Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
stralen
vrijdag as komen ze mijn amazon combi '65 brengen en ik zit er over te denken om de
bodem eens goed onder handen te nemen, en daarmee bedoel ik hem in zijn geheel testralen, zodat alle troep en roest weg is, en dan goed lassen en behandelen.
Maar heeft iemand al eens de bodem van zijn auto laten stralen?
En kent iemand een bedrijf in het zuiden van het land waar hij/zij goede ervaringen mee heeft. KOm zelf uit omgeving tilburg

alvast bedankt
Antwoord
ik heb zelf geen ervaring met het stralen van auto's maar de verkoper van mn amazon waarschuwde me voor het stralen van carosseriepanelen. het metaal strekt door de impact van (zwaar) straalgoed en de spanning gaat dan van het paneel af, er komt veel sneller een deuk in enzo. voor de boden is dat misschien minder snel het geval... iig ik weet dat niet.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
Misschien is een loogbad dan slimmer ?
Antwoord
Een ding is zeker stralers zijn ABSOLUUT niet blij met het stralen van (auto)bodems, als deze niet 100% schoon zijn.
Dus er mogen geen tectyl resten en kit resten meer aanwezig zijn.

Wat JW240 zegt is ook helmaal waar. Je moet een straler uitzoeken die veel met klassieke auto's werkt, de druk mag niet te hoog zijn, anders straal/blaas je het metaal plaat helemaal uit zijn profiel, voor de bodem misschien niet zo belangrijk, maar voor plaatwerk wat gelakt moet worden is dat funest, krijg je nooit meer goed.
kijk anders even op http://www.v44.nl en stel daar je vraag ook eens. Volgens mij zit er een in de buurt van amersfoort of Nijkerk.
Frans z'n Volvo's: Volvo Amazon Kombi P221, B18A+ overdrive 1965, Volvo XC70, Titanium 2016,USA import
Antwoord
Over het algemeen zal het stralen van zo'n bodem meer schade aanrichten dan je leif is,zelfs bij auto's die ogenschijnlijk hard lijken te zijn kunnen als een zeef uit de straalcabine komen.

Kijk maar eens op Discovery naar de serie over autostylist Boyd Coddington,daar gaat een mooie klassieke auto naar de straler en komt er als zeefje weer uit :-\

Ik zou eerder de bodem schoonschrapen en opnieuw behandelen maar niet stralen als het niet nodig is.
Antwoord
Als alternatief zou je hem ook met een stoomceaner kunnen behandelen, dat doen de tectyleerbedrijven ook Wink
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
Net over de grens (Duitsland) zijn veel bedrijven te vinden die ipv stralen de tectyl op de boven bevriezen met vloeibare stikstof (wordt heel koud als het verdampt). Hierdoor valt de rommel er als harde koekjes van de bodem af en heb je niet de smerige troep zoals bij het stralen of bikken en de bodem blijft gewoon helemaal gaaf!

Tom's classics heeft hier als restaurateur ervaring mee. Hij laat somige auto's zo behandelen (vooral alle naden waar plaatmateriaal samenkomt). Wellicht dat je hem even kunt bellen of mailen voor verdere info, mogelijkheden en prijzen.

http://www.tomsclassics.nl/

suc6
Antwoord
Jelmar schreef:Misschien is een loogbad dan slimmer ?

Dat is idd erg mooi (heb het pas gezien bij een Siver Shadow, leek wel nieuw daarna) maar kan dat voor alleen een bodem?
Groeten van Frans
Antwoord
Neehoor, volgens mij moet een hele auto in een loogbad kunnen. voor zover ik weet.
Antwoord
Heb ik nog nooit van gehoord. Valt dan letterlijk alle tectyl en verf van het metaal?
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Stralen en coaten velgen HD 240 9 10.516 8 August 2015, 23:39
Laatste bericht: DeBroeze

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)