Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
FEELER : sleutelhulp bij Hooftman
#1
Dit is topic waarin ik even een hengel uit wil gooien. Lees ook dit topic, weet je waar het vandaan komt.

De vragen:
1) Wie wil gebruik maken van een sleutelmogelijkheid?
2) Wat zou je dan willen doen?
3) Vind je dat je te monteren delen moet kopen bij het sleutelbedrijf?
4) Wat zou de vergoeding mogen zijn voor deze sleutelmogelijkheid?
5) Welke kwalificatie moet je hebben om deel te mogen nemen? Denk aan actieve deelname op dit forum.

Ik denk aan een vaste deelname-prijs, bv per uur. Dan geven wij assistentie. Je sleutelt echter zelf, wij adviseren alleen wat te doen.

Alvast bedankt voor de reacties!
Voorheen:lid Volvo 850 Club - Volvo 850 2.0 Sedan 1995 / lid Volvo 300 Club - Volvo 343DL CVT 1978 / 360GLS B19A 1983 / Nu: V70 2.4 AT MY 2002 & Buick Special Trunkback Sedan 1937
Antwoord
#2
Joepie, elke reactie van Hooftman, al is het slechts voorzichtig aftasten, is welkom.

1) Gerard wil zijn Zwarte Flirt dus graag weer eens onder handen nemen.
2) Wat ik wil doen hangt af van de uiteindelijke datum en die dient ruim vantevoren(min 2 maanden) bekend te zijn.
In ieder geval olie verversen en de onderkant weer eens wat gerieflijker bekijken als liggend op een vuil wegdek voor mijn huisdeur terwijl de buren zich geergerd afwenden.
3) Ja, maar hier heb ik in de loop der tijden bij Hooftman wel vaak wat mis zien gaan.(Verkeerde of niet aangekomen bestelde onderdelen)
4) Afgelopen keer kwamen we met 8 auto's uit op € 30 per deelnemer en € 7,50 voor OHers en koffieleuten.
Dat is mijn maximum, €25 zou ik redelijk vinden voor max 2 uur brugtijd.
5) Je moet een duidelijke omschrijving kunnen geven van de uiteindelijke klus die je gaat doen, hoeveel tijd je er voor nodig hebt en welke materialen je er voor nodig hebt. En natuurlijk je eigen gereedschap meebrengen.
Om een band met Volvolvo aan te geven vind ik een minimum van 25 reacties op topics toch wel noodzakelijk en dan natuurlijk wel echte reacties, van zwak OH-en slibt een forum alleen maar dicht.
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Antwoord
#3
graag Walter ;D.
wil graag olietemp.sensor bestellen & monteren,
en stuurhuis (laten) richten/afstellen, samen met de fusees & stuurkogels, zwabbert wat.
kosten per uur is prima, zeg 5 uur aanwezig, met je auto IN de garage kost je bijv. 5x €10,- sta je 5 uur op de brug kun je bijv. 5x €15,- oid rekenen.
ben je klaar moet je voiture uit de garage buiten staan en moet je gelijk aftikken, tis maar een idee Wink
delen kopen bij Hooftman is natuurlijk ook voor jullie interessant, maar kan me ook voorstellen dat men er toch ietwat voor terugschrikt, zeker qua prijzen :Smile :Smile :Smile( heb nog 4 Bilsteins, en moeten er onder, als ik deze bij jullie had gekocht was dat ruikm 3x duurder geweest, no offence ;D)
dus reken voor mijn part "kurkengeld": ik neem mijn Bilsteins meee, monteer ze bij jullie en moet per item wat ik zelf meeneem zeg €5,- betalen.
nogmaals, roep maar wat, maar het zijn tenminste ideeen ;D
en qua kwalificatie om mee te mogen doen> tja, er zijn nieuwe members welke actiever zijn dan oudgedienden :-\ en ook nieuwe leden die meer te melden hebben dan bijv. ikzelf ;D ;D.
maak gewoon een inteken lijst met de werkzaamheden + de te verwachten sleuteltijd + de aanvangstijd, en kijk hoeveel animo er is.
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Antwoord
#4
@ PP: met kurkengeld dacht ik even dat je een 1e grand cru ging meenemen voor me :-)

@ Gerard: qua onderdelen moeten we daar gewoon duidelijke afspraken over kunnen maken.

