Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
middenarmsteun vòòr
Zoals iedereen wil ik ook wel zo'n mooie middenarmsteun tussen de voorstoelen. Maar ja, zeer schaars........ Sad
Heeft iemand ervaring met goed passende universele armsteunen of steunen uit andere auto's ?

Ik heb nu iets gefröbeld met een armsteun uit de achterbank en een armsteun uit m'n oude Taunus. Steunt wel aadrig, maar ziet er niet uit en zit in de weg bij het gordels aandoen.
Volvo 240 GL sedan 1992 (en een DAF 55 variomatic 1970)
Antwoord
Hier kan Volvo200liefhebber jou wel mee helpen. Volgens mij kun je wel wat vinden met de zoekfunctie.

Er is al ooit eerder gesproken over zelf steunen maken enzo. Zoek even zou ik zeggen.
Antwoord
Zoek eens op http://www.ebay.com onder de noemer "volvo armrest" staan altijd wel een paar op.
[Afbeelding: 50230371_6_BZi3-1.jpg]
Antwoord
Ik heb een middenarmsteun van een achterbank voorin liggen, in bijpassende kleur. Zit erg lekker, maar ik heb m dus nog niet permanent gemonteerd, waarschijnlijk gaat hij in de knel komen met aan de ene kant de versnellingspook en de gordels aan de andere kant. Moet nog een slim kantel meganisme bedenken hiervoor.
Voorlopig werkt het naar de achterbank gooien ook goed.
Antwoord
Nou heb ik een schitterende armsteun op de kop getikt (die met de bekerhouders). Hou krijg ik die gemonteerd in mijn 92'er Polar. Eerst de gordelhouders los? Moet het plastic bakje helemaal weg en komt ook niet meer terug? Graag jullie reacties..
Antwoord
Hallo Venus,
Heb je met de armsteun ook de twe losse steuntjes die aan de binnenkant van de middenconsole passen? Ik neem aan van niet daar je anders de vraag niet had gesteld. Wellicht dat dan volvo200liefhebber maar aan het woord moet komen. Hij had samen met Bram ooit het plan om deze steunen los te gaan maken.

Ik heb er nog wel ergens 2 liggen. Als ik ze kan vinden kun je ze wel lenen om als voorbeel te dienen. Maar hopelijk kunnen Albert + Bram je direkt van dienst zijn.

Gegroet,.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
Venus schreef:Nou heb ik een schitterende armsteun op de kop getikt (die met de bekerhouders). Hou krijg ik die gemonteerd in mijn 92'er Polar. Eerst de gordelhouders los? Moet het plastic bakje helemaal weg en komt ook niet meer terug? Graag jullie reacties..

Hoi Venus,

Heb je ook de beugel die onder de armsteun komt te zitten?? Zoja, dan is montage niet al te moeilijk.
Je maakt de gordelhouders aan beide kanten los, ook de console haal je los. Die zitten vast met inbusboutjes.
Beide boutjes eruit draaien, heb je de console dus los. Daarna haal je het bakje eruit wat in de console is, en ook de asbak haal je er uit. Het lampje wat in de console zit, die het asbakje verlicht, kun je er ook uitwippen.
Let erop dat de bedrading van de verlichting vrij kort is. Het lampje van de gordelverklikker moet eveneens los.
Het frame dat het asbakje vasthoudt moet er ook uit, anders heb je daarmee problemen met het monteren.
Als dat allemaal losgehaald is, schuif je de console naar voren toe, en kun je hem verwijderen. Eerst boor je de 4 gaten voor de armsteun in de console. Als dat gedaan is kan je gaan monteren. De beugel die bij de armsteun hoort, monteer je op de grote bout, die achter de handrem zit. Daarna monteer je de console, in omgekeerde volgorde, zoals je hem uit elkaar gehaald hebt.
Volvo 245 DL, B19A, M46, 1977
Volvo 240 Polar, B230F, M47, 1992
Antwoord
Er staan er nu 3 stuks op ebay.com (oud model) vanuit de states..
De mooiste hieronder.
[Afbeelding: 6595_1.JPG]
Nog maar weinig op geboden..

Maar als ik die constructie zo bekijk kan dat toch wel zelf gemaakt worden.
Als je een beetje handig bent met hout en een (buur)vrouw die kan naaien
hoef dat niet eens zo gek veel te kosten. Is allemaal recht toe recht aan, een schoendoos met een jasje.

3 á 5mm dik Bandstaal op lengte laten knippen gat boren de kop afronden en waar ze op het hout komen moet het hout infrezen. Als het draaivlak is ingewerkt heb je gelijk ook een stootrand. Als je boven aan het hout een 1cm vlees laat zitten heb je ook een stootrand zodat hij niet door naar achteren kan opklappen.

De as voor het draaipunt maak je met een lange slotbout of draadstang met twee slotmoeren
[Afbeelding: moer_02-4352.jpg]

Ik ga als ik tijd heb eens een ruw model van dit denkbeeld maken van hout en piepschuim.
En zal ik het proces Phonograferen Wink. En laten zien wat ik bedoel.

Als iemand me denkbeeld kan volgen en me voor gaat!? Laat Laat Gaan met die banaan.

Het mooi bekleden is nog de moeilijkste klus.. :-\

Antwoord
Zie link hieronder. Armsteun is vaker besproken.

http://volvolvo.nl/index.php?option=com_...pic=2566.0

V90 1998<br /><br />740GL gerestaureerd 1985<br /><br />Fiat Panda 2012
Antwoord
@ Venus, ik heb misschien nog wel een steun voor je voor onder de handremconsole. Ik heb ze laten maken door een buurman.
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  middenarmsteun van achter naar voor? Gerben 2 1.686 3 December 2021, 14:01
Laatste bericht: 245GLE1981
  Monteren middenarmsteun tussen de voorstoelen van een 240 roger2401990 67 46.249 14 October 2017, 21:24
Laatste bericht: Ame
  Middenarmsteun Volvo 240 herstellen KennOne 3 4.078 5 November 2016, 09:12
Laatste bericht: Kogelman
  past een middenarmsteun uit 740 ook in 245? Black Moose 9 7.565 21 November 2015, 13:35
Laatste bericht: jos245
  afmeting middenarmsteun beugels / scharnier salt1971 0 1.664 5 February 2014, 11:43
Laatste bericht: salt1971

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)