Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Gammele deurklink aan buitenzijde bestuurdersdeur.
De deurklink aan de buitenkant van mijn bestuurdersdeur voelt wat gammel aan.
Ik heb het idee dat er iets afgebroken van het slot binnenin de deur.
Iemand hiermee ervaring toevallig :?:
Tips voor verwijderen deurbekleding binnenzijde deur ook welkom :!:
Ex Volvo 240 GLT Sedan - Volvo 240 GLT Station.

Verder Citrofreak met veel eenden, Citroen GS UIT 1978 en nawat omzwervingen nu een Citroen CX Pallas uit 1976.
Antwoord
Heb die van mij wel eens vervangen omdat hij afgebroken was. Via de achterdeur de bestuurdersdeur openen beviel na een tijdje niet meer.

Bekleding loshalen. Dopjes uit de armsteun wippen en schroefjes daarachter lossen.(Torx)

Als de schroefjes los zijn zit de steun nog vast aan de bovenkant van het handvat. De armsteun naar bovendraaien (of naar beneden,even proberen) totdat je de bovenste verbinding er uit kan trekken. is een soort bajonetsluiting.

Deurslinger (als je die hebt) centrale schroefje er uit en slinger er af trekken.

Eventuele luidspreker los halen.

Kaartenbak loshalen, schroeven kwartslag draaien.

Rondom (links,rechts en onder)het deurpaneel de clips loswerken. Voorzchtig dat je de clips of het paneel niet stuk trekt. Eventueel met een brede platte schroevedraaier of een oude houtbeitel tussen deur en paneel de clips loswippen.

Als alle clips los zijn het paneel aan de onderzijde een cm of 5 van de deur afhalen en met de handpalm van onder het paneel naar bovenslaan zodat hij loshaakt van de rand aan de bovenzijde.

Plastic loshalen aan de hoek van de deurklink.

deurklink losschroeven van binnenuit (Torx) en naar buiten weghalen en loswippen.

Inbouwen in omgekeerde volgorde.

Het intypen van dit verhaal duurt bijna langer dan de klus zelf.

succes er mee

[Afbeelding: volvo_1202430.jpg]
Volvo 240 GL estate B230f&nbsp;&nbsp; '91<br />BMW 2002 '73<br />Deutz D4005 '67
Antwoord
Bedankt, duidelijk verhaal :!:

Verder Citrofreak met veel eenden, Citroen GS UIT 1978 en nawat omzwervingen nu een Citroen CX Pallas uit 1976.
Antwoord
Bij mij had een inbreker of vandaal met een breekijzer geprobeert de deurhandel open te krijgen.
Een kant was losgescheurd de andere kant zat nog vast.
Ik heb met een dun plaatje aluminium en in het gietstaal getapte gaatjes de delen weer bevestigd en dat werkt na een jaar nog.
Daarvoor had ik linksvoor en achter al verwisseld, want dat is echt een fluitje van een cent. :Smile
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Antwoord
Heb ik ook al last van gehad. Bij de passagiers deur viel de klink er half uit. Na de boel opengehaald te hebben bleek dat het pennetje (zie rode pijl) gebroken was. Een m6 boutje erin en opgesloten met 2 moertjes om wat speling te houden en klaar. Mooiste is idd natuurlijk een nieuwe klink, maar als ie nog goed is dan kan het zo ook. En het blijft nog zitten ook!

[Afbeelding: volvo1202430lo0.jpg]
Antwoord
Ik kwam ze net tegen op de site van Scandcar Eur 17,50 als ik me niet vergis.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
Daar heb ik er voor de kerst al een besteld, waren niet op voorraad en moesten uit Zweden komen.
Zit er nog steeds op te wachten.... (snurk, snurk...)

Antwoord
Mijn ervaring met dingen die uit Zweden moesten komen, was dat je er wel achter aan moest zitten :-\
[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]
Antwoord
Ga zometeen ook maar eens een 'klink' vervangen.

Scandcar heeft inmiddels de klinken binnen kennelijk, want had ze binnen 24uur in huis.
En dat voor 17.90 ex BTW.
Was eerst even langs de dealer gereden, maar die kon ze leveren voor 60+ euro, ook ex btw.
Nu heb ik voor dat geld er twee, een luchtfilter, BTW en porto inbegrepen!

Zo, inmiddels zit ie erin.
Na 31 jaar was die ander ver versleten. Maar aeigenlijk nog niet kapot.
De nieuwe zijn van Scandtech, en voelen iets minder aan, maar goed, prijs is ook minder dan 1/3 van via de dealer.
En het werkt weer perfect!

Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  bestuurdersdeur volvo 2 serie eerste type 1974-1979 volvosvenska 4 3.021 1 February 2012, 15:06
Laatste bericht: volvosvenska

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)