@ iedereen: helaas kunnen we niet meer alle onderdelen leveren. Zou erg flauw zijn om je dat dan niet te laten monteren.

bedankt voor jullie reacties! NEXT Big Grin
Voorheen:lid Volvo 850 Club - Volvo 850 2.0 Sedan 1995 / lid Volvo 300 Club - Volvo 343DL CVT 1978 / 360GLS B19A 1983 / Nu: V70 2.4 AT MY 2002 & Buick Special Trunkback Sedan 1937
Antwoord
#5
1) Ik zou gebruik willen maken van de sleutel mogelijkheid, om de 144 te onderhouden.
2) Ik weet nog niet precies wat, maar het gaat vooral om regulier onderhoud. Dit kunnen de meesten zelf, maar voor sommige zaken zou je aan iemand wat hulp of advies willen vragen.
3) Liever niet, overigens zijn de meeste onderdelen voor een 144 niet via de dealer verkrijgbaar.
4) Rond de 20-30 euro, afhankelijk van de (on)mogelijkheden
5 Volvo-enthousiast zijn, daarnaast is enige betrouwbaarheid/afspraken nakomen van belang. (lastig meetbaar)
Antwoord
#6
Mijn reactie:

1) Ik wil er erg graag van gebruik maken! Als dit doorgaat, zeg ik direct mijn lidmaatschap van het register op want de sleuteldagen waren de enige reden dat ik nog lid was...
2) Schokbrekers en veren achter, olie (+filter) en koelvloeistof verversen, algehele controle, kleppen stellen.
3) Onderdelen bestel ik meestal bij Hooftman, echter achterveren en motorolie heb ik al. Ik zou zeggen: bestel in ieder geval voor minimaal 50 euro of zo.
4) 10/15 euro per uur of zo voor brugtijd. Voor een plek zonder brug 5 euro per uur of zo. Ben je klaar, auto naar buiten.
5) Actief deelnemer zijn of dat worden.

Ben benieuwd! Bedankt alvast voor de moeite Walter!
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
#7
Super Walter! Alleen al de moeite van het polsen is een big thumbs up waard in mijn ogen.

1) ik ook. al kan ik geen garantie geven aangezien ik langzaam tijd moet vrijmaken voor een spuiter
2) ik houd het voorlopig op "normaal" onderhoud: bussen van de ophanging vervangen, misschien de remmen rondom en kleppen stellen.
3) uiteraard is het niet meer dan logisch dat je de onderdelen bij de gastheer koopt. Er zijn wel uitzonderingen: onderdelen die aftermarket (bewezen) net zo goed zijn en maar een fractie kosten van origineel. Tenslotte hoor je wel vaker dat een magazijnman met het schaamrood op zijn kaken een prijsopgave doet. We willen allemaal dat onze auto's goed onderhouden worden, maar we hebben heel bewust voor dit type gekozen omdat ze o.a. zo betaalbaar zijn te onderhouden.
4) vergoeding mag gerust boven de prijs van een DHZ garage liggen, tenslotte hebben jullie de expertise/ervaring/opleidingen en het speciaal gereedschap. Niet te vergeten een perfecte service en prachtige werkplaats!
5) In ieder geval een 'bewezen' deelnemer. Dus via lidmaatschap van een club of actieve forumgebruiker. Uiteraard willen jullie niet met bergen bestelde-maar-nooit-afgehaalde onderdelen zitten, dus een vooruitbetaling en/of contant bij afhalen regeling zou ik niet vreemd vinden.


Gr 8)
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Antwoord
#8
Superrrrrrrrrrrrrr!!

Ik doe mee walter!!

Anders komt de 264 nooit aan de beurt. Wanneer gaan we??
264 RULES!!!!
Antwoord
#9
Bij deze zou ik graag van de mogelijkheid gebruik maken om mijn kleppen te stellen/laten stellen.
Zijn er klepstelplaatjes/shims op voorraad?
Volvo 240GL Sedan 1989 B230F, elektrische fan en draco's. Volvo 940 Estate turbo 1997 B230FK ,19T en 3" DP. Honda CBR900 Fireblade Streetfighter/Stuntmotor. Yamaha WR450F Enduro/Supermotard
Antwoord
#10
Ronnie en Chiel, willen jullie aub antwoorden geven op de door mij gestelde vragen? Alleen dan kan ik mijn best gaan doen om eea te organiseren
Voorheen:lid Volvo 850 Club - Volvo 850 2.0 Sedan 1995 / lid Volvo 300 Club - Volvo 343DL CVT 1978 / 360GLS B19A 1983 / Nu: V70 2.4 AT MY 2002 & Buick Special Trunkback Sedan 1937
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  FEELER: Evenementen bij VOMD.nl 242-turbo 24 18.106 21 October 2012, 11:45
Laatste bericht: jens
  <Register event> Sleuteldag 20 oktober 2007 Hooftman Alphen aan den Rijn BV Walter S 21 12.309 3 December 2007, 10:07
Laatste bericht: Walter S
  <850 club event> Sleuteldag 1 september bij Hooftman Woerden Walter S 0 2.139 23 August 2007, 14:06
Laatste bericht: Walter S
  <Register event> Sleuteldag 12 mei 2007 Hooftman Alphen aan den Rijn BV Walter S 20 14.520 18 May 2007, 09:03
Laatste bericht: Walter S

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)