Topics: 3
Sinds kort ben ik in het bezit van een 245 GLT met turbo intercooler op gas (Necam). Tijdens het demonteren van het e.e.a. ben ik de opzet van de vacuumslangetjes kwijtgeraakt. Wie o wie heeft een schema of aantal foto's voor mij om me weer op gang te helpen.
Alvast bedankt
Topics: 22
242DL -75 | 265GLE -79 | 244TIC -81 | V70 TDI -98
Topics: 135
Jaap van der Sluis schreef:Sinds kort ben ik in het bezit van een 245 GLT met turbo intercooler op gas (Necam). Tijdens het demonteren van het e.e.a. ben ik de opzet van de vacuumslangetjes kwijtgeraakt. Wie o wie heeft een schema of aantal foto's voor mij om me weer op gang te helpen.
Alvast bedankt
Hoi Jaap, welkom hier!
Ik ben wel benieuwd naar je auto. Maak eens wat foto's en laat eens zien hier bij 'ik en mijn volvo' bijvoorbeeld. Ik heb ook een 245 turbo uit 1984 (geschorst) met een intercooler (die er nog niet in zit) en ik wil er LPG in. Klik maar eens in mn onderschrift op 245 turbo intercooler dan zie je m.
Rijdt dat goed op LPG? Geen last van backire?
Misschien heb je
hier ook iets aan. Groene boekjes. Wellicht dat die je op weg helpen met de vacuümslangen enz.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Topics: 3
Dank jullie wel voor de reacties en ik zal wat foto's van mijn auto maken om op dit forum te laten zien. Ik rijd overigens op dit moment nog niet met de auto. De auto heeft 7 jaar in een oude schuur gestaan en dat heeft zijn effect gehad op o.a. remmen, uitlaat, electriciteit, carrosserie e.d.. Maar nu na een maandje sleutelen wil ik 'm voor de APK brengen. Dit wordt spannend, want er zijn nog wel een aantal dingen waar ik onzeker over ben. We zullen zien...
De auto is uitgerust met een Necam gasinstallatie. Deze geeft over het algemeen niet zoveel problemen met backfire. De oorzaak van een backfire is overigens meestal te vinden in een slechte onsteking (Bougiekabels die doorslaan enzo).
Groeten,
Jaap
Topics: 26
Ha Jaap,
Leuk project! Veel succes en plezier ermee, en dat lukt vast!
Twee jaar geleden heb ik een soortgelijke 245 Turbo gekocht, waar een hoop aan ontbrak en juist het in goede staat brengen is een mooi proces.
Als dan alles lekker draait is de voldoening groot.
We horen nog wel van je,
Arthur.
45 Turbo Intercooler, 1800 E & ES, 780 Turbo IC 16V, 965 2.5 24V
hallo Jaap,
leuke auto! ik heb ook een turbointercooler met necam installatie en rijdt prima. nog geen backfire gehad in 130.000km.
Heb je dat ding van marktplaats gekocht die op een trailer was gefotografeerd? Zwarte uit Apeldoorn geloof ik. zag er op de foto's wel wat rot uit?
succes!