Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
lassen bodem zijkant & lpg leiding
Hallo,

Er moet gelast worden aan de beide zijkanten van de bodem ter hoogte van de achter-zijdeuren (40/50cm x 2cm, zoiets). Aan 1 kant loopt daar een (ommantelde) gasleiding. De leiding kan losgehaald worden door de klemmetjes uit de bodem te schroeven en kan dan wat weg geduwd worden. Een ervaren lasser wil dat stuk zijkant wel lassen met een plaat oid tussen gasleiding en het te lassen deel. 
Mag ik hier op vertrouwen? In de gasleiding zit immers nog wat gas. Moet ik me zorgen maken? Heeft iemand hier ervaring mee?

Groet, Paul
245 DL 1983
Antwoord
Ik heb vaak vlak bij gasleiding gelast. In principe geen probleem, alleen heel voorzichtig zijn bij het uitslijpen van het slechte stuk zodat je de gasleiding niet beschadigd.

Groet,

Mathieu.
Antwoord
(14 October 2025, 11:00)Madman schreef: Ik heb vaak vlak bij gasleiding gelast. In principe geen probleem, alleen heel voorzichtig zijn bij het uitslijpen van het slechte stuk zodat je de gasleiding niet beschadigd.

Groet,

Mathieu.

Hartelijk dank voor je ontzorgende reactie. Ben er blij mee.

Groet, Paul

Edit: de klus is inmiddels geklaard.
245 DL 1983
Antwoord
Mocht je het zkere voor het onzekere willen nemen: ontkoppel de elctra bij de tank, zodat de afsluiter niet meer open gaat.
En laat daarna de motor op lpg draaien tot die uitvalt wegens geen gas meer....
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Antwoord
(17 October 2025, 19:46)BartJu schreef: Mocht je het zkere voor het onzekere willen nemen: ontkoppel de elctra bij de tank, zodat de afsluiter niet meer open gaat.
En laat daarna de motor op lpg draaien tot die uitvalt wegens geen gas meer....

Bedankt voor je advies. Te laat gelezen, maar inmiddels is de klus geklaard. Het is goed gegaan.
245 DL 1983
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  VERPLAATST: lassen en klussen TheSaint77 0 1.406 26 June 2007, 09:24
Laatste bericht: TheSaint77

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)