Topics: 4
Hallo allemaal
Uit de roosters in de middenconsole komt een brandlucht.
Pas als ik een tijdje heb gereden komt de lucht. Het vreemde is dat het ruikt naar verbrande koppelingsplaten. Die moeten volgens mij binnenkort vervangen worden omdat de koppeling vrij hoog zit zo langzamerhand. Maar dat ruik je toch niet via de middenconsole?
Maar herkent iemand deze lucht? Is de kachel aan vervanging toe? De brandlucht komt niet uit de roosters aan de zijkant.
Met vr gr Peter Huizinga
Topics: 5
Grote kans op : De Kachelventilator
Topics: 84
Ik heb ook wel eens zoiets geroken van een slecht contact aan het verlichtingsrelais, zit achter de geluidsdemping boven het koppelingspedaal.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Topics: 0
Bedoel je schroeilucht als van kunststof. Ik heb hier ook een jaar of twee geleden maanden last van gehad. Soms na wat langer rijden maar ook al eens na vijf minuten. Is echter vanzelf verdwenen. Garage kon niets vinden. Ik houd het maar op binnnengewaaide bladeren die door de kachelventilator verhit worden en dan wegschroeien.
Topics: 38
Als droge bladeren in je kachel gaan schroeien, dan zou ik je auto maar snel wegdoen.
Koelwater word niet warmer dan plm 100 graden, dan gaan er nog geen bladeren schroeien.
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Topics: 4
Als het de kachelventilator is dan moet je het toch ook aan de zijkanten ruiken? Daar komt de lucht niet vandaan.
Topics: 38
In de kachel zit ook nog een voorschakel weerstand die de aanjager-motor z'n lagere toerental geeft.
Deze kan knap warm worden en vuiligheid als bladerdelen wel degelijk laten schroeien!
De voorschakelweerstand is van keramiek vanwege z'n hoge belastbaarheid en in de luchtstroom geplaatst om hem (of haar ) wat van de warmte af te helpen......
Verder heb ik nog wat algemeenheden neergetypt bij het andere topic over GEUR SMELTEND PLASTIC
succes Jan