Topics: 38
Op een mooie dag in het najaar zijn ben ik met de jongens vroeg vertrokken om een dagje lekker te kijken naar......
vanaf het dak van onze 240 zittend in de bak van de daktent / dakkoffer.
Maar wat zagen we dan??????
Wel kijk mee en geniet:
Het is al weer 2 jaar geleden maar ik dacht dat het leuk was ze hier te plaatsen.
De laatste foto is Rowan die de foto's gemaakt heeft.
Vierhouten Pallets Nederland Rally
groet, jan
Topics: 20
Ja, leuke foto's...daktent ? Merk enzo ? foto ?
[img][/img]
Topics: 38
Helaas kan ik je op dit moment niet aan foto helpen waarop de bak voor de daktent beter te zien is.
Ik heb de bak zelf gemaakt van voorhoekprofielen van een aluminium laadbak.
Hiervan heb ik in verstek een omlijsting gemaakt en op de hoeken in elkaar gelast.
de bodem is van een polyester wand gemaakt, ook van een laadbak.
Deze bestaat uit polyester / schuim / polyester een sandwichpaneel dus.
In principe is alles carrosseriebouwersmateriaal en zou je de bak in opdracht kunnen laten bouwen bij de meeste carrosseriebouwers.
ik denk dat de prijs in vergelijking met een orginele daktent nog meevalt ook.
Het tentwerk zelf heb ik er ook niet opgemaakt omdat ik de bak nu cpl. in de slaapcabine van de bungalowtent schoof, waterpas stellen met wat plankjes en dan kon precies het luchtbed erin.
Geen last meer van hobbels scheefliggen woelmuizen en koud optrekken, bovendien deed de bak dienst als dakkoffer/imperial afgedekt met een dekzeiltje.
Voor een zwager van me heb ik twee van zulke bakken gelast die hij met scharnieren verbond zodat een koffer ontstond.
Opengevouwen op het dak stak dan de het deksel naast zijn bus en had hij dubbele leefruimte.Hij heeft daarop een standaard KARSTEN opblaastent gemonteerd die hij met een persluchtfles in 5 seconden vulde.
groetjes Jan