Berichten: 1.386
Topics: 54
Lid sinds: Mar 2005
het onderwerp zegt het al , ik zoek banden voor de 15''.
ik dacht dus gewoon 195 60 15. :-k
maar nu stond ik toevallig te tanken(moet ook gebeuren)en toen zag ik
op de binnenkant van het tankdopklepje een sticker staan met daarop de
voorgeschreven bandenmaten.
voor 14'' gewoon de 185/70 R14 maar voor de 15'' stond 185/65 R15 nu weet ik dus niet meer welke ik nou moet.
qua breedte zal het niet uitmaken maar de hoogte ?
wordt het de 60 of de 65 en wat hebben jullie??
misschien scheelt het niks maar ik wil toch ook het beste voor mijn grote rooie geitebreier!!
groeten van een zon overgoten Texel
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
Berichten: 909
Topics: 51
Lid sinds: Mar 2005
244 DL Sedan 1984
780 B280F 1986 (oudste rijdende originele NL)
740 Estate Turbo intercooler + 1990
C70 2.0T Convertible 2004
Berichten: 516
Topics: 30
Lid sinds: Apr 2005
a.huis schreef:het onderwerp zegt het al , ik zoek banden voor de 15''.
ik dacht dus gewoon 195 60 15. :-k
maar nu stond ik toevallig te tanken(moet ook gebeuren)en toen zag ik
op de binnenkant van het tankdopklepje een sticker staan met daarop de
voorgeschreven bandenmaten.
voor 14'' gewoon de 185/70 R14 maar voor de 15'' stond 185/65 R15 nu weet ik dus niet meer welke ik nou moet.
qua breedte zal het niet uitmaken maar de hoogte ?
wordt het de 60 of de 65 en wat hebben jullie??
misschien scheelt het niks maar ik wil toch ook het beste voor mijn grote rooie geitebreier!! 
groeten van een zon overgoten Texel
Continental 205/60/ R 15 91H
Deze bevallen prima
Ex Volvo 240 GLT Sedan - Volvo 240 GLT Station.
Verder Citrofreak met veel eenden, Citroen GS UIT 1978 en nawat omzwervingen nu een Citroen CX Pallas uit 1976.
Berichten: 1.386
Topics: 54
Lid sinds: Mar 2005
+++t blijft behelpen+++ schreef:kijk
hier kun je het narekenen
http://www.miata.net/garage/tirecalc.html
http://www.tyresave.co.uk/tyresize.html
die laatste is heul hendig!
Hoe verzinnen ze het , maar het werkt prima hier kan ik wat mee! maar nog steeds raar dat ze een rare bandemaat adviseren op de sticker.
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
heb in het verleden wat naspeuring verricht: 100% zeker dat het origineel 195/60/15 is op de turbo-velg.
Ik rij zelf met 205/60/15V Michelin Primacy en ben daar erg tevreden over -weinig geluid, slijtage en prima wegligging+comfort. Wel stevig aan de prijs. Niet voor die-hard bochtenwerk, dan kun je beter de Bridgestone Potenza oid gebruiken.
Berichten: 974
Topics: 44
Lid sinds: Apr 2005
ik heb er de standaard maat op liggen de 195/60r15
de michelin pilot XH1 en bevallen mij ook prima
allen heb er toen H banden opgelegt en nu met mijn intercooler
is 210kmph banden wel aan de krappe kant had beter de V kunnen monteren
hij loopt nu toch wel harder als 210??? met intercooler
Volvo S70R B5234T4 M59
idd, 230 op de teller haalt ie makkelijk - dus H band is in principe niet ok. Maar goed, hoe vaak rij je harder dan 210?
Berichten: 1.726
Topics: 34
Lid sinds: Mar 2005
Ticcie schreef:heb in het verleden wat naspeuring verricht: 100% zeker dat het origineel 195/60/15 is op de turbo-velg.
Heb ik er ook op liggen maar dan Dunlop sports, bevallen ook goed, slijten alleen hard met mijn rijstijl :roll:
Volvo V70 TDI<br />Volvo 242 in veel onderdelen
Berichten: 1.386
Topics: 54
Lid sinds: Mar 2005
hoe is het met vredestein banden ?daar hoor ik niemand over , want laat ik die nu net hebben .
over het algemeen kon ik niet vaak boven de 160/170 dus kan het al lang natuurlijk.
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
Berichten: 1.726
Topics: 34
Lid sinds: Mar 2005
Zolang je geen "Kwik-fit eigen merk zooi" erop hebt valt het allemaal wel mee denk ik, zeker als je je een beetje aan de snelheid houdt ( < 170)
Volvo V70 TDI<br />Volvo 242 in veel onderdelen