Topics: 135
Ik ben dat gerammel aan de voorkant bij de veerpoot (RV) meer dan zat nu. Henqui, jij weet wat ik bedoel. Volgens mn pa zou het er aan liggen dat daar wat dun plaatwerk zit en dus vervangen / gelast moet worden...Ik moet het nog even zien allemaal.
Dus Peter Timmer en ik gaan zaterdag eens kijken.
Maar wat is nu de questie; ik heb 2 gele Koni's liggen voor de voorzijde. Maar niet voor de achterzijde. Kan ik ze wel gewoon monteren of wordt dat niks met die Nivomats achter erbij? Of gewoon monteren en dan maar direct met de APEX verlagingsset? Of....wachten tot ik ook de achterste heb (in gele Koni - vorm) om te vervangen?
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Topics: 176
Hmmmmmmm, begrijp ik hier dat er een paar Nivomat's vrijkomen?
lol! Meteen de aasgieren om mn wagen heen cirkelen... ;D
NEE, ik vraag me alleen af of ik de gele Koni's aan de vóórzijde kan monteren als de nivomats achter blijven zitten....eventueel in combinatie met de verlagingsset.
MAAARRRR, heb je zeer goede gele koni's en die wil je ruilen tegen mijn nivomats...ja dan komen ze vrij ja ;D ;D ;D
Topics: 256
bij mij komen binnenkort twee sets nivomats vrij... het zijn oude en ze gaan niet echt lekker met verzwaarde achterveren...
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Topics: 256
maar ik zou ze gewoon proberen AJ.
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
En??
Rammelvrij en met gele koni's?
jajajjajajajjajaja!!!!
Roest viel gigantisch mee!! We hebben er onder gelegen en geconstateerd dat het wel een HEEL pietluttige keurmeester moet zijn geweest. Maar OK, er moet een keer wat aan gedaan worden maar dramatisch is het niet.
De rammel leek ook veel dramatischer dan t in t echt was. Bleek nou; de schokdemper aan de rechtervoorzijde (rode Koni!) zat niet goed opgesloten in de behuizing. De moer die je aan moet draaien om de demper op te sluiten in de huls zat helemaal niet tot het einde vast. Daarnaast was de dempende rubber die onderin die huls ligt waartegen de schokbreker aan ligt redelijk dun geworden met het gevolg dat de demper heen en weer klapperde bij het minste of geringste. Klonk alsof mn wiel los zat! Dus de gele KONI's erin gedaan (beide kanten uiteraard) en de rubbers verbeterd door er wat fietsbandrubber in te leggen (we hadden geen originele maar dit werkt ook perfect!)
Daarbij ook maar meteen aan de voorzijde de verlagingsveren (Apex) gemonteerd. Dat ziet er wel heeel mooi uit zo. Misschien laat ik het wel zo want het is echt niet raar zo voor laag en achter normaal. Maar wellicht over een poosje andere achterdempers en meteen daar ook de 40mm verlagingsveren in, wie weet. Het scheelt nu al in het bochtengedrag. Veel preciezer en directer voelt de wagen aan.
Overigens de veren en de schokdempers vervangen zonder de remslangen te demonteren. Het is effe pielen maar met zn tweetjes en een spanband om de veerpoot op te houden lukt het heel aardig!
Was een hele leuke en leerzame dag. Mijn Volvo rijdt nu WEER beter!! Bedankt Peter en Jeanette !!! Super!