het kan ook zeer goed wezen dat de carterventilatieslang zoveel olie meestuurt dat deze olie tussen de plastic luchtfilterslang en het aluminium inl.spr.st. doorlekt.
dit geeft hetzelfde beeld op in de "kommetjes"van je inl.spr.st.
als het dan uiteindelijk doorsijpelt naar je hete uitl.spr.st. gaat het ook nog eens stinken en liggen roken.
in een eerder topic is al eens meer aandacht geschonken aan dit euvel.
vaak heeft het namelijk ook wel wat te maken met de staat van de motor.
de carterventilatieslang voert namelijk normaal gesproken de carterdamp af , die damp is afkomstig van langs de zuigers weglekkende verbrandingsgassen.
hoe slechter de zuigerveren hoe meer lekgassen.
hoe meer lekgassen hoe meer olienevel er meegevoerd wordt die uiteindelijk naar je luchtinlaat gevoerd wordt.
en die olie-nevel zorgt dan voor lekkende olie die uiteindelijk vlak onder je kleppendekselpakking terecht komt.
hoe weet je nu of dit bij jou ook het geval is?????
stoom de motor schoon ga een stukje rijden en kijk waar de olie weg komt.
loop ook even de moertjes M6 van je klepdeksel na niet vaster draaien als ze al gewoon vast blijken te zitten want dat leidt tot vervorming die alleen nog meer lekkage geeft.
hier staat een brok info voor je met wellicht herkenbare foto's (pag 5 )
http://volvolvo.nl/index.php?option=com_...pic=1559.0
en hier nog een onderwerp over carterventilatie;
http://volvolvo.nl/index.php?option=com_...ic=1965.45
succes ,jan