Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mooi lijstje over veilgheid aan de hand van échte crashes.
Het is mooi om te zien dat mijn oude Volvo even veilig ten tijde van een crash is als de Volkswagen Passat uit 2003 van m'n overbuurman! Alhier het overzicht
Niets is zeker, zelfs dat niet
Antwoord
Mwaaah, niet helemaal overtuigende statistiek. Ik neem aan dat de crashveiligheid over 94.100 botsingen een normale verdeling volgt, dan zouden er evenveel auto's 15% veiliger en onveiliger dan het gemiddelde moeten zijn. Ik zie echter veel meer auto's die 15% veiliger zijn, waar zijn de auto die 15% minder veilig zijn gebleven?

Ook wel typisch dat in dit Zweedse lijstje 8 van de 22 'groene' auto's uit Zweden komen.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Marc1970 schreef:Ook wel typisch dat in dit Zweedse lijstje 8 van de 22 'groene' auto's uit Zweden komen.

Daar heb ik wel een verklaring voor, het zit ze daar gewoon in het bloed, veiligheid dan. De NCAP vertrouw ik ook niet, daar worden auto's tegenwoordig op ontwikkeld. Volvo reisde voor 1970 al de wereld rond om te kijken hoe hun auto's werden platgereden en wat daaraan te verbeteren was.

Veel Zweden klagen tegenwoordig dat veel zaken in het land onveilig zijn geworden, of dat zo is weet ik niet maar ik blijf ook qua veiligheid het liefst in een 240. Wink

[img][/img]
Antwoord
Ik heb zo'n vermoeden dat het Volvo ook niet zint dat de EuroNcap als heilig word verklaart. Zie dit relatief nieuwe artikel.
Niets is zeker, zelfs dat niet
Antwoord
leuke stat, mooi om te zien dat de 200/700/900 nog best goed is en dant de 850 zich kan meten met de beste.

Tegenwoordig kan men hele leuke dingen doen met computers enzo maar veel mensen vergeten dat men vroeger ook een erg goed kon uitpakken. kijk maar hoe lang bepaalde autos en motorblokken licht zijn doorontwikkeld en het goed deden 20 jaar na de start van de productie.

Ncap vind ik ook niet overtuigend.

alleen sommige autos zijn vreemd om in de beste categorie tegen te komen zoals de voyager enzo, die klapten echt helemaal dubbel bij de crash tegen de muur.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
je vergeet de uitsraling die een "oude"Volvo heeft/geeft, mensen geven je automatisch voorrang, zogezegd: the word has spreading ;D ;D ;D ;D en heefct idd ook met cliche's te maken Wink Wink
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Antwoord
PP! schreef:je vergeet de uitsraling die een "oude"Volvo heeft/geeft, mensen geven je automatisch voorrang

dat mag er dan nog bij op, want dat zit nog niet in deze lijst, het gaat immers over echte crashes.
Dus wel raak, niet (genoeg) voorrang gekregen dus! Wink
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  lijstje met type motoren en de pk's RM 8 5.588 21 April 2011, 14:36
Laatste bericht: RM
  Mooi boek Ben 4 3.085 31 October 2010, 23:56
Laatste bericht: erik

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)