Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
On the road met de 144
Dit leek me leuk om eens te proberen en het bevalt eigenlijk prima. Deze auto is vijf dagen ouder dan ik, alleen daarom al kon ik hem niet laten staan. En omdat ik ervoor naar Friesland moest en niet weer met de trein terug wilde.
Rijdt bijna net als de 240, minus de stuurbekrachtiging en plus de aanwezige B20. Als een rijdend museum voor moderne kunst wat zijn tijd zover vooruit was dat het nu nog meedoet. Modern kleurtje ook, soort "color changing ink".

Geweldige kilometerstand, bijna 500.000 km! De wielkasten achter en alle deuren zijn al een keer vervangen, evenals het voorfront en de motor, en de stoelen. Wat eigenlijk niet. De achteras, die klinkt alsof-ie echt 5 ton gedraaid heeft.

[img width=450 height=600]http://img508.imageshack.us/img508/5474/144klein036ar6.jpg[/img]

[Afbeelding: 144klaar027kb5.th.jpg]

[Afbeelding: 144klein033md2.th.jpg]
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Oewiee, ziet er goed uit!!
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
Inderdaad. Strakke bak!
Antwoord
welkom hier, mooie foto's van een mooie auto!

Het Volvolvo.nl forum is niet alleen voor de 200 serie hoor. Iedere Volvo is voor mijn part welkom.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
Mooie kar, Marc.
Antwoord
Dus......... jij bent van april '70 ??
Wink Mijn Dafje heeft ook een kenteken met NA en is van april '70.
Hiervoor had ik een Daf die exact even oud was als ikzelf, maar die was helaas te slecht om op te knappen Sad
Volvo 240 GL sedan 1992 (en een DAF 55 variomatic 1970)
Antwoord
Ja deze auto is van 15 april, en ik van 20 april. Als ik een auto was zou ik er ook ongeveer zo uitzien.

Maar ja, er zit nog wel wat werk aan. Het interieur is een mix van een 244 en een Taliban grot. Iemand is met zijn kwastje roestomvormer langs elk stukje ongeverfd ijzer gegaan, dus elk schroefje en krasje heeft zo'n bruinzwart korstje.
En er dus uitbundig aan gelast, geloof maar niet dat er een "ongelaste keiharde" auto uit 1970 bestaat. Maar het laswerk is wel met gevoel gedaan, ik kreeg niet meteen de neiging de slijptol erin te zetten.

[Afbeelding: klchassis023gv8.jpg]
Voor de APK moest de chassisbalk linksvoor gerepareerd, dat had ik nog niet eerder gedaan, en de voortrein opgelapt. Vandaag het schuifdak losgebikt, doet het nog met wat duwen en trekken. En de wielkast verder dichtgelast, dat scheelt wel in de achterasherrie. Ook wel fijn voor de mensen die op de achterbank zitten, blijft de broek droog.
Antwoord
Vandaag de auto in het echt gezien. Ziet er prima uit. Zit wat werk aan maar dat weet je van te voren. Maar zo te zien gaat het al de goede kant op. Fijn dat hij in iedergeval zonder problemen de weg op kan. Zon rijdend hobbyobjectje is heerlijk.
Heb je de fietsband al vervangen? Wink
Ik zoek ook nog steeds een volvo uit mijn geboortejaar. Een leuke 244 of 242 uit 1981, echter zijn de prijzen daarvan een stuk hoger als de 144's die wij hebben...
Antwoord
Marc1970 schreef:ik van 20 april.

Ik ook, alleen ligt mijn bouwjaar een beetje eerder Big Grin
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
Deze auto rijdt geweldig probleemloos. Er was slechts een kleine verbetering noodzakelijk in de vorm van een achterste rubber bushing van de bovenste wielarm (heeft dubbele wishbones voor, racey!) om de auto van een dwalende spoorzoeker te veranderen in een mammoettanker op wielen (en dat op de griezelig brede bandenmaat 165/80 R15).

En de vorige velgen waren veel te breed en de ET te klein, ook niet bevorderlijk.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)