VERKOCHT (deze advertentie mag verwijderd worden)
Omdat er een klassieke 245 op mijn pad gekomen is bied ik ,met enigszins pijn in mijn hart, mijn Volvo 740 GL (Blue Monday) te koop aan.
Een robuuste en betrouwbare Volvo 740 van de eerste generatie (1984-1989) met ,in mijn ogen, de mooiste neus.
Deze auto is helemaal af en naar mijn zin, daarom tijd voor een nieuw project.
Specificaties:
* Bouwjaar 1986 (Modeljaar 1987)
* Motor: B230F met goede compressie 4x12 bar (een vd eerste 740's met deze injectiemotor)
Ongeveer 314 dkm gelopen en goed voor nog vele tonnen aan rijplezier.
* Automaat ZF 4 HP-22
* APK tot 27-09-2023 (auto hoeft maar eens per 2 jaar gekeurd te worden)
Oorspronkelijk afkomstig uit Zwitserland (alle documenten vd enige Zwitserse eigenaar aanwezig)
complete onderhoudshistorie aanwezig: In Zwitserland door de Volvo dealer, in Nederland door Volvo specialist A. Janse Elburg, Timen en mijzelf.
Recente werkzaamheden (2022-2023):
-nieuwe distributie
-nieuwe vloeistoffen (olie, rem, koel)
-nieuwe achterdemper
-nieuwe reactiestangen
-nieuw hemeltje
-nieuwe mistlampen in de voorspoiler
-nieuwe hoeklampen voor
-nieuwe motorsteunen
-nieuwe automaatbakrubber
-nieuwe kabelbomen (Elbert Bos)
-nieuw dashboard dekje (dus geen scheuren)
-opnieuw professioneel gespoten ( 80% vh plaatwerk opnieuw laten spuiten)
-complete anti-roestbehandeling (onderkant met Dinitrol Metallic, alle holle ruimtes met Fluid Film behandeld)
-Verscheidene kapotte kunststof interieurdelen vervangen door nette exemplaren
Opties:
soepel schakelende Automaat
Schuif/kanteldak handgeslingerd (goedwerkende en lekvrij)
beige leder interieur (achterbank mooi, voorstoelen met "littekens" )
stoelverwarming voor
centrale deurvergrendeling
lichtmetalen coronavelgen met de grote naafdoppen + goede Continental all season banden uit 2021
snowcap
originele Volvo spoiler
originele Volvo Heckblende
windkap t.b.v. open dak
middenarmsteun+bekerhouder.
origineel lampje onder de motorkap en in de kofferruimte
anti-slip differentieel op de achteras (handig in Zwitserland in de sneeuw)
geen trekhaak (dus ook nooit zware lasten getrokken)
originele Corona licht metalen velgen met de (zeldzame) grote naafkappen op goede Continental all season banden (DOT code: 04-2021)
De kans op een betrouwbare 740 vd eerste generatie die klaar is voor vele veilige kilometers.
Belastingarm: Overgangsregeling van toepassing (voor dit jaar al betaald) dus rijden van 1 maart tot 1 dec voor 130,- wegenbelasting.
Alles functioneert naar behoren, m.u.v. de benzine voorraadmeter doet het meer niet dan wel (tankvlotter dient vervangen te worden).
Recent getaxeerd op : 11600,- (taxatie is nog 2,5 jaar geldig)
Forumprijs: 6500,- (onderhandelbaar naast de auto)
Veel info en foto's staan hier op deze site onder: "Ik en mijn Volvo: Blue Monday"
Voor vragen: stuur gerust een PB
groet,
Pascal
Foto's : deel 2
Vanwege de overgangsregeling heeft de auto van dec tot maart droog gestald gestaan. De huidige staat is derhalve nog steeds vergelijkbaar met de foto's hierboven.
Nog een paar foto's:
Foto's: Complete Zwitserse Volvo dealer onderhoudshistorie incl Abgas dokument. Stempelboekje was volgestempeld, daarom zijn ze met inlegvellen verder gegaan.
Bouwjaar 1986 (modeljaar 1987), dus verzinkte carrosserie.
Een van de eerste 740's met injectiemotor (B230F), velen hadden in die jaren nog de B230K of B230A blokken.
In 2012 is deze 740 in Nederland gekomen, toen onderhouden bij Volvo specialist A. Janse in Elburg en de laatste jaren door Volvo specialist Timen Smit en mijzelf.
Motorkabelboom is reeds vervangen door een nieuw exemplaar van Elbert Bos wiring. De (milieubewuste)isolatie vd oude kabelbomen van deze bouwjaren brokkelt af, waardoor koperdraad bloot komt te liggen met vage elektronische klachten tot gevolg.
Huidige km-stand: ongeveer 314.000 km maar loopt nog op. Dit is er eentje die nog honderduizenden betrouwbare kilometers kan afleggen. Zit nu in de overgangsregeling (130,- p jaar belasting: rijden van 1 maart-1dec).
Over 3 jaar is deze 740 belastingvrij.
Er is niet bezuinigd op onderhoud. Ik had er nog jaren mee willen rijden... ware het niet dat er een 245 (1976) op mijn pad gekomen is.....
Taxatierapport is nog 2,5 jaar geldig.
Omdat er een klassieke 245 op mijn pad gekomen is bied ik ,met enigszins pijn in mijn hart, mijn Volvo 740 GL (Blue Monday) te koop aan.
