Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Draadverbindingen
#1
erik schreef:"scotch locks" (handig draad verbinden zonder doorknippen)

Helaas doen ze dit echter vaak na verloop van tijd zelf (a.g.v. trilling, etc.) met alle nare gevolgen van dien :evil: !
Antwoord
#2
Divadi schreef:
erik schreef:"scotch locks" (handig draad verbinden zonder doorknippen)

Helaas doen ze dit echter vaak na verloop van tijd zelf (a.g.v. trilling, etc.) met alle nare gevolgen van dien :evil: !

wat is dan het alternatief Dick?
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#3
Er zijn goede locks, maar die kom je bij de automaterialenzaken e.d. maar zelden tegen (worden OE nog wel 'n toegepast). In het verleden regelmatig meegemaakt dat een Scotch Lock de 'hoofddraad' op een paar draadjes koper na doorgesleten had met een excessief stroomverbruik tot gevolg. Ik gebruik liever kabelschoentjes/AMP's; mijn ervaring is dat die toch een stuk beter en langer volstaan al blijft knippen in- en aansluiten aan originele bedrading toch altijd een risico (oxidatie) en een beetje jammer...

Cheerz!
Antwoord
#4
als je dat risico wil ondervangen is een " scotch" plus tapen de oplossing.
Voorkom je dat er te makkelijk "stress" op de verbinding kan komen te staan.

(wat is nou een goed nederlands woord.....)


Ik bedoel dus 'trek' maar dat klinkt zo raar.

Ik werk al te lang in het engels geloof ik.


Erik
245 turbo uit 1983, 245GL uit 1992, ............DS3 uit 2011...
voorheen: 130 uit 1968
Antwoord
#5
Tapen kan idd, maar vaak sluit zo'n Scotch Lock de draad binnenin gewoon niet goed op waardoor er toch nog beweging mogelijk is; goede Locks klemmen ook de buitenkabel goed in zodat de beweging binnenin minder goed mogelijk is (snap je nog wat ik bedoel!?)...

Naja whatever, het ging over metertjes...

Cheerz!
Antwoord
#6
dank u dank u , voor dit meeleven dat maak het wat makkelijker .

ik heb een sensor en ik hoop eigenlijk dat ie in een keer past maar als ik het zo lees hier zal dat wel weer niet het geval wezen :twisted:

ik heb vaak zo'n pech duiveltje op m'n schouder bij zulke dingen. Cry
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
Antwoord
#7
even voor de duidelijkheid. Ik neem aan dat we hierover praten:

[Afbeelding: relay1stscotchlock4kk.th.jpg]
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#8
Divadi schreef:Tapen kan idd, maar vaak sluit zo'n Scotch Lock de draad binnenin gewoon niet goed op waardoor er toch nog beweging mogelijk is; goede Locks klemmen ook de buitenkabel goed in zodat de beweging binnenin minder goed mogelijk is (snap je nog wat ik bedoel!?)

Je praat over een soort trekonlasting neem ik aan :-)
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#9
dat lichtblauwe ding ja !!!

trekontlasting , mooi woord, dat is 't probleem ook.
245 turbo uit 1983, 245GL uit 1992, ............DS3 uit 2011...
voorheen: 130 uit 1968
Antwoord
#10
Divadi schreef:
TheSaint77 schreef:even voor de duidelijkheid. Ik neem aan dat we hierover praten:

[Afbeelding: relay1stscotchlock4kk.th.jpg]

Dat zijn idd precies degenen die je nièt moet hebben; ze snijden de draad (meestal) wel, maar ondersteunen voor geen meter!
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)