Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
stralen
vrijdag as komen ze mijn amazon combi '65 brengen en ik zit er over te denken om de
bodem eens goed onder handen te nemen, en daarmee bedoel ik hem in zijn geheel testralen, zodat alle troep en roest weg is, en dan goed lassen en behandelen.
Maar heeft iemand al eens de bodem van zijn auto laten stralen?
En kent iemand een bedrijf in het zuiden van het land waar hij/zij goede ervaringen mee heeft. KOm zelf uit omgeving tilburg

alvast bedankt
Antwoord
ik heb zelf geen ervaring met het stralen van auto's maar de verkoper van mn amazon waarschuwde me voor het stralen van carosseriepanelen. het metaal strekt door de impact van (zwaar) straalgoed en de spanning gaat dan van het paneel af, er komt veel sneller een deuk in enzo. voor de boden is dat misschien minder snel het geval... iig ik weet dat niet.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
Misschien is een loogbad dan slimmer ?
Antwoord
Een ding is zeker stralers zijn ABSOLUUT niet blij met het stralen van (auto)bodems, als deze niet 100% schoon zijn.
Dus er mogen geen tectyl resten en kit resten meer aanwezig zijn.

Wat JW240 zegt is ook helmaal waar. Je moet een straler uitzoeken die veel met klassieke auto's werkt, de druk mag niet te hoog zijn, anders straal/blaas je het metaal plaat helemaal uit zijn profiel, voor de bodem misschien niet zo belangrijk, maar voor plaatwerk wat gelakt moet worden is dat funest, krijg je nooit meer goed.
kijk anders even op http://www.v44.nl en stel daar je vraag ook eens. Volgens mij zit er een in de buurt van amersfoort of Nijkerk.
Frans z'n Volvo's: Volvo Amazon Kombi P221, B18A+ overdrive 1965, Volvo XC70, Titanium 2016,USA import
Antwoord
Over het algemeen zal het stralen van zo'n bodem meer schade aanrichten dan je leif is,zelfs bij auto's die ogenschijnlijk hard lijken te zijn kunnen als een zeef uit de straalcabine komen.