2 February 2007, 20:11
Jawel, ik heb hem van de week eindelijk opgehaald!
Ja zo ziet hij er uit. Die kabel is trouwens voor de motorblokverwarmer.
![[Afbeelding: IMG_3500.JPG]](http://gallery.volvo240.org/images/1/cars/knb/IMG_3500.JPG)
![[Afbeelding: IMG_3501.JPG]](http://gallery.volvo240.org/images/1/cars/knb/IMG_3501.JPG)
Van binnen redelijk fris maar moet voor het mooie eigenlijk hier en daar gewassen worden.
[img width=453 height=600]http://gallery.volvo240.org/images/1/cars/knb/IMG_3504.JPG[/img]
[img width=453 height=600]http://gallery.volvo240.org/images/1/cars/knb/IMG_3505.JPG[/img]
![[Afbeelding: IMG_3506.JPG]](http://gallery.volvo240.org/images/1/cars/knb/IMG_3506.JPG)
Dit stuur ben ik niet over te spreken :\ Maar de airco dan weer wel
![[Afbeelding: IMG_3507.JPG]](http://gallery.volvo240.org/images/1/cars/knb/IMG_3507.JPG)
Precies de 300k gepasseerd...
![[Afbeelding: IMG_3510.JPG]](http://gallery.volvo240.org/images/1/cars/knb/IMG_3510.JPG)
... en de B28E gaat nog steeds als een trein!
![[Afbeelding: IMG_3514.JPG]](http://gallery.volvo240.org/images/1/cars/knb/IMG_3514.JPG)
Hypermoderne stereo, met het orginele codeplaatje.
![[Afbeelding: IMG_3512.JPG]](http://gallery.volvo240.org/images/1/cars/knb/IMG_3512.JPG)
De grille zat goed in de poets
[img width=453 height=600]http://gallery.volvo240.org/images/1/cars/knb/IMG_3516.JPG[/img]
Helaas ziet de lak er voor het grootste gedeelte zo uit
![[Afbeelding: IMG_3508.JPG]](http://gallery.volvo240.org/images/1/cars/knb/IMG_3508.JPG)
Het dakluik deed het niet en stond op een kier
![[Afbeelding: IMG_3513.JPG]](http://gallery.volvo240.org/images/1/cars/knb/IMG_3513.JPG)
Dit bleek de oorzaak te zijn, er heeft een dakluikmotor gezeten en nu ontbraken er 2 schroeven waardoor het tandwiel niet genoeg grip op de kabels kreeg. Het dakluik werkt ondertussen dus weer prima! Maar ik ga er wel een dakluikmotor in zetten, of het binnendak verwisselen, zodat ik niet naar dat gat waar de motor heeft gezeten hoef te kijken.
![[Afbeelding: IMG_3509.JPG]](http://gallery.volvo240.org/images/1/cars/knb/IMG_3509.JPG)
Waarom kocht ik deze auto nu eigenlijk? Hier zien jullie wat me overtuigde
Geen roest! Als ik hem niet zelf wil houden raak ik hem zo kwijt, ik heb hem nog maar net gekocht en de kopers staan nu al in de rij 8)
![[Afbeelding: IMG_3502.JPG]](http://gallery.volvo240.org/images/1/cars/knb/IMG_3502.JPG)
[img width=453 height=600]http://gallery.volvo240.org/images/1/cars/knb/IMG_3503.JPG[/img]
Dan nu de problemen / todo lijstje:
- Electrische ruiten werken alleen aan de rechterkant
- Versnellingsbak lekt olie
- Die verschrikkelijke velgen gaan er zsm af
- Klein deukje in de rechter voorvleugel
- Knipperlichten moeten vervangen worden door orginele (dit zijn USA knipperlichten zonder oranje reflector, ziet er niet uit)
- En de auto moet dus gelakt worden
Nou ja, ik kan voorlopig mijn lol weer op dus
Ja zo ziet hij er uit. Die kabel is trouwens voor de motorblokverwarmer.
Van binnen redelijk fris maar moet voor het mooie eigenlijk hier en daar gewassen worden.
[img width=453 height=600]http://gallery.volvo240.org/images/1/cars/knb/IMG_3504.JPG[/img]
[img width=453 height=600]http://gallery.volvo240.org/images/1/cars/knb/IMG_3505.JPG[/img]
Dit stuur ben ik niet over te spreken :\ Maar de airco dan weer wel

Precies de 300k gepasseerd...
... en de B28E gaat nog steeds als een trein!
Hypermoderne stereo, met het orginele codeplaatje.
De grille zat goed in de poets
[img width=453 height=600]http://gallery.volvo240.org/images/1/cars/knb/IMG_3516.JPG[/img]
Helaas ziet de lak er voor het grootste gedeelte zo uit

Het dakluik deed het niet en stond op een kier
Dit bleek de oorzaak te zijn, er heeft een dakluikmotor gezeten en nu ontbraken er 2 schroeven waardoor het tandwiel niet genoeg grip op de kabels kreeg. Het dakluik werkt ondertussen dus weer prima! Maar ik ga er wel een dakluikmotor in zetten, of het binnendak verwisselen, zodat ik niet naar dat gat waar de motor heeft gezeten hoef te kijken.
Waarom kocht ik deze auto nu eigenlijk? Hier zien jullie wat me overtuigde

[img width=453 height=600]http://gallery.volvo240.org/images/1/cars/knb/IMG_3503.JPG[/img]
Dan nu de problemen / todo lijstje:
- Electrische ruiten werken alleen aan de rechterkant
- Versnellingsbak lekt olie
- Die verschrikkelijke velgen gaan er zsm af
- Klein deukje in de rechter voorvleugel
- Knipperlichten moeten vervangen worden door orginele (dit zijn USA knipperlichten zonder oranje reflector, ziet er niet uit)
- En de auto moet dus gelakt worden
Nou ja, ik kan voorlopig mijn lol weer op dus

242DL -75 | 265GLE -79 | 244TIC -81 | V70 TDI -98