30 January 2007, 20:17
Hallo,
Na enkele reaktie's op topics zal ik me ook maar even voorstellen.
Het "volvo"gebeuren is begin jaren 90 begonnen met een 144. In de loop van de tijd meer en meer interesse gekregen in volvo's. Resultaat:
Op enig moment had ik ong. 5-6 verschillende volvo's (in verschillende projectstadia gestald bij mijn ouders staan en dat werd een beetje te gortig. Flink opgeruimd/afgebroken/gedemonteerd en nu redelijk schoon schip hoewel!! De voorraad is als volgt:
3x 245 (2 turbo's waarvan de leukste onderdelen overgebouwd worden tzt in de roestvrije 245 uit 1990 (italiaan).
1x 144 waarin nu bijna de stuurbekrachtiging van een 164 werkt! Verder in prima staat. misschien dat ik het nog kompleteer met een overdrive maar vanwege de korte ritten rondom huis niet direkt nodig.
1x 245 uit 1978 in goede staat doch dient nog ff naar links omgebouwd te worden. Misschien dat hier ook wel de 2 ltr GLT uit Italie ingaat met de M47.
Voor het werk rij ik een vol.........n die nu 73000 op teller heeft in net geen jaar. Daarbij ook nog een gezin met 3 jongens en 4 oude motorfietsen dus ik ben blij dat ik af en toe nog mag slapen en de tijd krijg om het vermakelijke/informatieve volvolvo-forum te bestuderen.
Onderstaand het resultaat van net geen 2 jaar arbeid aan een 244 (op het eerste oog roestvrij maar owee als je het nader bestudeer). Deze heb ik helaas van de hand moeten doen om de voorraad te reduceren cq ruimte te creeeren. Conclusie van onderstaande 244 is wel dat ik nooit meer een volvo volledig onderhanden neem of ik moet er zeker van zijn dat deze in min bezit blijft. Doet echt pijn als je dit resultaat van veel werk weg ziet rijden.
![[Afbeelding: Picture003resized.jpg]](http://img.photobucket.com/albums/v235/skidwatch/volvo/244%2078/Picture003resized.jpg)
De rubber lijst op de voorbumper is er nog wel opgekomen....
![[Afbeelding: Picture001resized.jpg]](http://img.photobucket.com/albums/v235/skidwatch/volvo/244%2078/Picture001resized.jpg)
tot later....
Na enkele reaktie's op topics zal ik me ook maar even voorstellen.
Het "volvo"gebeuren is begin jaren 90 begonnen met een 144. In de loop van de tijd meer en meer interesse gekregen in volvo's. Resultaat:
Op enig moment had ik ong. 5-6 verschillende volvo's (in verschillende projectstadia gestald bij mijn ouders staan en dat werd een beetje te gortig. Flink opgeruimd/afgebroken/gedemonteerd en nu redelijk schoon schip hoewel!! De voorraad is als volgt:
3x 245 (2 turbo's waarvan de leukste onderdelen overgebouwd worden tzt in de roestvrije 245 uit 1990 (italiaan).
1x 144 waarin nu bijna de stuurbekrachtiging van een 164 werkt! Verder in prima staat. misschien dat ik het nog kompleteer met een overdrive maar vanwege de korte ritten rondom huis niet direkt nodig.
1x 245 uit 1978 in goede staat doch dient nog ff naar links omgebouwd te worden. Misschien dat hier ook wel de 2 ltr GLT uit Italie ingaat met de M47.
Voor het werk rij ik een vol.........n die nu 73000 op teller heeft in net geen jaar. Daarbij ook nog een gezin met 3 jongens en 4 oude motorfietsen dus ik ben blij dat ik af en toe nog mag slapen en de tijd krijg om het vermakelijke/informatieve volvolvo-forum te bestuderen.
Onderstaand het resultaat van net geen 2 jaar arbeid aan een 244 (op het eerste oog roestvrij maar owee als je het nader bestudeer). Deze heb ik helaas van de hand moeten doen om de voorraad te reduceren cq ruimte te creeeren. Conclusie van onderstaande 244 is wel dat ik nooit meer een volvo volledig onderhanden neem of ik moet er zeker van zijn dat deze in min bezit blijft. Doet echt pijn als je dit resultaat van veel werk weg ziet rijden.
![[Afbeelding: Picture003resized.jpg]](http://img.photobucket.com/albums/v235/skidwatch/volvo/244%2078/Picture003resized.jpg)
De rubber lijst op de voorbumper is er nog wel opgekomen....
![[Afbeelding: Picture001resized.jpg]](http://img.photobucket.com/albums/v235/skidwatch/volvo/244%2078/Picture001resized.jpg)
tot later....
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..