Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mijn Volvo ook maar op de kiek
Ik verveelde me, en dacht, laat ik jullie eens vervelen met wat foto's van mn 244 Wink
Eerst wat "oude" foto's van vlak na de aankoop.
[Afbeelding: dsc0045zg6.jpg]
[Afbeelding: dsc0039qv7.jpg]
[Afbeelding: dsc0051ft7.jpg]

Inmiddels heeft de Volvo een dinitrol behandeling gehad en zijn er nog een paar kleine dingen aan gebeurd.
Jammer genoeg geen foto's genomen van het dashboard wat er in zat, dan hadden jullie kunnen zien hoe dat er uit zag. Ik heb het dashboard een paar weken terug vervangen voor een dashboard uit een 86er 240combi. Het nieuwe dashboard lag er toch nog uit, dus kon ik er makkelijk bij om de JBL tweeters te monteren. OkÃ, misschien zonde om in een dashboard te gaan boren, maar ik vind het er wel netjes uitzien zo.

[Afbeelding: DSC_2949.jpg]
[Afbeelding: DSC_2943.jpg]
[Afbeelding: DSC_2945.jpg]

De speakers in de deur zitten niet helemaal naar mn zin. De vorige (Zweedse) eigenaar heeft een beetje lopen klooien zodat er niet genoeg "vlees" meer zat om de boxen vast te maken. Ze zitten er in, staat ook wel redelijk netjes, maar als ik ooit een paar nieuwe deurplaten vind voor een leuk prijsje zet ik ze over.

[Afbeelding: DSC_2942.jpg]

Mn oude Pioneer doet 't nog steeds uit de kunst, dus die heb ik er weer ingezet. Bij Nordicar even een frame gehaald om 'm bovenin kwijt te kunnen. Dat frame past trouwens niet, dus dat heb ik passend gemaakt. Uiteindelijk zit dat ook wel snor dus.

[Afbeelding: DSC_2948.jpg]

De cd speler was een dilemma..... waar moest ik dat ding nou kwijt? Onder de stoel was een optie, maar omdat ik soms nog wel eens mensen achterin heb was ik bang dat er dan tegenaan geschopt zou worden. In de kofferbak kon ook niet, want daar zat de gastank al.... Tenslotte heb ik een van de dashboard kastjes maar opgeofferd ;D Ik heb er toch nog een liggen van het 86er dashboard, dus ik kan 'm zo terugbouwen naar origineel. Misschien een beetje een Redneck oplossing, maar wel een die werkt.

[Afbeelding: DSC_2940.jpg]

In de grille van 244 zat een gat ergens links. Nu zat er ook een een of ander Zweeds embleem op waar geen gat achter zat (weet iemand wat voor embleem dit is? ik zag 'm ook bij Nordicar hangen) dus dat embleem zit nu netjes voor dat gat Wink Ik heb ook een snowcap gekocht, en er op gezet. Vond ik wel stoer staan.

[Afbeelding: DSC_2935.jpg]
[Afbeelding: DSC_2938.jpg]

Natuurlijk ben ik nog niet klaar. Er ligt nog een stuurbekrachtiging te wachten op inbouw, en ik wil er nog een nieuwe voorspoiler op zetten omdat de spoiler die er nu op zit stuk is. Ook zoek ik nog een set velgen waar ik mn pasgekochte chromen wieldoppen op kan zetten. Eigenlijk wil ik dan ook nog een bijpassende set velg ringen er bij kopen zodat het echt af is. Als ik ooit eens geld over heb wil ik de auto ook compleet laten spuiten, maar dat moet maar ff wachten, en is ook nog niet echt nodig. Ik ben dus nog niet klaar Wink.
Antwoord
Hoop plannen... en die antenne dan op de laatste foto Wink
Die speakertjes op het dash vind ik wel mooi. Weet je het merk en type nog?
Antwoord
staat er toch op?? ;D ;D ;D ;DJBL!!
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Antwoord
http://www.mbcaraudio.nl/?menu=article&c...eID=158454

Ik had/heb achterin ook boxen op de hoedenplank. Het merk daarvan is Knudson, en is waarschijnlijk een Scandinavisch en dus bijpassend merk voor de Volvo, en dus zonde om weg te pleuren Wink.
Ik had twee setjes van die JBL's gekocht met de bedoeling om ook ÃÃn van de setjes in de achterdeuren te plaatsen. Toen ik echter voor klaar was en zag dat het eigenlijk niet naar mn zin was heb ik wat anders besloten. De Knudson boxen die volledig gaar waren heb ik getransformeerd van Knudson tot knutsel boxen. Ik heb het binnenwerk eruit gesloopt, en de JBL's er in gezet. De woofers van Knudson waren 80mm en die van JBL 100mm, dus passen deed het niet. Een Stanley mes en een half uurtje bijsnijden deden wonderen, en nu heb ik achterin dus ook muziek, en het ziet er nog geinig uit ook!.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Volvo in de sneeuw!! Sid 506 233.625 20 January 2024, 16:40
Laatste bericht: Madman
  Mijn eigen auto Leike 0 1.068 4 December 2022, 16:21
Laatste bericht: Leike
  Je mooiste volvo foto John242 1.387 770.213 21 December 2021, 17:28
Laatste bericht: Kogelman
  Foto's van mijn 88'er 240 GLT Dennis1995 2 5.010 10 January 2018, 18:14
Laatste bericht: Wijnand
  M'n volvo's tot nu toe A_A 16 31.913 7 May 2017, 23:33
Laatste bericht: RM
  Volvo 240 Polar met Egg Crate Grill!! KennOne 9 14.362 25 July 2016, 15:45
Laatste bericht: v700r
  Zomertocht Kootwijk. 5 juni 2016 Volvo 240-260 register . EdRaket66 2 6.688 6 June 2016, 12:43
Laatste bericht: EdRaket66
  POST hier je Volvo vakantiefoto's! TheSaint77 71 75.647 16 May 2016, 17:51
Laatste bericht: EdRaket66
  Slapen op een Volvo? Kogelman 13 28.406 23 April 2016, 17:56
Laatste bericht: Kogelman
  Mijn Volvo 244, maar welk type neus heb ik? GijsBianchi 3 7.943 27 February 2016, 21:38
Laatste bericht: RM

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)