Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
bodembehandeling
ik ben mijn amazon combi aan het opknappen, en nu ik toch bezig ben wil ik het goed doen. heeft iemand advies voor de aanpak van de bodem en kokers.
ben als volgt te werk gegaan. alles binnen eruit, stoelen etc. hier de rotte delen uit de bodemplaat gezaagd en nieuwe delen ingelasd, welke behandeld waren met inox spray.
waar kan ik nu de gehele bodemplaat aan de binnenkant me afwerken? gewone primer of nog iets speciaals.

aan de onderkant: wil ik de tectyl verwijderen en de kokers en platen goed nalopen.
nu hoor ik de ene zeggen: zinkspray, dan primer, chassis lak. de ander zegt tectyl er dik op.
wat is het slimst en best conserverend? de kokers heb ik van binnen met owatrol en witte tectyl ingespoten.

bedankt voor info.

groet jeroen
Antwoord
Vroeger deed ik zink, menie en teer (tectyl, undercoating, etc) op de onderkant, nu zink en teer, eigenlijk omdat ik vind dat menie te langzaam droogt. Binnen zink, verf en klaar. Ik heb zinkverf en een losse pot verdunning, zo kan ik zink in elk kiertje laten lopen, zo dik of zo dun als ik wil.

Teer op kaal ijzer vertrouw ik niet zo, ik kom te vaak enorme roestvlaktes tegen onder plakken uitgeharde en gebarsten teer.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
ik zou het zelf door een pro laten doen, bijvoorbeeld dinitrolbehandeling.
kost natuurlijk wat maar dan is het wel goed gebeurd en je bent zelf minder uren bezig.
Volvo 240 1993 b200f 275.000km
Lomp maar lekker.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)