Berichten: 247
Topics: 72
Lid sinds: Oct 2006
Ik zoek een voorruit voor een laat 240 model (1990 en later)
Graag met aluminium strip en rubber. De ruiten worden geplakt in de carrosserie zonder metalen/plastic beugeltjes.
Berichten: 6.732
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Is volgens mij nieuw te koop via ruitenboeren.
Berichten: 247
Topics: 72
Lid sinds: Oct 2006
Ja klopt. Maar ik zoek een goede gebruikte om de kosten te beperken.
Berichten: 6.732
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Een oude gespikkelde ruit voor een paar 5? tientjes. Of een nieuwe voor 120? (Bel eens met een lokale autotaalglas).
Een gepitte ruit vind ik altijd het grootste nadeel van een occasion van 15+jaar oud.
Een jaar of 2 geleden was dat incl plaatsen 195 ofzo.
Berichten: 247
Topics: 72
Lid sinds: Oct 2006
30 August 2022, 23:42
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 30 August 2022, 23:45 door gydomatra.)
In mijn vorige 245 had ik een late 240 (tweedehands) ruit gezet die inderdaad 50 euro koste. Was best wel een goede ruit zonder beschadigingen. Maar een nieuwe voor 120 is zeker ook niet verkeerd. Ik zal ze eens bellen.
Bij de bekende klassieker bedrijven zijn ze tussen de 300 en 375 euro. Dus ik verwacht niet te slagen voor 120 euro. Maar niet geschoten is altijd mis...
Berichten: 675
Topics: 156
Lid sinds: Dec 2009
Carglass kan ze ook gewoon leveren, de originele Pilkinton met blauwe zonneband. Moeten ze wel bestellen (niet opvoorraad). Althans een aantal jaren geleden nog wel. Als je WA+ of all risk bent verzekerd , kun je ook wachten tot er tijdens een herfststorm een tak van een boom valt en een barst in je ruit maakt. Dan is de ruit gratis
groet,
Kogelman
940 Estate LE 1998 B230FK+MBC Vialle LPG-G3 automaat Nautic Blue
245 estate 1976 B230F "De ouwe Blauwe", Prins VSI LPG G3 100 liter, AW71, Mellan Bla, Volvo lakkleur 121-00-1
244 sedan 1983 B23A "Big Nose" benzine, M47, Moerkbla Metallic Volvo lakkleur 200-2
Berichten: 247
Topics: 72
Lid sinds: Oct 2006
Ik verwacht dat carglass op het zelfde prijspeil zit als autotaalglas en dat is ongeveer 285 euro. Op zich valt het mee, maar ik heb mij als doel gesteld om met de opbrengsten van de verkoop b20 motor en de overdrive, de auto te restaureren. Low budget dus, en dan past een nieuwe ruit van bijna 300 euro helaas niet in het kosten plaatje.
Ik verwacht wel een goede 2e hands ruit ergens te scoren, maar ja hij moet wel ergens te koop komen.
En om een huidige kapotte ruit later bij de verzekering (auto is nu niet verzekerd) te claimen..., daar heb ik geen goed gevoel bij.
De bedoeling is wel dat de auto later getaxeerd en WA+ verzekerd wordt.