26 December 2006, 11:45
Na lang zoeken heb ik hem gevonden: een (rode) 240 gl sedan automaat van 1991 met zwarte leren bekleding en 185.000 op de teller (en de NAP-pas). Destijds oorspronkelijk afgeleverd in Nederland en met nul roest.
Ik heb er de afgelopen 3 week zo'n 2500 km mee gereden. Benzineverbruik ca. 1:10 en olieverbruik nihil. Dat geeft vertrouwen. Er zijn wat kleinere dingen die ik in orde moet maken (1 raamrubber, 1 raammechanisme, rugleuning bestuurdersstoel staat heel klein beetje scheef0 ) en nieuwe banden eronder , maar dan is hij weer als nieuw.
Ik denk erover om er LPG in te zetten. Volgens mij kan dat nog goed bij deze km.stand, maar ik zou graag reacties / ervaringen van jullie horen. Plus graag een goed en goedkoop adres.
Het is mijn derde 240 in mijn autogeschiedenis. Rond 1980 drie jaar gereden in een 244 dl met 2.0 motor, nog zonder stuurbekrachtiging. Van 1996 tot 2000 in een 240gle estate automaat. Voor zover ik weet was dat in januari 1995 de laatst nieuw afgeleverde 240 in Nederland.
Maar hoe leuk je ook rijdt in de meest moderne wagens: het rijden in een 240 bleef in miijn gedachten als iets bijzonders. Het bleef knagen, en nu is het er dus van gekomen. Voorlopig ga ik hem rijden naast mijn toyota prius (volgens mij de meest geavanceerde wagen van dit moment); als de toyota volgend jaar de lease uitgaat misschien wel een jaartje de volvo als bedrijfsauto (ik ben "kleine zelfstandige").
En wat is het weer leuk om 240 te rijden. Meest opvallende: ik ken geen auto die met 120 km zo onverstoorbaar doorrijdt als je overvallen wordt door een hoosbui met harde wind. Zelfs mijn vrouw is daar weer voor gevallen..
Tenslotte: als iemand kan vertellen hoe ik hier foto's op krijg zal ik ze plaatsen.
Ik heb er de afgelopen 3 week zo'n 2500 km mee gereden. Benzineverbruik ca. 1:10 en olieverbruik nihil. Dat geeft vertrouwen. Er zijn wat kleinere dingen die ik in orde moet maken (1 raamrubber, 1 raammechanisme, rugleuning bestuurdersstoel staat heel klein beetje scheef0 ) en nieuwe banden eronder , maar dan is hij weer als nieuw.
Ik denk erover om er LPG in te zetten. Volgens mij kan dat nog goed bij deze km.stand, maar ik zou graag reacties / ervaringen van jullie horen. Plus graag een goed en goedkoop adres.
Het is mijn derde 240 in mijn autogeschiedenis. Rond 1980 drie jaar gereden in een 244 dl met 2.0 motor, nog zonder stuurbekrachtiging. Van 1996 tot 2000 in een 240gle estate automaat. Voor zover ik weet was dat in januari 1995 de laatst nieuw afgeleverde 240 in Nederland.
Maar hoe leuk je ook rijdt in de meest moderne wagens: het rijden in een 240 bleef in miijn gedachten als iets bijzonders. Het bleef knagen, en nu is het er dus van gekomen. Voorlopig ga ik hem rijden naast mijn toyota prius (volgens mij de meest geavanceerde wagen van dit moment); als de toyota volgend jaar de lease uitgaat misschien wel een jaartje de volvo als bedrijfsauto (ik ben "kleine zelfstandige").
En wat is het weer leuk om 240 te rijden. Meest opvallende: ik ken geen auto die met 120 km zo onverstoorbaar doorrijdt als je overvallen wordt door een hoosbui met harde wind. Zelfs mijn vrouw is daar weer voor gevallen..
Tenslotte: als iemand kan vertellen hoe ik hier foto's op krijg zal ik ze plaatsen.
Volvo 240 gl aut. 1991<br />toyota prius 2004