7 February 2007, 21:09
Na meer dan 2 jaar met onze volvo gereden te hebben, ben ik eigenlijk wel eens benieuwd naar het "normale"verbruik van de PRV blokken van andere 260 rijders.
Als ik normaal (120-130km/h) rijdt verbruikt hij ongeveer 1 liter gas op 6/6,5 km.
In de stad ligt het verbruik op 1:5 en met een caravan op 1:4/4,5.
Kan dit zuiniger? Zo ja hoe?
Buiten de oplossing van een schakelbak eronder te zetten ipv een automaat (met overdrive).
Aangezien ik altijd op gas rijd, behalve met het starten, is het een idee om de ontsteking niet op 10 graden te zetten maar op bijvoorbeeld op 15 of 20? Met Lpg is 35 graden beter, maar dan heb je meer problemen met benzine en meer kan op een backfire?
Als ik normaal (120-130km/h) rijdt verbruikt hij ongeveer 1 liter gas op 6/6,5 km.
In de stad ligt het verbruik op 1:5 en met een caravan op 1:4/4,5.
Kan dit zuiniger? Zo ja hoe?
Buiten de oplossing van een schakelbak eronder te zetten ipv een automaat (met overdrive).
Aangezien ik altijd op gas rijd, behalve met het starten, is het een idee om de ontsteking niet op 10 graden te zetten maar op bijvoorbeeld op 15 of 20? Met Lpg is 35 graden beter, maar dan heb je meer problemen met benzine en meer kan op een backfire?
trotse bezitter van volvo 265 GLE V6 2.7 bj 80, americaanse uitvoering