Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rooster erafhalen (boxen)
In de volvo zit momenteel nog geen radio,
en omdat ik toch even wil checken wat voor boxen erin zitten,
(en wat er in de plaats kan)
zou ik die plastic roostertjes eraf moeten kunnen halen...
maar ik heb niet de durf het er af te trekken met veel macht,
(ik vind dus geen deftige manier)
iemand tips of trics

op de foto zie je het rooster dat ik bedoel:
[Afbeelding: P1010060.JPG]
Antwoord
Hij ziet er ECHT nog nieuw uit! heel mooi.

vlgs mij is het toch gewoon een kwestie van eraf trekken. Eronder kan een 10cm speaker, met een ondiepe inbouw (dwz de magneet mag niet teveel uitsteken, anders loopt je ruit er tegenaan).

De volvo speakers zijn waardeloos, maar er zijn van die mensen die perse toch die speakers willen monteren. Mooier is een 2-weg setje van Pioneer of JBL met een 10cm midspeaker in je deur en een tweeter op je dashboard. Dat kun je dan combineren met een stel speakers achterin die je in je hoedenplank inouwt. Daar zou je een stel ovale speakers (6*9 inch) kunnen inbouwen. Met een leuke radio heb je dan goed geluid.
Antwoord
Voor op de hoedeplank heb ik reeds
2 clarion 3weg systemen, (oude boxen, maar al met het blauwe membraan) (2X 25watt, niet enorm, maar toch mooi)

als je het kostenplaatje maakt van wat jij ongeveer voorschrijft, hoeveel kom je dan uit?

over het perfect uitziende, ik zal wel eens naar een meeting komen,
interieur is quasi perfect nog,
nooit in gerookt, altijd proper gehouden...
Antwoord
shop eens rond bij Ron de Vries goede tent, hele nette prijzen, super service!
Antwoord
Laat ik dan maar direct vemelden dat ik in Belgie woon :p
en dat ik dus niet ff naar Nederland rijd (anders zijn mijn benzine kosten groter als de prijs van de boxen Big Grin)
Antwoord
Ik haal de roosters er zo van af en als dit niet wil kun je ook heel eenvoudig de bekleding van de deur halen en zien wat voor speakers er in zitten.
V90 1998<br /><br />740GL gerestaureerd 1985<br /><br />Fiat Panda 2012
Antwoord
ron de vries verzend ook hoor ;D
Antwoord
Ticcie schreef:vlgs mij is het toch gewoon een kwestie van eraf trekken. Eronder kan een 10cm speaker, met een ondiepe inbouw (dwz de magneet mag niet teveel uitsteken, anders loopt je ruit er tegenaan).

ik heb er al schroevendraaiers onder gestoken om het eraf te wippen,
maar onder geen beding wil het eraf wippen...
(ik heb echt schrik om iets te breken...)
Antwoord
Ik vrees dat je dan toch je deurbekleding moet verwijderen om te kunnen zien of ze aan de binnenkant zijn geschroefd oid
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
Plastic dopjes uit de armsteun aan het handvat halen, met een grote kruiskopschroevendraaier de schroeven losdraaien.
Armsteun voorzichtig verdraaien tot hij loskomt, zit met een bajonet aan het boveneinde(Handvat) in het plaatwerk vast.
Plastic sierstripje van het raamhendeltje met een schroevendraaier vanuit het handvat naar het draaipunt eraf klikken.
Schroefje losdraaien en hendeltje er voorzichtig aftrekken.
Bovenste 2 schroeven van het kaartenvak iets lossen
Plastic schroeven aan de onderzijde allemaal 1/4 slag draaien en eruit trekken.
Van onderaf kaartenbak naar boven kantelen en eruit trekken, hij zit middenboven namelijk met een stuk plastic nog in het plaatwerk vast.
Het plastic sierrandje van de deuropener aan de onderkant beetpakken, iets naar boven duwen en rustig trekken.
Deurssluitknopje eruit draaien, van onder af de randen van het deurpaneel lostrekken, het zit met plastic plugjes in het plaatwerk vast.
daarna het hele paneel rustig naar boven duwen, het zit met het rubber over het plaatwerk geschoven, dan is hij helemaal los en kun je eindelijk zien wat erachter zit.
Welkom bij de sloopfanaten, werk rustig en beheerst, dan houdt je de panelen zo mooi als het er nu op de foto uitziet, want dat is heeeel netjes.
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)