Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Schokdempers
Ik ben dat gerammel aan de voorkant bij de veerpoot (RV) meer dan zat nu. Henqui, jij weet wat ik bedoel. Volgens mn pa zou het er aan liggen dat daar wat dun plaatwerk zit en dus vervangen / gelast moet worden...Ik moet het nog even zien allemaal.

Dus Peter Timmer en ik gaan zaterdag eens kijken.

Maar wat is nu de questie; ik heb 2 gele Koni's liggen voor de voorzijde. Maar niet voor de achterzijde. Kan ik ze wel gewoon monteren of wordt dat niks met die Nivomats achter erbij? Of gewoon monteren en dan maar direct met de APEX verlagingsset? Of....wachten tot ik ook de achterste heb (in gele Koni - vorm) om te vervangen?
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Hmmmmmmm, begrijp ik hier dat er een paar Nivomat's vrijkomen?
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
lol! Meteen de aasgieren om mn wagen heen cirkelen... ;D

NEE, ik vraag me alleen af of ik de gele Koni's aan de vóórzijde kan monteren als de nivomats achter blijven zitten....eventueel in combinatie met de verlagingsset.

MAAARRRR, heb je zeer goede gele koni's en die wil je ruilen tegen mijn nivomats...ja dan komen ze vrij ja ;D ;D ;D
bij mij komen binnenkort twee sets nivomats vrij... het zijn oude en ze gaan niet echt lekker met verzwaarde achterveren...
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
maar ik zou ze gewoon proberen AJ.
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Ik zou gewoon je gele koni's voor nu monteren.

Het zal geen super combinatie worden tussen voor en achter, maar je kunt ze eerst helemaal op soft afstellen (kan je doen als ze gemonteerd zijn, bovenop) en dan de balans beter afstellen als je achter ook gele koni's hebt gemonteerd.

Voor de voorzijde heb je wel een set veerspanners nodig! En check de veerschotel goed of ie niet is doorgerot.

http://link.marktplaats.nl/138005238
http://link.marktplaats.nl/133078677
Gele Koni's met 30 a 35% korting.
En??
Rammelvrij en met gele koni's?
jajajjajajajjajaja!!!!

Roest viel gigantisch mee!! We hebben er onder gelegen en geconstateerd dat het wel een HEEL pietluttige keurmeester moet zijn geweest. Maar OK, er moet een keer wat aan gedaan worden maar dramatisch is het niet.

De rammel leek ook veel dramatischer dan t in t echt was. Bleek nou; de schokdemper aan de rechtervoorzijde (rode Koni!) zat niet goed opgesloten in de behuizing. De moer die je aan moet draaien om de demper op te sluiten in de huls zat helemaal niet tot het einde vast. Daarnaast was de dempende rubber die onderin die huls ligt waartegen de schokbreker aan ligt redelijk dun geworden met het gevolg dat de demper heen en weer klapperde bij het minste of geringste. Klonk alsof mn wiel los zat! Dus de gele KONI's erin gedaan (beide kanten uiteraard) en de rubbers verbeterd door er wat fietsbandrubber in te leggen (we hadden geen originele maar dit werkt ook perfect!)

Daarbij ook maar meteen aan de voorzijde de verlagingsveren (Apex) gemonteerd. Dat ziet er wel heeel mooi uit zo. Misschien laat ik het wel zo want het is echt niet raar zo voor laag en achter normaal. Maar wellicht over een poosje andere achterdempers en meteen daar ook de 40mm verlagingsveren in, wie weet. Het scheelt nu al in het bochtengedrag. Veel preciezer en directer voelt de wagen aan.

Overigens de veren en de schokdempers vervangen zonder de remslangen te demonteren. Het is effe pielen maar met zn tweetjes en een spanband om de veerpoot op te houden lukt het heel aardig!

Was een hele leuke en leerzame dag. Mijn Volvo rijdt nu WEER beter!! Bedankt Peter en Jeanette !!! Super!
Mooi zo! Als er al rode koni's inzaten zal de wegligging niet enorm verbeteren, maar wel wat strakker door de verlagingsveren denk ik?
Achter kun je altijd verlagingsveren even proberen - kost je bijelkaar halfuurtje om het uit te proberen.

Vlgs mij hoort er onderin de behuizing vd schokemper geen rubber te zitten?? In de oude versie moet je onderin een grote (volvo)ring leggen die de zaak opvult en waarin de onderkant vd schokdemper invalt. Nieuwere veerpoten hebben onderin al iets gemonteerd oid, want daar hoeft die ring niet. Maar goed, stukkie rubber zal ook wel gaan.

Citaat:Bedankt Peter en Jeanette !!!

Dat doet die Peter snel!
Jeanette van hier heeft een vriend heb ik ooit gelezen Wink.

Saint en anderen, hoe zit het eigenlijk met alleen voor verlagen en niet achter? Dat is toch niet goed?
De Volvo staat van zichzelf vaak achter al lager volgens mij, waardoor voor de looks alleen voor verlagen wel het mooist is, maar niet het best denk ik.

Wat doe je met die rode Koni's?

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Rubbers stabilisatorstang, fuseekogels of toch schokdempers JoelP 23 25.282 10 October 2014, 18:28
Laatste bericht: Rob
  schokdempers billstein Laurens Zondag 5 4.785 29 June 2013, 07:54
Laatste bericht: koert4
  Schokdempers vervangen JDDV 6 5.494 9 December 2010, 23:03
Laatste bericht: henqui
  Veren en schokdempers achter vervangen Jeroen V 3 4.513 14 February 2010, 19:33
Laatste bericht: Martin245

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)