Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
verplaatsen LMM
Dag Turboliefhebbers,

Ik ben erachter gekomen dat ik een tot Turbo gemodificeerde standaard 240 estate heb uit bouwjaar 1992.
De lmm zit na de turbo en intercooler. Het blok is een standaard 200F waarvan ik niet zeker weet of de compressie verlaagd is. Maakt niet uit, voorzover ik kan beoordelen heb ik geen last van pingelen. De motor loopt mooi en goed. De auto wil vlot vooruit en ik hoop nog jarenlang plezier ervan te hebben.

Helaas brandt echter ook na resetten na verloop van tijd het lamdasondelampje. Uitlezing van de computer toont foutcode 1-2-1 en 2-1-2.
Dit gebeurt naar mijn idee vaak nadat de motor te hoog stationair heeft gedraaid. Warmeluchtprobleem LMM?

Zou het probleem worden opgelost als ik de lmm verplaats naar vóór de turbo i.p.v. er nu achter? Dus aan de zijde van het luchtfilter?

Zo ja, dan ga ik dit doen. Het verlengen van de kabels is geen probleem lijkt me. Alleen zit je met die slangen. Zijn die los te koop en op maat te maken incl. bochtwerk etc? Zo ja...waar?

Vast wel een sleutelaar aanwezig die me waardevolle tips kan geven!

groeten,

Peter van Doornum

P.S. Heb nu een mooie originele Volvo 245 bagagehoes...lekker belangrijk, maar toch!
olvo 245Turbo
Antwoord
Na de turbo?? Confusedhock:

Dat lijkt mij ook niet de bedoeling..... Je hebt kans dat het ding al overleden is omdat turbo's wat minder zuinig met olie omgaan. Tenslotte overlijden ze ook vaak van te vette katoenfilters.

Ik zou hem zeker verplaatsen maar de de bestaande constructie 'herstelbaar' maken. Verder zul je wat slangen en buizen op de kop moeten tikken (740 turbo?) en creatief moeten zijn. Anders wat PVC buizen en -lijm bij de bouwmarkt halen om te proberen Wink

Gr 8)
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Antwoord
niet om reclame te maken maar volgens mij kan http://www.europeantuning.nl (zit hier ook op t forum)je wel aan slangen helpen. Even bellen!!
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
Hoi Thuur,

Bedankt voor je reactie.
Inderdaad is de lmm nu gestitueerd na de turbo, zeg maar aan de rechterkant van de radiator als je voor de auto staat.
Ik wil de lmm verplaatsen naar links tussen luchtfilter en turbo. Moet kunnen, denk ik.

groeten,

Peter
olvo 245Turbo
Antwoord
Volgens mij bedoeld Thuur, VOOR de turbo, dus als de lucht nog niet gecomprimeerd is door de turbo. Lijkt mij ook het beste.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
Hallo Saint77,

Ja dat bedoel ik ook, na luchtfilter en voor turbo.

groeten,

Peter
olvo 245Turbo
Antwoord
de LMM gebruikt volgens mij afgeschermde kabel.
Let op met het schoonkamen van de draad, dat kan niet zomaar gebeuren. Ik ben vergeten wat de goede methode is...
PVC is goed om even te testen, maar door de hitte kan het vervormen. rookgasafvoer van HR ketels kan ook bruikbaar zijn, das mooie dikke aluminium buis met gegoten bochten en goede lekvrije verbindingen. Diameter is misschien net wat aan de grote kant..
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
Jw240 schreef:Let op met het schoonkamen van de draad, dat kan niet zomaar gebeuren. Ik ben vergeten wat de goede methode is...

Als ie goed is aangesloten brandt de draad zichzelf schoon op zo'n 1000 gr.C na het uitzetten van de motor.

Gr Wink
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)