Een robuuste en betrouwbare Volvo 740 van de eerste generatie (1984-1989) met ,in mijn ogen, de mooiste neus.
Deze auto is helemaal af en naar mijn zin, daarom tijd voor een nieuw project.
Specificaties:
* Bouwjaar 1986 (Modeljaar 1987)
* Motor: B230F met goede compressie 4x12 bar (een vd eerste 740's met deze injectiemotor)
Ongeveer 314 dkm gelopen en goed voor nog vele tonnen aan rijplezier.
* Automaat ZF 4 HP-22
* APK tot 27-09-2023 (auto hoeft maar eens per 2 jaar gekeurd te worden)
Oorspronkelijk afkomstig uit Zwitserland (alle documenten vd enige Zwitserse eigenaar aanwezig)
complete onderhoudshistorie aanwezig: In Zwitserland door de Volvo dealer, in Nederland door Volvo specialist A. Janse Elburg, Timen en mijzelf.
Recente werkzaamheden (2022-2023):
-nieuwe distributie
-nieuwe vloeistoffen (olie, rem, koel)
-nieuwe achterdemper
-nieuwe reactiestangen
-nieuw hemeltje
-nieuwe mistlampen in de voorspoiler
-nieuwe hoeklampen voor
-nieuwe motorsteunen
-nieuwe automaatbakrubber
-nieuwe kabelbomen (Elbert Bos)
-nieuw dashboard dekje (dus geen scheuren)
-opnieuw professioneel gespoten ( 80% vh plaatwerk opnieuw laten spuiten)
-complete anti-roestbehandeling (onderkant met Dinitrol Metallic, alle holle ruimtes met Fluid Film behandeld)
-Verscheidene kapotte kunststof interieurdelen vervangen door nette exemplaren
Opties:
soepel schakelende Automaat
Schuif/kanteldak handgeslingerd (goedwerkende en lekvrij)
beige leder interieur (achterbank mooi, voorstoelen met "littekens" )
stoelverwarming voor
centrale deurvergrendeling
lichtmetalen coronavelgen met de grote naafdoppen + goede Continental all season banden uit 2021
snowcap
originele Volvo spoiler
originele Volvo Heckblende
windkap t.b.v. open dak
middenarmsteun+bekerhouder.
origineel lampje onder de motorkap en in de kofferruimte
anti-slip differentieel op de achteras (handig in Zwitserland in de sneeuw)
geen trekhaak (dus ook nooit zware lasten getrokken)
originele Corona licht metalen velgen met de (zeldzame) grote naafkappen op goede Continental all season banden (DOT code: 04-2021)
De kans op een betrouwbare 740 vd eerste generatie die klaar is voor vele veilige kilometers.
Belastingarm: Overgangsregeling van toepassing (voor dit jaar al betaald) dus rijden van 1 maart tot 1 dec voor 130,- wegenbelasting.
Alles functioneert naar behoren, m.u.v. de benzine voorraadmeter doet het meer niet dan wel (tankvlotter dient vervangen te worden).
Recent getaxeerd op : 11600,- (taxatie is nog 2,5 jaar geldig)
Forumprijs: 6500,- (onderhandelbaar naast de auto)
Veel info en foto's staan hier op deze site onder: "Ik en mijn Volvo: Blue Monday"
Voor vragen: stuur gerust een PB
groet,
Pascal
Foto's : deel 2
Vanwege de overgangsregeling heeft de auto van dec tot maart droog gestald gestaan. De huidige staat is derhalve nog steeds vergelijkbaar met de foto's hierboven.
Nog een paar foto's:
Foto's: Complete Zwitserse Volvo dealer onderhoudshistorie incl Abgas dokument. Stempelboekje was volgestempeld, daarom zijn ze met inlegvellen verder gegaan.
Bouwjaar 1986 (modeljaar 1987), dus verzinkte carrosserie.
Een van de eerste 740's met injectiemotor (B230F), velen hadden in die jaren nog de B230K of B230A blokken.
In 2012 is deze 740 in Nederland gekomen, toen onderhouden bij Volvo specialist A. Janse in Elburg en de laatste jaren door Volvo specialist Timen Smit en mijzelf.
Motorkabelboom is reeds vervangen door een nieuw exemplaar van Elbert Bos wiring. De (milieubewuste)isolatie vd oude kabelbomen van deze bouwjaren brokkelt af, waardoor koperdraad bloot komt te liggen met vage elektronische klachten tot gevolg.
Huidige km-stand: ongeveer 314.000 km maar loopt nog op. Dit is er eentje die nog honderduizenden betrouwbare kilometers kan afleggen. Zit nu in de overgangsregeling (130,- p jaar belasting: rijden van 1 maart-1dec).
Over 3 jaar is deze 740 belastingvrij.
Er is niet bezuinigd op onderhoud. Ik had er nog jaren mee willen rijden... ware het niet dat er een 245 (1976) op mijn pad gekomen is.....
Taxatierapport is nog 2,5 jaar geldig.
940 Estate LE 1998 B230FK+MBC Vialle LPG-G3 automaat Nautic Blue
245 estate 1976 B230F "De ouwe Blauwe", Prins VSI LPG G3 100 liter, AW71, Mellan Bla, Volvo lakkleur 121-00-1 244 sedan 1983 B23A "Big Nose" benzine, M47, Moerkbla Metallic Volvo lakkleur 200-2