14 December 2021, 22:38
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 14 December 2021, 22:39 door BartJu.)
Van de week gevonden bij schoonvade rin de schuur, een Pianola SR-17 autoradio.
Het retrokarakter (nou ja, eigenlijk echt vintage) blijkt alleen al uit de specs:
Alleen AM.
Schakelaartje om te kiezen uit 6V of 12V.
Schakelaartje om te kiezen tussen Neg of Pos ground
Schakelaartje om te kiezen tussen externe of, jawel, de interne speaker. Inderdaad, ik kende het niet, maar er zit dus een speaker in de onderzijde van de radio zelf. Werkt nog wel, al had ik wat slechte ontvangst zonder echte antenne.
Formaat lijkt iets compacter dan huidige DIN normen.
Wat googelen leert dat het ca 1970 is, mogeijk uit de Fiat 850 die ze destijds reden.
Ik kan er niet zo gek veel mee, dus al iemand er wel iets mee kan, laat het even weten! Meer foto's beschikbaar indien gewenst.
Het retrokarakter (nou ja, eigenlijk echt vintage) blijkt alleen al uit de specs:
Alleen AM.
Schakelaartje om te kiezen uit 6V of 12V.
Schakelaartje om te kiezen tussen Neg of Pos ground
Schakelaartje om te kiezen tussen externe of, jawel, de interne speaker. Inderdaad, ik kende het niet, maar er zit dus een speaker in de onderzijde van de radio zelf. Werkt nog wel, al had ik wat slechte ontvangst zonder echte antenne.
Formaat lijkt iets compacter dan huidige DIN normen.
Wat googelen leert dat het ca 1970 is, mogeijk uit de Fiat 850 die ze destijds reden.
Ik kan er niet zo gek veel mee, dus al iemand er wel iets mee kan, laat het even weten! Meer foto's beschikbaar indien gewenst.
![[Afbeelding: 20211212_pianola_sr-107.jpg]](https://jungerius.net/sharedmedia/volvo/volvolvo/20211212_pianola_sr-107.jpg)
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005