Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
rijhoogte compensatieblokken
Wat vinden we hiervan?
Is dit zijn prijs waar? Zie marktplaats, advertentienummer 10052742313

Te koop: een set rijhoogte-compensatie blokken voor de Volvo 240 (op andere (Volvo) modellen wellicht ook toepasbaar). Ook wel ‘ophoogblokken’ of ‘heavy load blocks’ genoemd.

De rijhoogte wordt met 4 cm verhoogd wat de auto een veel robuuster uiterlijk geeft, bij volledige belasting de wielen niet in de wielkasten laat aanlopen en bovendien de originele veerkarakteristiek in tact laat. Met name bij auto’s met een LPG installatie en/of trekhaak is rijhoogte-compensatie raadzaam.

De set wordt geleverd met montagemateriaal en een inbouwinstructie. De inbouw is zeer eenvoudig en duurt ongeveer 45 minuten waarbij de wielen niet gedemonteerd hoeven te worden.

De prijs voor een complete set is EUR 38,50.
Antwoord
Een beetje zwaardere veren vind ik een betere optie voor een gastank. 8)
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Antwoord
ja inderdaad anders is het net een taartschep zo met z'n neus naar beneden.
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
Antwoord
voor mijn gevoel is het inderdaad ook niet zo wenselijk,

het lijkt me ook een beetje symptoom-bestrijding.
als veren helemaal doorhangen geven ze daarmee ook iets aan:namelijk "we" zijn zo'n beetje aan onze tax.......
als je dan die blokken eronder zet lijkt dat ineens weer reuze mee te vallen en kan er nog wel iets bij......

je verhoogt je laadvermogen er niet structureel mee.
Antwoord
Ik heb precies zoiets, maar dan 2 cm. Bevalt prima, rijhoogte was wat ingezakt door LPG tank en 330.000 km. Goede vervanging van lekke Ride Levellers.

Makkelijk zelf te maken en te installeren. Het verandert niks aan de hele auto, alleen kloppen de verhoudingen weer.

Mijn veren hangen nog helemaal niet door, hebben nog fut zat. Gisteren een veer gezien die was echt doorgezakt, de eerste "echte" (grote) winding lag op de draagarm. 500.000 km, maar nog wel veren, ouderwets kwaliteitje.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)