Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Aluminium velgen reinigen
Sinds de aanschaf van mijn wagen 5 jaar geleden, heb ik mijn lichtmetalen Corona-velgen niet meer gereinigd, met
als gevolg dat ze elk jaar zwarter en zwarter werden. [Afbeelding: frown.gif]
(Ingevreten remstof, teer en andere meuk).

Nu de winterbanden er toch nog onderliggen, heb ik een poging gewaagd om mijn Corona's te poetsen.
Werkelijkwaar alles geprobeerd (dure velgenreinigers, eigen brouwsels) maar niets maakte ze ook maar een beetje schoner.
Ook niet een professionele hogedrukspuit met een paar honderd bar aan warm water+motorreiniger.

Ik was al bijna van plan om ze te laten stralen en coaten tot dat ik op een avond surfen het ultieme middel vond!!
(klinkt als reclame): DASTY!!

(wel de gele nemen, het is er namelijk in meerdere kleuren).
Te koop bij de Wibra, kost €1,69 en je weet niet wat je ziet.
Un-f#cking-believable;
Ik weet niet wat er inzit (verrijkt uranium of zo) want het vliegt eraf.
Superspul! [Afbeelding: thumbsup.gif]

Opspuiten, inlaten weken en afnemen.
Als ze echt zwaar verwaarloosd zijn (zoals bij mij) dan is wat harder poetsen noodzakelijk.
Het kost mij ong. 1 uur per velg om ze weer als nieuw te krijgen.
Vooral de ingevreten zwarten 'pikjes' en het 'plakband' waar ooit plakloodjes hebben gezeten zijn lastig te verwijderen

TIP: Extra vastzittend vuil is nog beter te verwijderen met en tandenborstel.
Wel oppassen, want de kop van de tandenborstel kan ook nog krasjes veroorzaken in het zachte alu.
Een tandenborstel met buigzame kop was in mijn geval (25 spaken) helemaal ideaal.

Hieronder een paar foto's van de voor-situatie (en dat is al na intensief reinigen met hogedruk etc en HG-velgenreiniger) en
van de na-situatie.

Oordeel zelf en ren naar de Wibra

Hoge Resolutie

VOOR

[Afbeelding: img0001db3.th.jpg][/TD]
[Afbeelding: img0006xa4.th.jpg][/TD]
[Afbeelding: img0010ce4.th.jpg]

NA

[Afbeelding: img0007um9.th.jpg][/TD]
[Afbeelding: img0010afx8.th.jpg][/TD]
[Afbeelding: img0002oy2.th.jpg][/TD]
[Afbeelding: img0003ir5.th.jpg]

[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
kijk dat zijn berichten waar we wat aan hebben, de grap is dat mijn vrouw het in het keukenkastje heeft staan.
op de zaak heb ik het ook al eens geprobeerd als vervanger voor remmenreiniger, het ontvet als een beer!

bedankt voor de ALU-tip
Antwoord
Help dat spul ook om van Roze auto's weer rode auto's te maken Rob? ;D ;D ;D ;D
[Afbeelding: 50230371_6_BZi3-1.jpg]
Antwoord
Leuk hoor [Afbeelding: wink.gif]

Misschien kun jij het wel gebruiken om de binnenkant van je kokerbalken mee te tectyleren ;D
Antwoord
Rob schreef:Leuk hoor [Afbeelding: wink.gif]

Misschien kun jij het wel gebruiken om de binnenkant van je kokerbalken mee te tectyleren ;D

Haha ik zal ze eens vragen binnenkort? ;D
Antwoord
Ik ben 3 uur bezig geweest met de 4 velgen en het resultaat is verbluffend.!Echter ik gebruikte de Dremel zoals we vroeger een inktlap moesten maken (vraag je opa)als borstel,en met pure Dasty wat een werk!en voor de hoekjes een stukje hardhout Ãn de tandenborstel blijft een must.Maar nu niet teveel reclame maken voor dit product want anders komt het nog op de lijst van verboden middelen!!ja,ja,kijk en ook deze keer zeg ik:een forum wÃrkt!!
andigheid wordt gestraft
Antwoord
weepy schreef:Ik ben 3 uur bezig geweest met de 4 velgen en het resultaat is verbluffend.!Echter ik gebruikte de Dremel zoals we vroeger een inktlap moesten maken (vraag je opa)als borstel,en met pure Dasty wat een werk!en voor de hoekjes een stukje hardhout Ãn de tandenborstel blijft een must.Maar nu niet teveel reclame maken voor dit product want anders komt het nog op de lijst van verboden middelen!!ja,ja,kijk en ook deze keer zeg ik:een forum wÃrkt!!

Ik geloof dat ik mijn stalen velgen met RVS ringen nog maar houdt, halve minuut poetsen en ze zijn weer als nieuw,....
Antwoord
weepy schreef:(vraag je opa)

Dat zal niet meer meevallen :-\
Beide opa's zijn al jaren uit de tijd, dus ik zou het eigenlijk gewoon aan jou willen vragen Tongue
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
Rob schreef:Ik was al bijna van plan om ze te laten stralen en coaten tot dat ik op een avond surfen het ultieme middel vond!!
(klinkt als reclame): DASTY!!

(wel de gele nemen, het is er namelijk in meerdere kleuren).
Te koop bij de Wibra, kost €1,69 en je weet niet wat je ziet.
Un-f#cking-believable;
Ik weet niet wat er inzit (verrijkt uranium of zo) want het vliegt eraf.
Superspul! [Afbeelding: thumbsup.gif]

Oordeel zelf en ren naar de Wibra

Helaas Rob, ik ren me rot, want ze sluiten 17.30, maar staan er alleen witte en blauwe DASTY WC-reiniger. :'( :'( :'(
Maar het resultaat op de foto's is geweldig.
Je kocht vermoedelijk inmiddels de hele voorraad op, stopte het in een veel mooiere en kleinere fles en zette ze op internet voor € 12,50. ;D

Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Antwoord
Citaat:Je kocht vermoedelijk inmiddels de hele voorraad op

Ik heb er idd over gedacht om er mee op de beurs te gaan staan ;D
Ik heb nog nooit zulk AMAZING spul gezien.

Anyway, als je wilt, (en kunt wachten) kan ik wel een fles (of paar) meenemen naar de sleuteldag.

Btw, de paarse Dasty is weer verbazend op koper ontdekte ik.
Mijn zwaar gecorrodeerde zekeringhouder er even uitgehaald (plus 600.000 stekkertjes >Sad ) en flink in de paarse
dasty, nachtje laten trekken en het koper glom weer als een gelakte hondenkeutel in de maneschijn.
Weg aanslag!

Superspul, ik blijf het zeggen
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Interieur reinigen Nicolaas H 0 1.758 25 July 2014, 22:33
Laatste bericht: Nicolaas H
  verweerde aluminium bumpers martin80_nl 9 6.200 6 September 2012, 14:01
Laatste bericht: volvosvenska
  Kleur velgen? Marty Mcfly 1 2.603 24 January 2010, 21:08
Laatste bericht: Jambon
  velgen opknappen? Postma 245 GL 16 8.370 29 October 2008, 22:19
Laatste bericht: Rob
  Velgen opknappen joahim132 11 6.589 25 February 2006, 13:42
Laatste bericht: Grey240Polar

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)