Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
mistlampschakelaar
Ha,

Vandaag eindelijk het monteren van Hella mistlampen afgerond. Op de afgelopen sleuteldag had ik ze er ondergehangen en de draden naar de kabine getrokken. Vandaag de lampen aangesloten op schakelaar, accu, relais etc. Ik heb een originele schakelaar uit een sloop 240. Wat wil, ze doen het! Mooi toch, best wel trots want dit is niet iets wat ik ooit eerder deed. Een puntje nog, als ik de schakelaar aanzet, brandt het schakelaarlampje niet. Wat heb ik gedaan?

De schakel heeft vier aansluitingen. Twee voor de plus en de massa. Dan nog twee die neem ik aan dienen voor het schakelaarlampje. Ik heb dit eens vergeleken met de andere dashschakelaars, en in mijn 1992-er zitten er andere connectoren (geen aparte draden maar meer geintegreerd). Ik had gehoopt van die schakelaar(s) stroom te kunnen trekken. Mijn buurman raadde mij echter aan gewoon stroom van de plus die naar de schakelaar gaat door te lussen naar de aansluitingen van het schakelaarlampje. Dit heb ik gedaan, en de massa heb ik terug laten lopen via dezelfde draad als de massa die van de schakelaar loopt. Maar dit werkt dus niet. Wat kan er mis zijn? Kan het lampje stuk zijn, of moet ik stroom van elders halen. Volgens mij zou het zo moeten werken.

Alle tips welkom!

Bas
Antwoord
Probeer eerst het lampje los van de schakelaar te testen.
dan eventueel met een multimeter de schakelaar contacten doormeten, zodat je weet wel pootje contact maakt met de ander.
Is ff zoekn maar absoluut niet moeilijk, gewoon geduld
Frans z'n Volvo's: Volvo Amazon Kombi P221, B18A+ overdrive 1965, Volvo XC70, Titanium 2016,USA import
Antwoord
Frans245 schreef:Probeer eerst het lampje los van de schakelaar te testen.
dan eventueel met een multimeter de schakelaar contacten doormeten, zodat je weet wel pootje contact maakt met de ander.
Is ff zoekn maar absoluut niet moeilijk, gewoon geduld

Dus in principe heb ik het goed aangesloten? De verbindingen zijn ook goed, die heb ik getest. Zal dan toch wel de schakelaar zijn....

Bas
Antwoord
Ander lampje proberen...
Volvo 245 DL, B19A, M46, 1977
Volvo 240 Polar, B230F, M47, 1992
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)