend op het plaatje? 2e overmaat?). Krukas- en drijfstanglagers nog standaard formaat staat er op.
B204FT dus. In deze auto ingebouwd als B204GT zonder katalysator enzo.
[img width=450 height=600]http://img143.imageshack.us/img143/6419/mainphpg2viewcoreeq5.jpg[/img]
[img width=450 height=600]http://img253.imageshack.us/img253/4825/mainphpg2viewcorerb9.jpg[/img]
meer fotos
hier!
en meer fotos van de 760
hier.
JW
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Berichten: 6.732
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Jw240 schreef:Motor+bak enzo gaan naar mn broertjes zn 1982 760 .
Bestaand die al zo lang? ???
Leuk verhaal. Gaat je broertje trouwens allebei zijn 760's opknappen? Of wordt het ÃÃn mooie?
Berichten: 478
Topics: 5
Lid sinds: Mar 2008
cvt240turbo schreef:Zou zo'n b204ft/gt inlaatspruitstuk goed aansluiten op een b234? Misschien iets voor mijn 240 16v project?
Mijn broer zit hier alles mooi op het forum te zetten zie ik....
Zo'n inlaatspruitstuk is beter dan het B234 inlaatspruitstuk, het B234 laat meer lucht naar cilincers 2 en 3 gaan, waardoor deze heter (armer) lopen.
Spruitstukken van de B204FT zijn niet meer bij volvo leverbaar, nergens meer.
Het beste pas je het B234 inlaatspruitstuk aan.
gegroet,
Philip
760 | Groen | Snel
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
DopdeDouwer schreef:Jw240 schreef:Motor+bak enzo gaan naar mn broertjes zn 1982 760 .
Bestaand die al zo lang? ???
ja die zijn er al sinds begin 1982. er zijn er dat jaar iets van 3500 gemaakt.
Dirk242 schreef:Leuk verhaal. Gaat je broertje trouwens allebei zijn 760's opknappen? Of wordt het ÃÃn mooie?
beide worden opgeknapt. de 82-er heeft meer werk nodig qua roest (was niet echt veel hoor, maar toch gelijk laten aanpakken) en was niet helemaal compleet (injectie miste enzo) maar was voor de rest heel netjes onderhouden. Motor doet het nu best goed maar is nog niet echt goed aan het lopen. de 84-er is qua roest minder erg (echt niet veel), maar heeft matige ophanging (paar kogelkopjes enzo), nog wat slechte interieur delen enzo. verder zit er wel een relatief nieuwe motor in (50.000 km)
cvt240turbo schreef:Hoi JW, gaat de b204 standaard zo over in de 760?
bijna standaard, 960 gasklep, 3" uitlaat met voldoende dempers, chipje misschien, grotere en betere injectoren (voor ethanol), de standaard intercooler van de 740 past niet (is de brede uitvoering zoals in diesels en 92+ airco modellen zit) dus daar komt gelijk een mooie stevige in. misschien nog een cosworth T3 hotside voor de betere wastegate. maarja dat hangt een beetje van het budget af. zaak is om alles netjes er in te zetten, dat heeft voorrang op performance.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Aangezien ik deze auto gemist heb, heb ik dus RIMA leeg geroofd ;D ;D (ik was te laat).
Gaaf blokje zo'n B204FT *jeugdsentiment* ;D ;D
@dop; ja tuurlijk bestaat de 700 serie al zo lang, maja maak dat al die eigenwijze 200 rijders maar eens wijs ;D
Berichten: 6.732
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
ow, dan moet ik marktplaats beter in de gaten gaan houden. Maar roest is zo te lezen nog niet helemaal uitgesloten?
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
DopdeDouwer schreef:ow, dan moet ik marktplaats beter in de gaten gaan houden. Maar roest is zo te lezen nog niet helemaal uitgesloten?
deze 1982-er had een klein ongelukje gehad achter, dat was niet goed gefixt, was een extra roesthaard. verder denken we dat de voorruit heeft gelekt en zeker is dat er een ruit ingeslagen is geweest. Dus wel wat redenen om de roest te veroorzaken. Ook was er wat flikwerk (niet echt slecht) aan de vlakken achter de voorwielen. als het 10 jaar geleden gewoon goed was gedaan (gaatje in de vloer dat gewoon door opspattende stenen oid was veroorzaakt) en niet die pech met de aanrijding dan was er minder geweest.
deze roest is in totaal voor 300-500 euro helemaal te fixen en af te lakken. zelfs minder als je meer werk zelf doet.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Berichten: 6.732
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Berichten: 478
Topics: 5
Lid sinds: Mar 2008
Jelmar schreef:Aangezien ik deze auto gemist heb, heb ik dus RIMA leeg geroofd ;D ;D (ik was te laat).
Gaaf blokje zo'n B204FT *jeugdsentiment* ;D ;D
Ik weet trouwens wel wat ik liever heb
;D
Ik begrijp dat je ook ooit zo'n blok hebt gehad? Zo ja, waarom heb je het dan weggedaan.... ?
760 | Groen | Snel