Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
veerpoot ?
Ik heb onder mijn 244Dl '78 aan de linkerkant een diesel veerpoot, en mijn koets staat dus vrij scheef op zijn wielen omdat de dieselveerpoot de linkerkant hoger houd dan de rest. Nu wil ik graag 2 nieuwe voorveren, kan ik dan gewoon die dieselveerpoot eronder houden, en is een andere veer erop genoeg, of is de veerpoot gewoon langer ?

Bedankt !
Antwoord
Ik weet niet of een veerpoot van een diesel anders is dan van een benzine uitvoering, maar ik zou er in ieder geval voor zorgen dat links en rechts identiek zijn. Dit op mogelijke vervelende stuurreacties in noodsituaties.
Een diesel motorblok is veel zwaarden dan een B2.. blok dus veer kan anders zijn en of veerpoot langer. misschien geeft Vadis of ander onderdelen boek uitsluitsel.
Frans z'n Volvo's: Volvo Amazon Kombi P221, B18A+ overdrive 1965, Volvo XC70, Titanium 2016,USA import
Antwoord
Het verdient zeker aanbeveling hier even goed naar te kijken, ik weet dat er bijvoorbeeld ook verschil in fuseekogels is het ene model voor stuurbekrachtiging en het andere zonder stuurbekrachtiging.
Bovendien heb je nog kogels voor taxi's en politieauto's.

Zodoende kan ik mij voorstellen dat er ook verschil KAN zijn??? in veerpoten omdat bijvoorbeeld de stand van de stuurarmpjes (waarin je stuurstokken van je stuurhuis komen) zou kunnen verschillen.
De pest is dat sommige delen wel passen maar bijvoorbeeld in hoek of maatvoering net afwijken........

Als ik de gelegenheid heb zal ik even op VADIS kijken.

Ik ben ook benieuwd of er verschillen zijn want ik wilde een setje van mijn vorige diesel laten stralen/coaten voor reserve.

groet, Jan
Antwoord
Bedankt, Ik heb helaas geen vadis handboek, misschien dat iemand voor mij zal willen kijken :Smile ? Ik hoop dat er een gewone 244 benzine b21a veer onder kan, en dat de koets dan weer recht staat Smile

Alvast bedankt !
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)