Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Virgo's opknappen
Nou heb ik net nieuwe winterbanden op mn oude Virgo's geplaatst. Maar die lopen keer op keer leeg. Waar zou ik die velgen eens naartoe kunnen brengen? Regio Den Haag, iemand?
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
Ik neem aan dat je niet de banden zelf om de velg hebt gelegd, dus even trug naar de bandenman lijkt mij.
(Btw, 1 band of allemaal?)

Je zegt dat het nieuwe (winter)banden zijn, dus die mogen niet lek/poreus zijn, dus dat valt af.
(tenzij ze je een setje hele oude banden in de maag hebben gesplitst; check voor de zekerheid eens de Dot-code)

Mogelijk is het ventiel lek of sluit niet goed aan op de velg.
Anders sluit de band niet goed aan op de velg door vuil of roest (hadden ze moeten zien bij de montage)
of, de de velg is lek door roest of door een scheurtje in het metaal.

[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
Als ze allemaal leeglopen dan steek ik het op corrosie aan de binnenranden van de velg.
Deze moeten schoon en vlak zijn.

Een uitgeslapen bandenboer zal altijd eerst de randen bekijken en zo nodig opschuren omdat anders de klant binnen een week weer op het erf staat.
Antwoord
Jullie lezen niet goed.

Ik vraag niet wat de oorzaak kan zijn. Dat weet ik zelf ook wel. Want als je goed hebt gelezen lees je dat IK ze er zelf op heb gelegd. En ik had toen niet veel tijd (1e kerstdag) waardoor ik dus niet in de gelegenheid was de binnenkant netjes op te schuren/schoon te maken. Het was dus een gok dat ze niet zouden leeglopen. Maargoed. Dat deed ik 220km verderop dus zelf er nu de banden weer afhalen is even niet aan de orde.

Wat ik dus graag wil weten is of er in deze omgeving een bedrijfje zit die daar wat aan kan doen. Of zal ik gewoon langs Euromaster rijden? Heeft iemand ervaring daarmee?
Antwoord
Citaat:Jullie lezen niet goed.

Sorry hoor :-X

Het lijkt mij iig vrij simpel, langs de 1e de beste Profile/Euromaster/Kwikshit/Whatever en 4 x €15 aftikken
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
Je kan wat water in dat gootje tussen velg en band laten lopen, dan weet je zeker dan de velg lekt als je het ziet borrelen. Idem voor de ventielen, beetje oud-Hollands spuug erop en je weet het. Misschien heb je binnenwerkje van het ventiel er niet vast genoeg ingedraaid.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
kunt toch gewoon naar elke bandenboer/garage die zo'n apparaat heeft?
geef de €20.- de moeite, zou ik iig doen Wink
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Antwoord
:Smile OK, dus die fiksen de velg ook denken jullie als deze langs de rand lekken. Goeie tip om er iig wat water op te gooien als ze opgepompt zijn.
Antwoord
TheSaint77 schreef:Of zal ik gewoon langs Euromaster rijden? Heeft iemand ervaring daarmee?

Met Euromaster - weliswaar niet in Den Haag maar in Dordrecht - heb ik ervaring, ja, en geen goede. Ik had hetzelfde probleem met mijn Virgo's - althans met twee van de vier - en dat was, nadat ze de velg met een of ander goedje hadden ingesmeerd, niet opgelost. En verder konden/wilden ze me niet helpen, terwijl ik het toch heel vriendelijk vroeg.

De concurrent, Profile Tyrecenter, heeft het vervolgens wel opgelost. Volgens hen waren het de ventielen, die ze dus hebben vervangen. En ze hebben de boel ook afgekit. Dat is nu al een paar maanden geleden en ze blijven keurig op spanning.
Antwoord
Ook hier ff stoffen Tongue

Gelijkaardigs hadden we met de 240... ook virgo's
De binnenkant heeft last van corrosie en daardoor sluit de band niet helemaal meer toppie op de velgrand
De tip van m'n bandenboer: ofwel velgen laten restaureren (kost wat maar heb je ook wat) ofwel een even goede oplossing, binnenbanden erin en klaar. Je moet wel een "creatieve" bandenboer hebben aangezien de velgen niet gemaakt zijn voor binnenbanden... de eerst beste broekie bij kwikfit zou zeggen "Da ken nie"
De kosten hiervoor 20€ x 4 en weer van de problemen verlost...
245 GL => B230F  aka De Rooie

Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Banden voor 240 Virgo velgen Wim dwars 4 5.209 28 January 2022, 22:59
Laatste bericht: BartJu
  Banden voor 15" Virgo's Biopowerenschede 1 2.834 29 August 2019, 17:35
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)