25 February 2008, 14:19
Origineel dieselblok
|
25 February 2008, 16:29
Niet dat ik er veel vanaf weet, maar het lijkt mij een B234, de 16V variant van de B230, in een 740 bovendien.
Als je een beetje door de topics in dit Diesel hoofdstuk kijkt kom je vast wel een paar foto's tegen.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
25 February 2008, 16:48
Ik heb ook zo mijn twijfels bij het 'diesel-gehalte' van dit blok.
Maar zo wordt hij wel aangeboden op ebay.de Hier: http://cgi.ebay.de/VOLVO-240-Kombi-Diese...dZViewItem
25 February 2008, 17:15
PP! schreef:is dit niets voor je? Een beetje ver en een beetje veel (eerst vrachtwagen kopen ofzo) Neen, die uit Duitsland is slechts op 40 km, ik woon nl in de Belgische Oostkantons.
25 February 2008, 18:09
Gandalf schreef:In bijgaande link staat een foto van een dieselblok in een 240 uit '92. Dit is geen diesel van een 240, deze is kleiner, een 6 cilinder is echt wat groter.
"Nostalgie is niet meer wat het geweest is"<br /><br />- 240 DL estate Diesel '89 -weg<br />- 240 DL sedan 2.3 '86
25 February 2008, 18:50
dit is een 16v.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
25 February 2008, 19:56
sterker nog de motorruimte is van een 700 of 900 serie!!!
kijk goed naar de paravan v.d. 240 , het ventilatierooster is iets verhoogd t.o.v. de rest van de paravan. kijk dan naar de motorruimte en zie dat dat ventilatierooster vlak in de paravan ligt. ook de Mc Pherson-poot-huizen zijn anders als de 200 serie. conclusie ; deze motorfoto is onmogelijk van de afgebeelde 200..................... als je nog wat foto's wilt zien van de VW diesels die in de 200 , 700 en 900 liggen kijk dan bijvoorbeeld even in mijn engine-swap topic. http://volvolvo.nl/index.php?option=com_...pic=3795.0 het afgebeelde inlatspruitstuk is niet orgineel 240 maar een aangepaste 700 / 900 turbo intercoolercircuit. deze VW diesels zijn verder nog heel eenvoudig aan een aantal zaken te herkennen; altijd 6 cilinders (hoewel in sommige landen kortstondig ook een D20 is geleverd met 5 cil.) de brandstofinspuitpomp zit hoog achterop gemonteerd en wordt aangedreven door de nokas-achterzijde (nokas zelf wordt op zijn beurt aan de voorzijde aangedreven door de distributieriem. De dynamo bij de turbo's is verhuisd van re. onder naar li boven ivm hitte v.d. turbo groet jan
28 February 2008, 00:36
Een Duitse oplichter aan het werk dus. >
![]() Soit, ik heb me inmiddels een Nederlandse (eerlijke? ;D) LPG (245 GLE) aangeschaft.
28 February 2008, 00:41
nou eind goed al goed zullen we maar zeggen.
jammer dat het geen diesel is geworden maar evengoed willen we natuurlijk graag even foto's zien. |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|
Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)