10 May 2024, 23:38
Ik kreeg te horen dat de achterveren vd 240 Turbo (lesjofors verlaagd) los komen te liggen als je de auto omhoog krikt: APK afkeur. Twee andere veren nodig (die 4 tot 6 cm langer zijn). Dit verbaasde mij.
Nu heb ik het zelf niet gezien (ik geloof mijn monteur op zijn woord) en heb de auto pas een week, maar is er een mogelijkheid de lesjofors achterveren "vast" te zetten zodat dit geen APK afkeurpunt meer is?
Ik zou het jammer vinden standaard veren achter te moeten plaatsen, ook omdat de "stance" en rijdbaarheid zoals die nu is, mij aan staat.
(P.S.: de Polaris velgen zijn helaas achtergebleven in Zweden, er komen nu Virgo's onder.)
groet,
Kogelman
Nu heb ik het zelf niet gezien (ik geloof mijn monteur op zijn woord) en heb de auto pas een week, maar is er een mogelijkheid de lesjofors achterveren "vast" te zetten zodat dit geen APK afkeurpunt meer is?
Ik zou het jammer vinden standaard veren achter te moeten plaatsen, ook omdat de "stance" en rijdbaarheid zoals die nu is, mij aan staat.
(P.S.: de Polaris velgen zijn helaas achtergebleven in Zweden, er komen nu Virgo's onder.)
groet,
Kogelman
940 Estate LE 1998 B230FK+MBC Vialle LPG-G3 automaat Nautic Blue
245 estate 1976 B230F "De ouwe Blauwe", Prins VSI LPG G3 100 liter, AW71, Mellan Bla, Volvo lakkleur 121-00-1 244 sedan 1983 B23A "Big Nose" benzine, M47, Moerkbla Metallic Volvo lakkleur 200-2